Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۲۴ آبان و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 24 آبان مصادف با 15 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 24 آبان به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 24 آبان

مایکل جکسون

آخرین اجرای مایکل جکسون روی صحنه 2006

24 آبان برابر با 15 نوامبر سالگرد روزس است که مایکل جکسون Michael Jackson؛ خواننده، شاعر، تهیه‌ کنندهٔ موسیقی، رقصنده و بازیگر آمریکایی مشهور آخرین اجرای خود را روی صحنه برد.

در سال ۲۰۰۶ کتاب رکوردهای جهانی گینس، رکورد موفق‌ ترین صحنه‌ گردان تاریخ را به نام جکسون ثبت کرد. جکسون به مدت ۴۶ سال فعالیت هنری، ۱۰ آلبوم استودیویی منتشر کرد که ۵ آلبوم او جزو پرفروش‌ ترین آلبوم‌ های جهان هستند.

لقب های سلطان پاپ و اِم‌جِی (MJ) به او نسبت داده شده است. کارهای خاص او در موسیقی و رقص، در کنار زندگی شخصی‌  باعث شده بود تا به مدت چهار دهه به یکی از چهره‌های مشهورِ فرهنگ عامهٔ جهان تبدیل شود.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 24 آبان

امیر عباس گلاب

تولد امیر عباس گلاب، خواننده ایرانی 1365

امیرعباس گلاب، خواننده، آهنگساز و نوازنده ایرانی است که در 24 آبان سال 1365 در تهران به دنیا آمد. او  موسیقی را با آواز سنتی از سن ۷ سالگی نزد پدر خود آغاز کرد.

از سن ۱۴ سالگی نواختن گیتار را آغاز کرد و به سبک پاپ روی آورد. پس از آشنایی با آقای فرمان فتحعلیان دیدگاهش به موسیقی تغییر کرد، و شروع به آموزش گیتار فلامنکو کرد و مدتی بعد به آهنگسازی و ترانه‌ سرایی روی آورد.

او که در زمینه موسیقی تحصیلات خود را ادامه داده اولین تک‌آهنگ خود را در سال ۱۳۸۶ تحت عنوان «فقط برو» ارائه کرد.

دانلود آهنگ تیتراژ پایانی سریال ستایش 2 از امیر عباس گلاب

24 آبان: تولد دیبالا

تولد پائولو دیبالا، فوتبالیست آرژانتینی 1372

پائولو برونو ازکیل دیبالا (Paulo Bruno Exequiel Dybala) فوتبالیست آرژانتینی است که در پست هافبک هجومی برای باشگاه یوونتوس تورین ایتالیا و تیم ملی آرژانتین بازی می‌ کند.

ااین بازیکن با استعداد به دلیل جای‌ گیری، تکنیک، دید قوی در گلزنی و سبک بازی خلاقانه‌اش لقب جواهر (The Jewel) را دریافت نموده و یکی از با ارزشترین بازیکنان جهان است.

او تا به‌ حال دو بار قهرمان سوپر کاپ ایتالیا و یک‌بار نائب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۱۷–۲۰۱۶ شده‌ است.

جدیدترین مجموعه والپیپر لیونل مسی برای موبایل با کیفیت HD

بیژن نجد

تولد بیژن نجدی، شاعر، داستان نویس و نویسنده ایرانی 1320

بیژن نجدی شاعر و داستان‌ نویس ایرانی بود که در 24 آبان سال 1320 در خاش به دنیا آمد. او پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۳۹ وارد دانشسرای عالی تهران شد و پس از فارغ التحصیلی با سمت دبیر در دبیرستان‌ های لاهیجان مشغول به تدریس شد.

نجدی فعالیت ادبی خود را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. بیژن نجدی نویسنده‌ای است که از عناصر شاعرانه در داستان‌ های خود استفاده می‌ کرد، به حدی که داستان‌ های او را می‌ توان داستان‌ های شاعرانه دانست.

او نویسنده ای با ذوق ادبی است که داستان‌ هایش در سبک‌ های واقع‌ گرایی و فراواقع‌ گرایی نوشته شده‌ و از پیشگامان داستان‌ نویسی پست مدرن در ایران به‌ شمار می‌آید.

افراد مشهوری که در تاریخ 24 آبان، از دنیا رفتند

رهی معیری

درگذشت رهی معیری، شاعر و ترانه سرا معاصر ایرانی 1347

محمد حسن بیوک (معیری) با تخلص رهی از شاعران غزلسرای معاصر ایران است. از ترانه‌ های معروف او «شد خزان»، «شب جدایی»، «کاروان»، «مرغ حق» و «جوانی» را می توان نام برد. او از کودکی به شعر و موسیقی و نقاشی علاقه داشت و تنها هفده سال داشت که اولین رباعی خود را سرود.

مجموعه‌ای از اشعار رهی با عنوان سایه عمر در سال ۱۳۴۵ به چاپ رسید. او یکی از چند چهره ممتاز غزل‌ سرای معاصر است و اشعارش از شاعرانی مانند سعدی، حافظ، مولوی، صائب و نظامی تاثیر گرفته است.

او در سال‌ های پایانی عمرش در برنامه گل‌ های رنگارنگ رادیو، در انتخاب شعر با داوود پیرنیا همکاری داشت. رهی معیری که به بیماری دچار بود در سال ۱۳۴۷در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.