Take a fresh look at your lifestyle.

خواص زنجبیل برای تنبلی تخمدان ( پلی کیستیک )

زنجبیل از جمله گیاهان دارویی است و دارای خواص فراوانی است، که یکی از خواص زنجبیل برای تنبلی تخمدان است. خانم هایی که به تنبلی تخمدان دچار هستند باید به فکر درمان خود باشند.زیرا این اختلال تاثیر منفی بر قدرت باروری می گذارد. عوارض تنبلی تخمدان شامل : نازایی ، دیابت بارداری ، سقط جنین یا زایمان زودرس، بیماری کبد چرب غیر الکلی، افسردگی، اضطراب و اختلالات خوردن، خون‌ریزی غیرطبیعی رحم، سرطان پوشش داخلی رحم می باشد. در ادامه درمورد خواص زنجبیل برای تنبلی تخمدان صحبت می کنیم.

خواص زنجبیل برای تنبلی تخمدان ( پلی کیستیک )

اختلال تنبلی تخمدان یا پلی کیستیک بر قدرت باروری تاثیر منفی می گذارد. گیاه دارویی زنجبیل با کلومیفن سیترات که در خط اول درمان اختلال تنبلی تخمدان است بر تغییرات هورمون های LH ، FSH ، HSJV ، استروژن و پروستروژن به بهبود این اختلال کمک می کند. این شیوه ی درمانی بدون عوارض است و کمک چشمگیری به درمان بیماری تنبلی تخمدان می کند.

خواص زنجبیل

توجه :

یکی از علائم تنبلی تخمدان یا پلی کیستیک نامنظم شدن عادت ماهیانه است که می توانید با خوردن دمنوش زنجبیل و استفاده از کمپرس زنجبیل این مشکل را حل کنید و یک قدم به درمان اختلال تنبلی تخمدان نزدیک شوید.

مطالب مرتبط : خواص بومادران در قاعدگی

دمنوش زنجبیل برای پریود شدن و باز شدن قاعدگی

زنجبیل در واقع نوعی ریزوم است . این ریزوم معطر و پر از خاصیت، از ساقه زیرزمینی گیاه زنجبیل تهیه می شود. زنجبیل مولکول هایی به نام زینگرون دارد که به گیرنده های درد متصل می شود و به همین دلیل است که گذاشتن زنجبیل خام بر روی زبان، حس سوزش و گرما در زبان را ایجاد می کند.یکی از خواص زنجبیل برای درمان تنبلی تخمدان نوشیدن دمنوش زنجبیل است.

زمانیکه دچار تاخیر در قاعدگی می شوید، زنجبیل با ایجاد انقباضات رحمی باعث کمک به پریود شدن شما شود. زنجبیل نیز باعث کاهش درد و کاهش گرفتگی های قاعدگی، کاهش حالت تهوع، کاهش احتمال استفراغ و … می شود. چون مصرف زنجبیل خام می تواند باعث سوزش در زبان شود، توصیه می شود از دمنوش زنجبیل برای باز شدن قاعدگی و پریود شدن استفاده کنید.

کمپرس زنجبیل برای تحریک گردش خون

یکی دیگر از خواص زنجبیل برای تنبلی تخمدان استفاده از کمپرس زنجبیل است. کمپرس زنجبیل باعث تحریک گردش خون و مایعات بدن می شود و مواد سمی و برخی ضایعات کیست ها را شل می کند و یا از بین می برد. یک فنجان بزرگ زنجبیل را رنده کنید و داخل یک دستمال تمیز بریزید، آن را فشار دهید تا آبش گرفته شود. بعد در قابلمه ای، چهار لیتر آب داغ ریخته و آب زنجبیل را به آن اضافه کنید. یک حوله را داخل محلول قرار دهید و بعد از چلاندن، حوله ای را که با محلول داغ شده است را روی موضع قرار دهید.

همچنین ببینید: خواص گل خرزهره

همراهان عزیز این مطلب برای آشنایی شما با خواص زنجبیل برای درمان تنبلی تخمدان گردآوری شده است. لطفا قبل از استفاده از زنجبیل و هر گیاه دارویی با پزشک متخصص خود مشورت کنید،چون ممکن است شما شرایط خاصی را داشته باشید و مصرف زنجبیل برای شما خطرناک هم باشد.علاوه بر این مصرف بسیاری از گیاهان دارویی با برخی موادغذایی و داروهای دیگر موجب ایجاد اختلال در بدن می شود. پس خیلی مراقب باشید. با آرزوی سلامتی …

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.