Take a fresh look at your lifestyle.

ته تغاری یعنی چه ؟ ( + معنی انگلیسی ته تغاری)

از زمان های گذشته به آخرین فرزند خانواده ته تغاری می گفتند. فرقی نمی کند آخرین فرزند دختر یا پسر باشد، واپسین بچه خانواده را که پس از آن بچه ای به دنیا نیامده ته تغاری می گویند. ته تغاری ها از آن جا که کوچکترین عضو خانواده محسوب می شوند، برای همه دوست داشتنی بوده و مورد حمایت بقیه اعضای خانواده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب می توانید درباره اینکه ته تغاری یعنی چه و معنی انگلیسی ته تغاری بیشتر بخوانید.

ته تغاری به چه معناست؟

حتما تا کنون کلمه ته تغاری را بسیار شنیده اید و معنی آن را هم میدانید اما آیا تا به حال درباره علت انتخاب این اسم برای آخرین فرزند خانواده فکر کرده اید؟ معمولا این کلمه را بسیار از زبان مادر و پدرها میشنوید. پسر یا دختر ته تغاریه ماست دیگه؟پدر و مادر ها از این کلمه برای اشاره به فرزند آخر بودن فرزند خود استفاده میکنند. در واقع فرزندی که بعد از آن فرزند دیگری به دنیا نیامده است. به طور کلی به آخرین فرزند بین چندین فرزند که از 3 فرزند بیشتر باشد و کوچکترین فرزند است ته تغاری گفته می شود. گرچه کم کم این واژه عملا کمرنگ میشود چرا که اکثر مردم به تک فرزندی روی آورده اند. اما ته تغاری در اصل به چه معناست؟

ته تغار در فرهنگ فارسی به آن چه در ته تغار ماست یا غیره مانده باشد گفته میشود. تغار ظرف سفالی بزرگی است که در آن ماست و …. نگه داری میشد. ته تغار یعنی چیزی که ته ظرف مانده باشد. آخرین چیزی که درون ظرف است. در فرهنگ عمید اصلاح ته تغاری را برای فرزند آخر خانواده به کار میبرند. اگر به درستی به معنی این کلمه دقت کنید ته به منظور و معنی کف و تغار همان ظرفی است که در آن ماست میریختند، در نتیجه تغار اصطلاح مناسبی برای مادر نخواهد بود. از نظر منتقدین این کلمه بی احترامی به مادر است و خواسته شده در انتخاب کلمات توجه بیشتر شود.

فرزند اول همیشه تبدیل میشود به کسی که والدین سعی میکنند به عنوان اولین تجربه داشتن فرزند تمامی آمال و علاقه های خود را به او تحمیل کنند و سعی میکنند در رابطه با او بسیار محتاطانه رفتار کنند. معمولا والدین آینده خود را در فرزند اول جستجو میکنند. بر اثر کسب تجربه، این مورد درباره فرزندان بعدی کمتر دیده میشود. با آمدن فرزندان بعدی توجهات از فرزند اول به طور ناخودآگاه کمتر شده و به فرزند دوم معطوف میشود و این امر باعث میشود فرزند اول احساس کند که رقیب دارد. فرزند اخر یا همان ته تغاری خانواده، شخصی اجتماعی تر خواهد بود چرا که در بین چندین برادر یا خواهر بزرگ میشود. از این روز روحیه حساستری خواهد داشت و به دلیل توجهات والدین به طور عامیانه لوس تر میشود.

ته تغاریها روحیه آسیب پذیر تری دارند و از آنجا که بیشتر مورد توجه خانواده هستند از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند. البته این مورد در همه موارد یکی نیست. ته تغاری ها معمولا باهوش هستند و مادرها علاقه خاصی نسبت به آنها دارند. در عین حال شیطنت بیشتری دارند.

معنی انگلیسی ته تغاری

اما ته تغاری به انگلیسی چه می شود؟ معنی و ترجمه انگلیسی لغت و یا کلمه یا اصطلاح فارسی “ته تغاری” عبارت است از last-born.

lastborn of a family : آخرین زاده یک خانواده

گنگش بالاس یعنی چی

چشات سگ داره یعنی چی

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.