Take a fresh look at your lifestyle.

خواص تخم شتر مرغ برای بدن

خواص شگفت انگیز تخم شتر مرغ برای سلامتی

شترمرغ بزرگترین تخم را در بین پرندگان می گذارد، و اندازه تخم آن حدود 6-7 اینچ است. بهترین موضوع درباره تخم شتر مرغ این است که این تخمها از کلسترول، چربی اشباع شده و سدیم کمتری نسبت به تخم مرغ تشکیل شده و خوردن آنها مفید است. یک تخم شترمرغ معادل 24 تخم مرغ است. اطلاعات کامل درباره خواص تخم شتر مرغ برای بدن را در ادامه مطلب بخوانید.

حقایق تغذیه ای تخم شترمرغ

مقدار کالری موجود در یک تخم شترمرغ حدود 2000 کالری است و تقریباً 45 درصد چربی و 47 درصد پروتئین موجود در آن را شامل می شود.
تخم شترمرغ سرشار از ویتامین است و حاوی 16.29 گرم ویتامین A  است و همچنین منبع غنی از تیامین است.
تخم شترمرغ همچنین دارای مواد معدنی مانند روی ، کلسیم ، آهن ، منیزیم و منگنز است و این انتخاب سالم تری برای رشد بدن است. افرادی که برای رژیم کم سدیم توصیه می شوند باید از تخم شترمرغ استفاده کنند.

تخم شترمرغ چه شکلی است؟

تخم های شترمرغ بزرگتر ، کرم رنگ و گرد هستند. پوسته تخم شترمرغ ضخیم تر از انواع دیگر تخم ها است و براق است، با تورفتگی های کوچک مانند نوک سوزن. طول یک تخم شتر مرغ متوسط ​​15 سانتی متر و عرض آن 12-13 سانتی متر است. نسبت زرده به سفیده تخم مرغ در مقایسه با تخم مرغ بیشتر است و زرده آن بسیار بزرگ است. براساس منبع تخم شترمرغ (وحشی یا پرورشی) که رژیم غذایی پرندگان را تعیین می کند، زرده آن امکان دارد دارای رنگ های مختلف زرد یا نارنجی باشد. همچنین تکه ها یا توده هایی از سفیده تخم مرغ شفاف وجود دارد که در مرغ و دیگر تخم ها نمی بینید.

خواص تخم شتر مرغ

مهمترین حقایق تغذیه ای در مورد تخم شترمرغ 

  • سرشار از کالری ، چربی و پروتئین است
  • منبع چربی های اشباع و کلسترول
  • منبع مهم اسیدهای چرب امگا 3
  • سرشار از ویتامین B ، به ویژه ویتامین B9 و B12 و کولین
  • سرشار از پروتئین و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است
  • حاوی مقادیر مناسب ویتامین A و D و مقدار کمی ویتامین E و K است
  • سرشار از مواد معدنی رژیم غذایی ، به ویژه فسفر ، پتاسیم و آهن
  • تخم شترمرغ فاقد فیبر است  و ویتامین C ندارند

فواید تخم شترمرغ برای سلامتی چیست؟

  • منبع غنی پروتئین است.  

سفیده تخم شتر مرغ دارای میزان قابل توجهی از پروتئین با کیفیت می باشد که تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن انسان را شامل می شود. اسیدهای آمینه اجزای سازنده ماهیچه ها هستند و خوردن تخم شترمرغ برای ایجاد ماهیچه های جدید و ترمیم الیاف ماهیچه ای آسیب دیده و همچنین حفظ فعالیت بدنی مفید است. اسیدهای آمینه همچنین برای سلامت سیستم عصبی ضروری هستند و به سنتز انتقال دهنده های عصبی مهم برای مغز کمک می کند که خلق و خو ، اشتها و خواب را تنظیم می کند.

  • از کاهش وزن پشتیبانی می کند.

تخم شترمرغ به دلیل داشتن پروتئین و چربی، بدون سیر شدن، شما را سیر می کند. آنها تغذیه خوب و پایداری را ارائه می دهند و اگر در مقادیر متوسط ​​به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل مصرف شوند، می توانند ابزار خوبی برای کاهش وزن باشند. سفیده تخم شتر مرغ سرشار از پروتئین است و تقریباً فاقد چربی است، و از این رو نسبت به کل تخم مرغ انتخاب بهتری برای کاهش وزن است.

