Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۷ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 17 آذر مصادف با 8 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 17 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 17 آذر

وقایع 17 آذر: تشکیل تهران حدید

آغاز تأسيس “تهران جديد” در زمان سلطنت ناصرالدين شاه قاجار 1264

17 آذر به عنوان روزی شناخته می شود که در زمان قاجاريه، تهرانی جدید و نو احداث و ساخته شد. در زمان قاجار با تجمع پادشاهان در شهر تهران به دلیل کثرت جمعیت، ناصر الدین شاه تصميم گرفت كه شهر را وسعت داده و شهري در كنار تهران قديم ایجاد کند.

به این ترتیب توسعه تهران و احداث شهر جديدی با نام دارالخلافه ناصري صورت گرفت و تهران به اين نام خوانده ‏شد.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 17 آذر

وقایع 17 آذر: تولد داریوش مهرجویی

تولد داریوش مهرجویی، فیلمساز و مترجم ایرانی 1318

17 آذر تولد داریوش مهرجویی، فیلم‌ ساز، رمان‌ نویس و مترجم ایرانی است که در سال  1318 چشم به جهان گشود.

مهرجویی از چهره‌ های برجستهٔ موج نو سینمای ایران شمرده می شود. او با ساخت فیلم گاو در سال ۱۳۴۸ نگاه‌ ها را متوجه سینمای ایران کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد. طبق نظر سنجی ها، مهرجویی بیشترین شخصیت سینماییِ ماندگار را در سینمای ایران خلق کرده‌ است. شخصیت هامون در فیلم هامون، ماندگارترین شخصیت در تاریخ سینمای ایران است.

او بار ها در رای گیری های صورت گرفته در میان کارگردانان ایرانی مقام اول را کسب نموده است. مهرجویی به نوشتن رمان و نیز ترجمه هم فعالیت دارد.

وقایع 17 آذر: تولد بهداد سلیمی

تولد بهداد سلیمی، وزنه بردار ایرانی 1368

بهداد سلیمی، وزنه‌ بردار ایرانی دستهٔ فوق سنگین و دارندهٔ مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن می باشد که در 17 آذر سال 1368 در قائم شهر متولد شده است.

او زمانی در وزنه برداری، دارنده رکورد یک‌ ضرب جهان بود. سلیمی در رقابت‌ های وزنه‌ برداری آسیا در تانگ لینگ چین در وزن فوق سنگین، به عنوان قوی‌ ترین مرد آسیا انتخاب شد.

سلیمی سفیر طلایی بهزیستی و سفیر ایرانسل در مسابقات جهانی و المپیک می باشد و همچنین در سال ۱۳۸۹ نشان ملی جوان ایرانی را نیز دریافت کرده است.

بهترین رشته ورزشی برای کودکان در رده های سنی مختلف چیست؟

وقایع 17 آذر: تولد نیکی میناژ

تولد نیکی میناژ ، خواننده آمریکایی 1982

نیکی میناژ، با نام اصلی اونیکا تانیا ماراژ (Onika Tanya Maraj)، خواننده، شاعر و بازیگر آمریکایی است که در 17 آذر (8 دسامبر) سال 1982 متولد شد و دوران کودکی خود را درنیویورک سپری کرد.

او دارای قرارداد همکاری در ضبط موسیقی با شرکت یانگ مانی اینترتینمنت می‌ باشد. نیکی میناژ اولین هنرمند زنی بود که در لیست شبکه ام‌ تی‌ وی (برای جذاب‌ ترین خوانندگان هیپ هاپ) قرار گرفت.

او از سوی نیویورک تایمز به عنوان تأثیرگذارترین رپر زن در تمام زمان‌ ها انتخاب شده است. مجلات مهمی مثل بیلبورد، کمپلکس و فوربس به نیکی لقب برترین رپر زن تاریخ را داده اند.

افراد مشهوری که در تاریخ 17 آذر، از دنیا رفتند

وقایع 17 آذر: درگذشت احمد قدکچیان

درگذشت احمد قدکچیان، بازیگر پیشکسوت ایرانی 1385

احمد قدکچیان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۳۰ با بازی در فیلم‌ سینمایی خواب‌ های طلایی آغاز کرد.

او در بیش از ۱۱۷ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که گرداب، گناهکار، خواب و خیال، مردی که رنج می‌ برد، نردبان ترقی، بچه ننه، دوستان یک رنگ، دیوانه‌ وار، راه و بی‌ راه، ارثیه، بگذار زندگی کنم، خط قرمز، جدال، حسرت و بی‌ تو تنهایم از معروفترین آثار او بود.

قدکچیان سرانجام در 17 آذر سال ۱۳۸۵ بر اثر عارضهٔ قلبی درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.