Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۲۳ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 23 آذر مصادف با 14 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 23 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 23 آذر

22 آذر: آغاز ساخت بزرگنرین سد جهان در چین

آغاز ساخت بزرگترین سد جهان در چین 1994

23 آذر برابر با 14 دسامبر روزی است که در سال 1994، آغاز به ساخت سد سه دره یا سد سه دهانه Three Gorges Dam به عنوان بزرگترین سد جهان شروع شد.

این سد بر روی رود یانگ‌تسه در چین ساخته شده‌ است. نیروگاه برق‌ آبی ساخته‌ شده در این سد، بزرگ‌ترین نیروگاه جهان است و از نظر تولید برق از سد ایتایپو پیشی گرفته‌ است. این سد علاوه بر تولید برق، ظرفیت کشتیرانی رودخانه یانگ‌ تسه را افزایش داده و پتانسیل وقوع سیل در پایین‌ دست را با استفاده از فراهم کردن فضای ذخیره سیل کاهش داده‌ است.

توربین‌ های بزرگ و پیشرفته این نیروگاه برق‌ آبی گامی به سوی کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای است و به هر صورت این سد یک موضوع بحث برانگیز هم در داخل و هم در خارج از کشور چین بوده است.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 23 آذر

22 آذر: تولد ناصر حجازی

تولد ناصر حجازی، مربی و بازیکن ایرانی 1328

ناصر حجازی، دروازه‌ بان تیم ملی و مربی مشهور فوتبال ایران بود که در 23 آذر سال 1328 متولد شده بود. او بهترین دروازه بان تاریخ ایران و دروازه‌ بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 50 بود و ۲ قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا، ۱ قهرمانی در بازی‌ های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه خود داشت.

فدراسیون بین‌ المللی تاریخ و آمار فوتبال ناصر حجازی را دومین دروازه‌ بان برتر قرن 20 قاره آسیا بعد از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌ است. او از نگاه فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان، به عنوان یکی از ۱۰ دروازه‌ بان برتر جهان و جزو ۱۰ بازیکن برتر قاره آسیا در تمامی ادوار مسابقات جام جهانی معرفی شده‌ است.

22 آذر: تولد نوستراداموس

تولد نوستراداموس، پیشگوی فرانسوی 1503

نوسْتْراداموس (Nostradamus)، عطار و پیشگوی فرانسوی بود که در 23 آذر، 14 دسامبر سال 1503 متولد شد. او بسیاری از حوادث و جنگ‌ های آینده را پیشگویی می کرد. نوسترآداموس در پیشگویی‌ هایش رمزها و محاسبه‌ هایی دارد که هر کس توانایی درک آن‌ ها را ندارد.

نوستراداموس در کلیسا به عنوان یک پیشگو و شفابخش روحانی درجه یک شناخته می شد. او در سال 1561 به این دلیل که سالنامه سال بعد را بدون اجازه قبلی از اسقف منتشر کرد، برای مدتی زندانی شد.

افراد مشهوری که در تاریخ 23 آذر، از دنیا رفتند

23 آذر: تولد انوشیروان ارجمند

درگذشت انوشیروان ارجمند، بازیگر ایرانی 1393

انوشیروان ارجمند، بازیگر و کارگردان تئاتر بود که همچنین برادر بزرگتر داریوش ارجمند بود. او  نخستین بار فعالیت هنری خود را در مشهد آغاز نمود.

از مشهورترین آثار او فیلم های امام علی، روزی روزگاری، مختارنامه و فیلم سینمائی دوئل بودند. انوشیروان ارجمند در 23 آذر سال 1393 به دلیل بیماری قلبی در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

دانلود آهنگ تیتراژ پایانی سریال مختارنامه (لا لایی) با کیفیت 320p

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.