Take a fresh look at your lifestyle.

جزئیات دقیق علت دستور ترور سردار سلیمانی توسط امریکا و ترامپ

خبرگزاری ایرنا در تحلیلی به بررسی علت ترور سردار سلیمانی پرداخته و به این سوال پاسخ داده که چرا سردار سلیمانی به شهادت رسید و اینکه نحوه به شهادت رسیدن سردار سلیمانی را از لحظه ورود به عراق تا زمان اصابت موشک مورد بررسی قرار داده است که پیشنهاد میکنیم حتما این تحلیل را مطالعه نمایید.

سردار سلیمانی از چه سالی در دنیا مطرح شد؟،  و نقش ایشان در شکست داعش چه بود؟ ، چرا ترامپ از سردار سلیمانی متنفر بود؟ پاسخ به تمام این سوال ها را در این ویدئو دریافت خواهید کرد.

ماجرا از سال 2013 میلادی شروع شد. پیش شبیه داعش در شهرهای شمالی عراق، زمینه ساز فروپاشی ارتش این کشور و اعلام کمک اضطراری عراق از ایران شد. همزمان ایران برای دفع خطر داعش و جلوگیری از بی ثباتی در خاورمیانه جلودار مقابله با این گروه افراطی شد.

در پاسخ به این سوال که سردار سلیمانی از چه سالی در دنیا مطرح شد و نقش سردار سلیمانی در شکست داعش چه بود باید گفت:

صحبت از سردار قاسم سلیمانی از نیمه های سال 2013 در رسانه های آمریکایی بالا گرفت و آنها به نقش تاثیرگذار سردار سلیمانی در آزادسازی شهرهای عراق اعتراف کردند.

پس از آن در چند مقطع تروریسم دولتی امریکا، سردار سلیمانی را تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه خواندند و حتی آنطور که نیویویرک تایمز گزارش کرده، نیروهای تندروی ضد ایرانی در ارتش و دولت آمریکا چندبار گزینه ترور سردار سلیمانی را بررسی کردند، اما در آن مقطع دموکرات ها و باراک اوباما این گزینه را احمقانه و بسیار تحریک آمیز خواندند.

در آخرین روزهای سال 2019 آمریکا و شخص دونالد ترامپ روزهای سختی را در سیاست خارجی و داخلی خود تجربه کردند. ترامپ خود را در آستانه استیضاح دید و همزمان منافع آمریکا در منطقه بخصوص در عراق در شکننده ترین حالت ممکن قرار گرفت.

اما تصمیم احمقانه آمریکا برای شهادت سردار سلیمانی چگونه اتخاذ شد.

شنبه 28 سپتامبر 2019

ترامپ در جلسه ای با حضور مقامات ارشد پنتاگون گزینه های نظامی برای احیای وضعیت منافع آمریکا در خاورمیانه و عراق را بررسی می کند. طبق گزارش نیویورک تایمز گزینه حمله به مواضع حشد الشعبی در عراق به تائید می رسد.

یکشنبه 29 سپتامبر 2019

ژنرال مارک میلی (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) و مارک اسپل (وزیر دفاع آمریکا) به اقامتگاه ترامپ در تفرجگاه او رفتند.

این در حالی بود که آنها روز قبل فهرستی اولیه از گزینه ها درباره نحوه پاسخگویی به تحولات را عراق ارائه کرده بودند. چند ساعت بعد وزارت دفاع آمریکا رسما مسئولیت حملات صورت گرفته به مواضع کتائب حزب الله در عراق را به عهده گرفت.

ارتش امریکا ساعتی بعد با تائید حملات هوایی روز یکشنبه اعلام کرد این نیروها حملات دقیقی در پنج مقر و تاسیسات متعلق به نیروهای حشدالشعبی و حزب الله در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

سه شنبه 31 سپتامبر 2019

دو روز بعد از حمله امریکا به مواضع حشد الشعبی در عراق و نقض حاکمیت عراق، گروههای مردمی و معترض به این اقدام با حضور در سفارت امریکا در بغداد در عراق، نسبت به این اقدام امریکا واکنش نشان دادند و معترضان به بخش هایی از این سفارت آسیب رساندند.

