Take a fresh look at your lifestyle.

۵ روش ساده برای جدا کردن زرده از سفیده تخم مرغ

روش های جدا سازی زرده و سفیده تخم مرغ

مقدمه

همانطور که می دانید تخم مرغ یک ماده محبوب و مغزی همچنین ماده اولیه بسیاری از غذا ها ، کیک ها و حتی ماسک ها می باشد . در بسیاری از موارد لازم است تا سفیده و زرده تخم مرغ را از هم تفکیک کنید . این کار در وهله اول مشکل بوده و به تبحر نیاز دارد . در ادامه این مقاله شما را با چند روش جدا سازی زرده از سفیده تخم مرغ را به شما آموزش می دهیم .

تخم مرغ
تخم مرغ

روش اول : استفاده از پوست تخم مرغ

برای جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ در این روش بهتر است تخم مرغ را خنک کرده و یا از تخم مرغ های درون یخچال شروع کنید . سعی کنید از قطور ترین قسمت تخم مرغ ، آن را بشکنید . به گونه ای که به دو نصف تقسیم شود سپس یک قسمت از پوسته را پایین تر نگه دارید تا زرده تخم مرغ داخل پوسته پایین تر بیفتد .

البته توجه داشته باشید که ریسک این کار بالاست زیرا  بسیاری از مراکز سلامت و بهداشت آمریکا و استرالیا به دلیل وجود باکتری های مضر در پوست تخم مرغ و تماس آن در هنگام جداسازی با تخم مرغ ، استفاده از این روش را پیشنهاد نمی کنند .

روش اول
روش اول

روش دوم : استفاده از دست

در این روش برای جدا سازی زرده و سفیده تخم مرغ می توانید از دستان خود استفاده کنید . برای این کار دستان خود را خوب شستشو دهید . برای شستن دست های خود از آب داغ و صابون بدون بو استفاده کنید تا چربی های دست شما از بین برود .

در مرحله بعدی یک کاسه زیر دست خود قرار داده و تخم مرغ را روی دست خود بشکنید .  البته می توانید تخم مرع را داخل یک ظرف دیگر شکسته و روی دست خود بریزید . دست خود را روی کاسه نگه داشته و اجازه دهید تا سفیده آن جدا شده و داخل کاسه بریزد و زرده روی دست شما باقی بماند .

جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ
جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ

روش سوم : استفاده از بطری

در این روش بهتر است از تخم مرغ خنک و تازه استفاده کنید . تخم مرغ را شکسته و داخل یک کاسه بریزید . سپس از یک بطری نوشابه تمیز استفاده کرده و هوای داخل آن را به وسیله فشار دادن خالی کنید . دهانه بطری را روی زرده تخم مرغ گذاشته و دست خود را رها کنید . مشاهده می کنید که زرده تخم مرغ به سادگی به داخل ظرف کشیده می شود سپس می توانید زرده را در ظرف دیگری قرار دهید .

استفاده از بطری
استفاده از بطری

روش چهارم : استفاده از قیف

این روش بسیار ساده است شما می توانید تخم مرغ را درون یک قیف بشکنید . سفیده تخم مرغ به سادگی از ته قیف خارج شده و زرده آن روی قیف باقی می ماند .

روش پنجم : استفاده از جدا ساز تخم مرغ

علی رغم موارد گفته شده در بالا ، راحت ترین راه جداسازی زرده و سفیده ، استفاده از دستگاه جداساز تخم مرغ می باشد . تخم مرغ را به راحتی روی آن شکسته تا زردی و سفیدی از یکدیگر جدا شوند . توجه داشته باشید که تمامی روش های گفته شده به تمرین نیاز دارند تا بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید .

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.