Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۶ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 6 آذر مصادف با 27 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 6 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 6 آذر

آغاز کنفرانس تهران

آغاز کنفرانس تهران 1943

6 آذر روزی است که در سال 1943 کنفرانسی به نام کنفرانس تهران با حضور وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت، و ژوزف استالین به صورت محرمانه در سفارت شوروی در تهران برگزار شد و به مدت 3 روز ادامه داشت.

هدف کلّی از این کنفرانس‌ توافق در مورد چهرهٔ جهان بعد از اتمام جنگ جهانی دوم بود. با پایان یافتن کنفرانس، با صدور اعلامیه ای، استقلال و تمامیت ارضی ایران ضمانت شد.

دلیل نامگذاری این گنفرانس به تهران که تأثیر مهمی بر جنگ جهانی دوم داشت، نزدیکی آن به شوروی بود و همچنین، متفقین با اشغال ایران، تهران را در اختیار داشتند به همین دلیل تأمین امنیت این شهر برای آنها راحتتر بود.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 6 آذر

بروس لی

تولد بروس لی، بازیگر و استاد ورزش های رزمی 1940

لی جن فان، مشهور به بروس لی (Bruce Lee)، بازیگر فیلم های اکشن و استاد هنر های رزمی و نظریه پرداز بود که در 6 آذر(27 نوامبر) سال 1940 متولد شده بود.

بروس لی از سوی بسیاری از افراد به عنوان یکی از تأثیرگذارترین انسان‌ های قرن بیستم و نماد فرهنگی شناخته می شود. اولین آشنایی او با هنرهای رزمی توسط پدرش صورت گرفت و از سنین ۱۳ تا ۱۸ سالگی از استاد هنگ کنگی خود تعلیمات را فرا گرفت.

موفقیت بروس در هنر های رزم موجب شد تا هالیوود از او درخواست کند در فیلم اژدها وارد می شود حضور پیدا کند.به این ترتیب اولین فیلم جهانی بروس لی اژدها وارد میشود بود.

داریوش فرهنگ

تولد داریوش فرهنگ، کارگردان، فیلم‌نامه‌ نویس و بازیگر 1326

داریوش فرهنگ درخشانی، کارگردان، فیلم‌ نامه نویس و بازیگر ایرانی است که در 6 آذر سال 1326 در آبادان به دنیا آمد.

او دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس قبولی در دانشگاه به تهران رفت و در سال ۱۳۵۲ در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سمندرو نخستین ساخته تلویزیونی او، مجموعه افسانه سلطان و شبان بود که در دهه ۶۰ خورشیدی با استقبال زیادی روبرو شد.

فرهنگ در بخش‌ های مختلفی از صنعت سینما مانند طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته‌ است.

افراد مشهوری که در تاریخ 6 آذر، از دنیا رفتند

دیوید وایت

درگذشت دیوید وایت، بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون 1990

دیوید وایت (David White) بازیگر آمریکایی سینما و تلویزیون است. او در سال 196 با حضور در نقش یک مدیر اجرایی چاپلوس در سریال افسونگر به  شهرت و محبوبیت بسیاری نزد مردم دست یافت. او نقش های متعددی را ایفا نمود ولی هیچکدام به اندازه سریال افسونگر تاثیر گذار نبودند.

دیوید در سن ۷۴ سالگی در (6آذر) ۲۷ نوامبر ۱۹۹۰ در اثر حملهٔ قلبی درگذشت و در قبرستان «هالیوود برای همیشه» به خاک سپرده شد.

همچنین بخوانید:  110 فیلم برتر 3 سال اخیر که در فهرست پر فروش ترین فیلم ها قرار دارند

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.