Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۳ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 3 آذر مصادف با 24 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 3 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 3 آذر

کشف الکتریسیته توسط مایکل فارادی

كشف الكتريسيته توسط مايكل فارادِي دانشمند انگليسي 1831

3 آذر سال 1831 روزی بود که مایکل فارادی فیزیکدان مشهور انگلیسی موفق به کشف الکتریسیته شد. او آزمایش های متعددی انجام داد و در زمينه شيمي، متالوژي و ساختن لامپ‏ هاي الكتريكي پيشرفت بسياري کسب نمود.

اختراع موتور الكتريكي از دیگر اختراعات او بود که براي اولين بار در تاريخ علم، نيروي مغناطيسي به نيروي الكتريكي تبديل می شد ولی اختراع الکتریسیته مهمترین اکتشاف مایکل فارادی بود که کمک زیادی به بشریت نمود.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 3 آذر

کیهان کلهر

تولد کیهان کلهر، آهنگساز و نوازندهٔ برجسته ایرانی 1342

3 آذر مصادف است با تولد کیهان کلهر، موسیقی‌ دان، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ ایرانی که در سال 1342 در کرمانشاه متولد شده است. او علاوه بر کمانچه در نواختن تنبور، سه‌ تار و شاه‌ کمان نیز تبحر دارد.

کلهر برای ساخت آهنگ در آلبوم‌ های بی تو بسر نمی‌ شود، فریاد،باران و فراتر از نقشه جغرافیا آن‌ ها به‌ عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده نامزد جایزه گرمی شده‌ و در پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی نیز، به همراه گروه جاده ابریشم به رهبری یویوما با آلبوم sing me home موفق به کسب جایزه گرمی بهترین موسیقی جهانی شد.

او نخستین نوازندهٔ ایرانی است که برندهٔ جایزهٔ معتبر جهانی «وومکس» در سال ۲۰۱۹ شد و جایزهٔ هنرمند برتر سال ۲۰۱۹ در فستیوال جهانی موسیقی وومکس را در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۸ درکشور فنلاند دریافت نمود و این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

کارلو کلودی خالق پینوکیو

تولد کارلو کلودی نویسندهٔ ایتالیایی، خالق پینوکیو 1826

کارلو کلودی (Carlo Collodi) نویسنده ادبیات کودک و نوجوان بود که در 24 نوامبر 3 آذر سال 1826 در ایتالیا متولد شد.

او در سنین جوانی وارد مدرسه علوم دینی شد و تا سن ۱۷ سالگی در آنجا ماند. در طول دهه ۱۸۵۰ کلودی به عنوان یک نویسنده و نمایشنامه‌ نویس به کار خود ادامه داد و در این زمینه‌ ها موفقیت‌ های چشمگیری بدست آورد.

پس ازمدتی کلودی به ادبیات کودکان علاقه مند شد و به ترجمه قصه شاه پریان اثر شارل پرو، نویسنده فرانسوی، به زبان ایتالیایی پرداخت؛ او آثار و ترجمه های ادبی زیادی دارد و از معروفترین آثار او می توان پینوکیو را نام برد.

مایلی سایرس

تولد مایلی سایرس، بازیگر، خواننده و شاعر آمریکایی 1992

مایلی سایِرس (Miley Ray Cyrus)، خواننده، نویسنده و شاعرآمریکایی است که در 3 آذر 24 نوامبر سال 1992 متولد شده است.

او در سال ۲۰۱۳ آلبومی به نام بنگی‌ ها را به همراه دو تک‌ آهنگ منتشر کرد که به ترتیب رتبه ۲ و ۱ چارت ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد را به دست آوردند و موزیک ویدیوهای آن‌ ها رکورد vevo برای تعداد بازدید در ۲۴ ساعت را شکستند.

مایلی در سال 2013 از سوی MTV به عنوان آرتیست سال انتخاب شد و لقبِ ملکهِ جدیدِ پاپ را بدست آورد.

افراد مشهوری که در تاریخ 3 آذر، از دنیا رفتند

فردی مرکوری

درگذشت فردی مرکوری موسیقیدان، آهنگساز و خوانندهٔ بریتانیایی 1991

فرِدی مرکوری (Freddie Mercury) موسیقیدان، خواننده و آهنگساز بریتانیایی بود که به عنوان خواننده و ترانه‌ نویس اصلی گروه سبک راک کوئین شناخته می‌ شود.

اجرا های پرشور او، لباس‌ های عجیب و غریب و ترانه‌ های به‌یاد ماندنی‌ او باعث شد تا او یه سرعت به شهرت برسد. او به اجراهای زنده‌اش شهرت داشت و به همراه گروه کوئین، در کشورهای زیادی به اجرای کنسرت پرداخت که اکثراً در استادیوم‌ ها برگزار می‌ شد.

مرکوری در 3 آذر 24 نوامبر سال 1991 در سن ۴۵ سالگی  بر اثر بیماری ایدز در خانه‌ اش درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.