Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۹ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 9 آذر مصادف با 30 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 9 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 9 آذر

9 آذر: جشن آذرگان

روز جشن آذرگان در ایران

9 آذر در ایران برابر است با جشن آذرگان که در چنین روزی در گاهشمار زرتشتی نام روز و ماه یکی می‌ شود، یعنی روز آذر در ماه آذر. دلیل نامگذاری این روز فرخندگی هم نامی روز و ماه به نام ایزد آذر می باشد و برای گرامی داشتن جایگاه آن نزد ایرانیان 9 آذر را آذرگان نامیده اند.

در برگزاری جشن برای این مناسبت، مردم روی بام خانه ها آتش روشن می کنند و با شادی و پایکوبی و نیایش و همچنین خوراکی های مختلف این مراسم را برگزار می کنند.

جشن آذرگان، نزد ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 9 آذر

9 آذر: تولد چرچیل

تولد وینستون چرچیل، سیاستمدار برنده جایزه نوبل ادبیات 1874

9 آذر(30 نوامبر) مصادف است با تولد وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل (Sir Winston Leonard Spencer-Churchill)، سیاستمدار و نویسندهٔ انگلیسی که در سال 1874 متولد شد.

او در سالهای جنگ جهانی دوم به عنوان نخست‌ وزیرانگلیس فعالیت داشت و همچنین افسر ارتش بریتانیا بود. چرچیل جایزهٔ نوبل ادبیات را در سال ۱۹۵۳ به‌ خاطر نوشته‌ هایش دریافت کرد.

مجلهٔ تایم در سال ۱۹۴۹ وینستون چرچیل را به‌عنوان «مرد نیمهٔ اول قرن بیستم» انتخاب کرد. چرچیل در میان عامهٔ مردم مظهر زیرکی و نیرنگ است. او در سال ۱۹۴۰ به‌ عنوان مرد سال تایم انتخاب شده بود.

9 آذر: تولد آزاده نامداری

تولد آزاده نامداری، مجری ایرانی 1363

آزاده نامداری، مجری تلویزیون ایران است که در ۹ آذر سال ۱۳۶۳ در سنقر به دنیا آمد. او با اجرا در برنامه تازه‌ ها در سیمای خانواده به شهرت رسید.

نامداری کار خود را با همکاری با شبکه زاگرس (کرمانشاه) آغاز نمود و سپس با کمک اقبال واحدی به تهران آمد و در برنامه «خط مستقیم» شبکه تهران به تهیه کنندگی سعید غفاری و رضا داستانی به اجرا در تلویزیون ادامه داد.

او در تعطیلات نوروزی سال 91، اجراء هر شب برنامه جنجالی «خانمی که شما باشی» را بر عهده داشت ولی به ناگاه خبری مبنی بر منع فعالیت او، در کنار فرزاد حسنی و احسان علیخانی پخش شد.

او مدتی بعد فعالیت خود را ادامه داد اما حاشیه هایی با او همراه بود.

افراد مشهوری که در تاریخ 9 آذر، از دنیا رفتند

9 آذر: درگذشت پل واکر

درگذشت پل واکر، بازیگر مشهور آمریکایی 2013

پل ویلیام واکر Paul William Walker ، بازیگر آمریکایی بود که با حضور در سری فیلم‌ های سریع و خشمگین به شهرت رسید.

فعالیت هنری او با بازی در تبلیغات تلویزیونی ” پامپرز ” در سن دو سالگی آغاز شد. پس از طی کردن مدارج تحصیلی با توجه به چهره خاص و علاقه ای که به بازیگری داشت تصمیم به ورود به حرفه بازیگری گرفت و در چندین شوی تلویزیونی حضور پیدا کرد.

دوران بازیگری واکر در سینما از سال 1986 با فیلم کمدی – ترسناک « هیولا در قفسه » آغاز شد. او با بازی در فیلم « ملاقات با دیدلز » توانست تا نام خود را بر سر زبانها بیندازد.

او سرانجام در۳۰ نوامبر 9 آذر سال ۲۰۱۳ پس از برخورد با تیر چراغ برق و درخت در کالیفرنیا با انفجار خودرو در آتش سوخت و درگذشت.

بهترین سریال های کمدی خارجی سال 2019

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.