Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۷ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 7 آذر مصادف با 28 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 7 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 7 آذر

روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران

روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

7 آذر برابر با 29 نوامبر مصادف است با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) نامگذاری شده است. نیروی دریایی، یکی از نیروهای چهارگانه ارتش است که مسئولیت حفاظت و حراست از آب‌ های سرزمینی، فلات‌ قاره و مناطق انحصاری، اقتصادی و جزایر جمهوری اسلامی ایران در برابر هر گونه تجاوز نظامی خارجی را به عهده دارد. نیروی دریایی ایران جزء چهارمین نیروهای بزرگ دریایی جهان می باشد.

دلیل نامگذاری 7 آذر به عنوان روز نیروی دریایی به دلیل موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران در برابر حمله دریائی و هوائی ارتش عراق در ۷ آذر سال ۱۳۵۹ بود. در حال حاضر فرماندهی این نیرو به عهده دریادار حسین خانزادی می باشد.

جدیدترین متن تبریک روز نیروی دریایی

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 7 آذر

دیبا زاهدی

تولد دیبا زاهدی، بازیگر ایرانی 1368

7 آذر مصادف است با تولد دیبا زاهدی، بازیگر جوان ایرانی که در سال 1368 در تهران متولد شده است. او از کودکی شیفته و دلباخته بازیگری بود و از سن 8 سالگی در تئاترهای دانش آموزی در مدرسه فعالیت داشت.

نخستین حضور او در مقابل دوربین در سال 1392 در فیلم 5 ستاره به کارگردانی مهشید افشارزاده رقم خورد. او جزء بازیگران توانای نسل جوان است که آینده درخشانی در حرفه بازیگری در انتظار اوست.

بیوگرافی کامل دیبا زاهدی به همراه عکس

روزبه بمانی

تولد روزبه بمانی شاعر و خواننده ایرانی 1357

روزبه بمانی، شاعر، ترانه‌ سرا و خواننده ایرانی در 7 آذر سال 1357 در تهران متولد شد. او فعالیت هنری خود را با بهروز صفاریان آغاز کرد و در ۱۹ سالگی اولین ترانه‌اش را سرود.

او سابقه همکاری با خوانندگان مشهور ایرانی را دارد و چندین مرتبه در نظرسنجی ها به عنوان «بهترین ترانه‌ سرای سال» انتخاب شد و بسیاری از خوانندگانی که از اشعار و ترانه‌ های او استفاده کرده‌اند.

آهنگ کجا باید برم روزبه بمانی در فیلم لاتاری با استقبال بی نظیری مواجه شد.

افراد مشهوری که در تاریخ 7 آذر، از دنیا رفتند

حمید مصدق

درگذشت حمید مصدق، شاعر و حقوقدان ایرانی 1377

حمید مُصَدِّق، شاعر و حقوقدان ایرانی بود. او در سال ۱۳۳۹ وارد دانشکدهٔ حقوق شد و در رشتهٔ بازرگانی درس خواند. در سال۱۳۵۰ در رشتهٔ فوق لیسانس حقوق اداری از دانشگاه ملی دانش‌ آموخته شد و در دانشکدهٔ علوم ارتباطات تهران و دانشگاه کرمان به تدریس پرداخت.

حمید مصدق در سال ۱۳۴۵ برای ادامهٔ تحصیل به انگلیس رفت و در زمینهٔ روش تحقیق به تحصیل و تحقیق پرداخت. از سال ۱۳۶۰به تدریس حقوق خصوصی به خصوص حقوق تعاون مشغول شد. مصدق تا پایان عمر عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود و مدتی نیز سردبیری مجلهٔ کانون وکلا را به عهده داشت.

سرانجام حمید مصدق در 7 آذر سال ۱۳۷۷ بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.