Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۵ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 5 آذر مصادف با 26 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 5 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 5 آذر

سالروز بسیج

تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) و روز بسیج 1358

بسیج مستضعفین یکی از سازمان‌ های زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در راستای جذب، آموزش، سازماندهی و به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی و تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن فعالیت میکند.

سازمان بسیج با نام سابق نیروی مقاومت بسیج، در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به‌ طور قانونی رسمیت پیدا کرد و در زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

عکس نوشته و متن زیبا مخصوص روز بسیج

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 5 آذر

جمشید مشایخی

تولد جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت ایرانی 1313

جمشید مشایخی، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون بود که در 5 آذر سال 1313 متولد شده بود و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر و برگزیدهٔ ششمین دورهٔ همایش چهره‌ های ماندگار بود.

اولین فعالیت هنری مشایخی بازی در تله‌ تئاتر «بعد از سی سال» به کارگردانی علی نصیریان بود. مشایخی در سال ۱۳۶۳، برای بازی در دو فیلم گل‌ های داوودی و کمال‌الملک، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود.

در سال ۹۳ او به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال ۹۴ به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی شد و تندیس سلامت را دریافت کرد.

دی جی خالد

تولد دی جی خالد، دی جی و تهیه کننده موسیقی 1975

خالد محمد معروف به دی جی خالد، تهیه‌ کننده موسیقی و دی جی معروف در زمینه موسیقی هیپ هاپ است که در آمریکا سکونت دارد. شهرت او بیشتر برای برنامه رادیویی WEDR در رادیو میامی است.

اولین آلبوم خالد با نام Listennn… the Album در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و  رتبه دوازدهم را در بیلبورد ۲۰۰ بدست آورد.

دی جی خالد در سال ۲۰۱۷ با آلبوم Major Key نامزد دریافت ‌‌‌‌‌‌جايزه گرمي در بخش بهترين آلبوم رپ و نامزد دریافت جایزه موزیک‌ ویدیوی ام‌ تی‌ وی در چهار بخش ویدیوی سال، بهترین همکاری، بهترین کارگردانی هنری و ترانه تابستان برای ترانه افکار وحشیانه (Wild Thoughts) شد.

دانلود آهنگ بی کلام غمگین خارجی از مشهورترین آهنگسازان دنیا

افراد مشهوری که در تاریخ 5 آذر، از دنیا رفتند

بابک بیات

درگذشت بابک بیات، آهنگساز ایرانی 1385

علی‌ حسین بیات زرندی مطلق با نام هنری بابک بیات، آهنگساز، نوازنده و تنظیم‌ کننده ایرانی بود، او همچنین آهنگساز فیلم نیز بود و اولین فعالیت خود را در این عرصه با فیلم غریبه آغاز کرد.

بیات برای فیلم های متعددی آهنگ ساخت که از جمله این فیلم ها، شاید وقتی دیگر و مسافران ساخته‌ های بهرام بیضایی، سریال سلطان و شبان، کشتی آنجلیکا، عروس، پرده آخر، طلسم، مرسدس، جهان پهلوان تختی، دست‌ های آلوده، اتوبوس، قرمز، دو زن، شیدا و .. می باشند.

او در سال ۱۳۶۹ جایزه سیمرغ بلورین فجر را برای فیلم عروس دریافت کرد. همچنین در جشن گزارش فیلم جایزه بهترین آهنگسازی را برای صد سالگی سینما از آبه خود اختصاص داد.

بابک بیات در ۵ آذر سال ۱۳۸۵ به علت نارسایی کبدی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.