نیوروک تایمز گزارش می دهد دونالد ترامپ بهمراه مسئولان امنیتی آمریکا در حال مشاهده حضور معترضان به سفارت امریکا بود و پس از آن بسیار عصبانی شد.

طبق گزارش این رسانه، ترامپ نگران بود که اگر امریکا بعد از تضعیف منافعش پاسخی ندهد ضعیف جلوه خواهد کرد.

به نوشته نیویرک تایمز، وقتی ترامپ گزینه ترور سردار سلیمانی را انتخاب کرد مقام های ارشد نظامی آمریکا که مبهوت شده بودند بلافاصله با چشم انداز تبعات بسیار شدید این اقدام در منطقه مواجه شده و احساس خطر کردند و هنوز مشخص نیست که آیا اسپر و میلی سعی کرده بودند که ترامپ را از تصمیمش منصرف کنند یا نه.

پنجشنبه 2 ژانویه 2020

نیویورک تایمز به نقل از مقام هایی که هویت انها را فاش نکرده است، نوشت، ترامپ حدود ساعت 5 روز پنجشنبه دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد، به گفته این رسانه گزینه ای که در نهایت تائید شد به این بستگی داشت که روز جمعه حین ورود سردار سلیمانی به فرودگاه بغداد چه کسی به استقبال سردار سلیمانی  می رود.

یک مقام امریکایی گفت اگر مقام های متحد امریکا در دولت عراق با سردار سلیمانی ملاقات می کردند، این حمله لغو میشد.

جمعه 3 ژانویه 2020

هواپیمای حامل سردار سلیمانی متعلق به شرکتی سوری و مقصد آنها فرودگاه بین المللی بغداد بود.

طبق اعلام یکی منبع عراقی و رسانه روسی الیوم ، زمان رسیدن هواپیما به فرودگاه بغداد ساعت 11:30 دقیقه شامگاه شب جمعه بود، اما به دلیل تاخیر در بلند شدن هواپیما از فرودگاه سوریه، هواپیما یک ساعت بعد از زمان مشخص شده به فرودگاه بین المللی بغداد رسید.

هواپیما جلوی درب شماره 21 فرودگاه بغداد توقف کرد اما سردار سلیمانی از ورودی های رسمی فرودگاه عبور نکرد، بلکه دو خودرو نزدیک هواپیما منتظرش بودند که سوار یکی از آنها شد و قبل از مسافران باند فرودگاه را ترک کرد.

حمله تروریستی آمریکا در این لحظه رخ داد، وقتی سردار سلیمانی با همراهان خود قصد ترک فرودکاه بغداد را داشت.

طبق گزارش نیویورک تایمز، موشک هایی از پهباد آمریکایی به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شد. موشک هایی از پهباد رزمی که حداکثر 370 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و تیمی دو نفره آنرا از دور هدایت می کرده.

اینکه چرا ترامپ و تروریسم آمریکا دست به این قمار حماقت آمیز زده اند هنوز محل بحث رسانه های امریکایی است. تا جایی که لس انجلس تایمز در گزارشی نوشت، در سال ها و دهه های اخیر مقام های پنتاگون اغلب گزینه های غیر متحملی را به روسای جمهوری ارائه می کردند تا سایر گزینه هایی که مد نظر دارند ساده تر به تائید برسد.

بر همین اساس تیم امنیت ملی انتظار نداشت ترامپ عملیات ترور سردار سلیمانی را تائید کند. به گفته این رسانه ترامپ در جلسه توجیحی تیم امنیت ملی اش و تحت تاثیر تحریک مشاوران ضد ایرانی خود گزینه ترور سردار سلیمانی را انتخاب کرد و حالا تبعات این تصمیم در تروریسم دولتی آمریکا بیش از گذشته آمریکا را در موضع ضعف قرار داده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.