  • غذا مفید برای مغز است.

همه تخم مرغ ها حاوی مقادیر مهمی از چربی و پروتئین هستند که تغذیه پایداری برای مغز فراهم می کند. یکی از این چربی ها ، کلسترول و ویتامین B12 در تخم شترمرغ به تشکیل غلاف میلین محافظ دم سلول های عصبی کمک می کند. کولین ، همچنین در مقادیر سخاوتمندانه در انواع مختلف یافت می شود ، با حفظ یکپارچگی ساختاری سلول ها به عملکرد مغز و تلاش های شناختی کمک می کند. خوردن شترمرغ و تخم مرغ های دیگر می تواند به کاهش مه مغزی ، افزایش یادگیری و بهره وری کمک کند.

  • منبع کوآنزیم Q10 و امگا 3

کوآنزیم Q10 که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش معروف است ، با پیری زودرس مبارزه می کند و به ویژه برای سلامت قلب و عروق مفید است. تحقیقات آن را یک عنصر اساسی در رژیم های غذایی مدرن می دانند. زرده تخم شتر مرغ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و بسیار برای مغز مفید هستند، فعالیت سیستم عصبی را حفظ می کند و همچنین  از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند ، همچنین برای HDL و کلسترول کل نیز مفید است.

  • سرشار از آهن ، پتاسیم ، فسفر و منبع خوبی از منیزیم است.

داده های موجود نشان می دهد که تخم شتر مرغ منبع مهمی از آهن هم هستند و باعث نشاط و افزایش سطح انرژی می شوند. مقادیر خوب پتاسیم آنها را برای فشار خون بالا انتخاب می کند ، در حالی که فسفر برای استخوان های قوی مفید است. منیزیم می تواند به سلامت روان، کم کردن اضطراب و درمان بی خوابی کمک کند و از آریتمی جلوگیری می کند. دیگر مواد معدنی دارای اهمیت در تخم شترمرغ شامل سلنیوم برای سلامت تیروئید، کلسیم برای استخوان ها ، روی برای ایمنی ، مس و منگنز برای محافظت از آنتی اکسیدان ها است.

  • حاوی ویتامین های B1 ،B2 ،B3 ،B5 ،B6  B9 و B12، ویتامین A ،D ،E و K و بدون ویتامین C است.

مشخصات ویتامین B تخم شترمرغ بهتر از سایر ویتامین ها نشان داده شده و به سطح انرژی بالا ویتامین A و D ایمنی را تقویت می کند. داده های موجود نشان می دهد که تخم شترمرغ در مقایسه با تخم مرغ دارای مقدار کمی ویتامین های دیگر است ، اما غذاهای مغذی بیشتر می توانند این تفاوت ها را به خوبی جبران کرده و مشخصات ویتامین را افزایش دهند. بیشتر ویتامین ها در زرده وجود دارد.

  • برای بارداری خوب است.

تخم شترمرغ پخته منبع خوبی از ویتامین B9 و B12 است که به رشد طبیعی مغز نوزادان در رحم کمک می کند. ویتامین B9 همچنین از نقص لوله عصبی مغز ، نخاع و ستون فقرات در نوزادان جلوگیری می کند. چربی ها بیشتر به رشد مغز کمک می کنند ، اما بهتر است تخم مرغ ها را در حد متعادل بخورید تا از افزایش وزن جلوگیری شود. تخمین زده می شود که یک تخم شتر مرغ متوسط ​​2000 کیلوکالری داشته باشد.

 

پخت تخم شتر مرغ

تخم شتر مرغ را می توان مانند تخم مرغ های پخته شده، آب پز و همراه سس گوجه فرنگی پخت ، اما زمان پخت مورد نیاز کمی بیشتر است. حدود 45 دقیقه طول می کشد تا تخم شترمرغ به اندازه تخم مرغ نرم پخته شود و حدود یک ساعت یا بیشتر طول می کشد تا تخم شتر مرغ کاملا پخته شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.