Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۲۱ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 21 آذر مصادف با 12 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 21 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 21 آذر

21 اذر: دهلی پایتخت هندوستان

انتخاب دهلی به عنوان پایتخت هندوستان 1911

21 آذر برابر با 12 دسامبر روزی است که در سال 1911 دهلی به عنوان پایتخت هندوستان انتخاب شد. دهلی، دومین شهر بزرگ هند می باشد و یکی از قدیمی‌ ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

دهلی قدیمی‌ ترین ناحیه مسکونی جهان به‌ شمار می‌رود که همواره محلی برای سکونت بوده است. دهلی آمیخته‌ ای از جامعه سنتی و مدرن است. در کلان شهر دهلی اماکن تاریخی و گردشگری زیادی وجود دارد و این شهر از ظرفیت قابل قبولی برای پذیرایی گردشگران برخوردار است.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 21 آذر

21 دی: تولد احمد شاملو

تولد احمد شاملو، شاعر ایرانی 1304

احمد شاملو، شاعر، نویسنده، فرهنگ ‌نویس، ادیب و مترجم ایرانی بود که در 21 آذر سال 1304 در تهران متولد شده بود.

او شعر بلند «۲۳» و مجموعه اشعار قطع نامه را در دوران جوانی به چاپ رساند. در سال ۱۳۳۱ به مدت حدود دو سال مشاورت فرهنگی سفارت مجارستان را به عهده داشت.

بعد از پیروزی انقلاب، نشر “مازیار”، نخستين جلد از کتاب “کوچه” را در قالب وزیری منتشر كرد. شاملو در ضمن به عضویت هیات دبیران کانون نویسندگان ایران در آمد و به کار در مجله ها و روزنامه‌های گوناگون پرداخت.

21 آذر: تولد هستی مهدوی

تولد هستی مهدوی، بازیگر ایرانی 1370

هستی مهدوی‌ فر، بازیگر ایرانی است که در 21 آذر سال 1370 در تهرن بدنیا آمد.

او با بازی در سریال های جراحت، مادرانه، گذر از رنج‌ ها، حانیه، سایه بان و فیلم‌ های سوت پایان، چهارشنبه، پنجاه کیلو آلبالو، کمدی انسانی و ماجرای نیمروز، نقش های متفاوتی را تجربه کرده است.

هستی مهدوی فر که در اکثر سریالهای تلویزیونی ایفای نقش کرده است، با بازی در سریال مادرانه و در نقش رها دختری دبیرستانی که گرفتار اعتیاد شده، خوش درخشید.

افراد مشهوری که در تاریخ 21 آذر، از دنیا رفتند

21 آذر: درگذشت حسن رشدیه

درگذشت حسن رشدیه، بنیانگذار آموزش نوین در ایران 1323

میرزا حسن تبریزی، مشهور به رُشدیه از پیشقدمان نهضت فرهنگی ایران در سده قبل بود. او نخستین مؤسس مدارس جدید در تبریز و دومین مدرسه در تهران (بعد از دارالفنون) بود، به این دلیل او را پدر فرهنگ جدید ایران نامیده‌اند. حسن رشدیه با توصیه و مشورت پدرش، تصمیم گرفت آموزگاری نوین را یاد بگیرد.

او در بیدار کردن مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌ کرد و در این رابطه روزنامهٔ «مکتب» و روزنامهٔ «طوفان تهران» را در تهران انتشار داد.

او در 21 آذر سال 1323  درگذشت و در قبرستان نو در نزدیکی حرم فاطمه معصومه در قم  به خاک سپرده شد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.