Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۲۰ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 20 آذر مصادف با 11 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 20 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 20 آذر

روز جهانی کوهنوردی

روز جهانی کوهنوردی

11 دسامبر برابر با 20 آذر در ایران، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی کوهستان و کوهنوردی اعلام شده است.

در این روز کوهنوردان سراسر جهان برنامه های متنوعی را اجرا می کنند. برگزاری همایش روز کوهنورد، صعودهای مشترک، تجمع و دیدار در یک مکان خاص مانند کافه کوه، گرامی داشت یاد و خاطره کوهنوردان از دست رفته و … از جمله این برنامه ها می باشد.

نامگذاری 11 دسامبر به عنوان روز جهانی کوهنوردی می تواند سبب توجه مردم به سلامت و افزایش فعالیت فیزیکی شود.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 20 آذر

20 آذر: تولد جان کری

تولد جان کری، سیاستمدار آمریکایی 1943

جان فوربز کِری (John Forbes Kerry)، سیاستمدار و وکیل آمریکایی است که در 20 آذر سال 1943 متولد شد. او در حال حاضر منطقه ای تاریخی در شهر بوستون زندگی می‌ کند که یکی از گران‌ قیمت‌ ترین مناطق این شهر به شمار می‌ رود.

جان کری در نوامبر سال۱۹۶۰، اولین سخنرانی سیاسی خود را برای راهیابی جان اف کندی به کاخ سفید انجام داد. با آغاز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات،کری با برنده شدن در ۴۶ مرحله از ۵۰ مرحله با اکثریت قاطع به عنوان نامزد حزب دموکرات برگزیده شد.

ارکان پتک کایا

تولد ارکان پتک کایا، بازیگر ترکیه ای 1970

20 آذر تولد ارکان پِتِک‌ کایا (Erkan Petekkaya)، بازیگر ترکیه ای است که معروف‌ ترین بازی‌ او نقش های «رضا» در مجموعهٔ تلویزیونیِ دیلا خانم و «علی کاپیتان» در مجموعهٔ روزی روزگاری است.

او سی سال است که در حرفه بازیگری فعالیت دارد و به تازگی در ضبط موزیک سریال‌ ها و ویدئو کلیپ‌ ها نیز فعالیت دارد. این بازیگر موفق شخصیت متواضع و آرامی دارد و در سال 2003 با کسی که فرد معروفی نیست ازدواج کرده و احترام و عشق زیادی نسبت به همسرش دارد، آنها صاحب یک فرزند پسر هستند.

افراد مشهوری که در تاریخ 20 آذر، از دنیا رفتند

20 آذر، درگذشت ابوالحسن صدیقی

درگذشت ابوالحسن صدیقی، نقاش و مجسمه ساز ایرانی 1374

ابوالحسن صدیقی، نقاش و مجسمه‌ ساز برجستهٔ ایرانی و از شاگردان کمال‌الملک بود. علاقهٔ ابوالحسن به نقاشی و طراحی او را واداشت تا درس را در سال پایانی مدرسه رها کند و نزد کمال‌الملک غفاری برود و بر سر کلاس درس او در مدرسهٔ صنایع مستظرفه حاضر شود.

پس از سه سال تحصیل با درجهٔ ممتاز دیپلم گرفت و در همان مدرسه به‌ عنوان آموزگار به آموزش هنرجویان پرداخت.

تندیس فردوسی در میدان فردوسی، تندیس یعقوب لیث صفاری در زابل، تندیس خیام در پارک لاله تهران، تندیس نادرشاه افشار در آرامگاه نادرشاه در مشهد و طرح چهره ابوعلی سینا از آثار برجسته او هستند.

صدیقی در ۲۰ آذر  سال ۱۳۷۴ در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.