Take a fresh look at your lifestyle.

خاکشیر ناشتا برای کبد چرب چه قدر موثر است؟

کبد چرب از بیماری هایی است که به دلیل عادات نادرست غذایی رو به گسترش است و افراد زیادی را درگیر خود کرده. مثل بسیاری از مواقع دیگر بیماری و مسائل سلامت، در این مورد مردم به طب سنتی روی آورده اند که در ادامه میخواهیم دلایل ایجاد کبد چرب را بررسی کرده و خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب را عنوان کنیم و بگوییم که خوردن خاکشیر ناشتا برای کبد چرب چه قدر موثر است؟

خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب
خاکشیر ناشتا برای کبد چرب

علل ایجاد کبد چرب، خاکشیر چه کمکی می کند؟

قبل از اینکه درباره رابطه خاکشیر ناشتا و کبد چرب و تاثیرگذاری خوردن خاکشیر بصورت ناشتا بر روی درمان کبد چرب صحبت کنیم باید ببینیم که کبد چرب چگونه ایجاد می شود و خاکشیر چه خاصیتی دارد که به درمان و بهبود کبد چرب شده کمک می کند و موثر است.

مزاج کبد به طور طبیعی گرم است اما گاهی بر اثر عوامل مختلفی مثل مصرف ترشی به ویژه سرکه و آبغوره، خوراکی های سرد مثل ماست، خیار و…، همچنین کاهش وزن ناگهانی، آب خوردن بین غذا، مصرف بیش از حد چربی و گرسنگی طولانی مدت سرد شده و توانایی آن برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی ها کم شده، باعث تجمع چربی در بافت کبد و ایجاد کبد چرب میشود که ما میتوانیم از خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب بهره ببریم که در ادامه به تفصیل در این مورد صحبت خواهیم کرد.

خواص خاکشیر
خواص خاکشیر ناشتا برای کبد چرب

یکی از مهم ترین خواص خاکشیر: درمان و پاکسازی کبد چرب

از جمله فواید خاکشیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان اسهال سخت
  • درمان یبوست
  • کنترل فشار خون
  • موثر در رفع جوش های صورت
  • رفع بواسیر و واریس
  • تقویت معده
  • درمان لاغری
  • ضد عفونی کننده
  • دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار
  • کند کردن سلول های سرطانی
  • کاهش آلرژی
  • پاکسازی کبد

یکی از مهم ترین مهم ترین فواید خاکشیر، خوردن خاکشیر ناشتا برای درمان کبد چرب و پاکسازی کبد می‌باشد.

فواید خاکشیر
فواید خاکشیر ناشتا در درمان کبد چرب

تاثیر خوردن خاکشیر ناشتا بر روی کبد چرب

فواید مصرف خاکشیر به صورت ناشتا در درمان کبد چرب بسیار موثر است. برای درمان کبد چرب خاکشیر را با ترنجبین ترکیب نمایید. ترکیب خاکشیر و ترنجبین به ویژه در درمان سودا و بلغم موثر است. هم چنین این ترکیب، بهترین نرم کننده مزاج های خشک و رطوبت دهنده به بدن محسوب میشود.

همچنین خاکشیر با آب پنیر، دارویی ضد سودا و ضد صفرا است و مفتح قوی کبد می باشد. لازم به ذکر است که به طورکلی استفاده از داروهای گیاهی باید با تجویز دکتر باشد و در مورد پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین به خصوص برای صفراوی مزاج‌ها بایستی با احتیاط استفاده شود، این ترکیب از دو ماده با طبیعت گرم و تر تشکیل شده و چون کبد را سریع پاکسازی می‌کند، در غلبه با گرمی یک بیرون ریزی ایجاد می‌کند که یک بیمار صفراوی نمی تواند این حالت را تحمل کند.

همچنین برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب پزشکان به مصرف داروهایی مثل عرق بید، کاسنی، عرق شاهتره، زردچوبه و… توصیه میکنند.

بنابراین همان طور که میبیند خاکشیر خواص زیادی دارد که باعث شده برای درمان کبد چرب توصیه شود و خوردن خاکشیر بصورت ناشتا در صبح یک روش سنتی برای درمان کبد چرب شده می باشد. اینکه چرا ناشتا باید خاکشیر خورده شود دلیل آن این است که صبح چون معده خالی است جذب مواد غذایی بهتر صورت میگیرد بنابراین خاکشیر اگر قبل از صبحانه و ناشتا خورده شود تاثیرگذاری بهتری در پاکسازی کبد چرب دارد.

نحوه مصرف خاکشیر ناشتا برای کبد چرب

برای اینکه خوردن خاکشیر اثرگذاری بهتری در پاکسازی و درمان کبد چرب داشته باشد بهتر است به شکل زیر مصرف شود:

هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاک شیر را در دو لیوان آب جوشانده و ناشتا مصرف نمایید و تا نیم ساعت بعد چیزی نخورید.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.