Take a fresh look at your lifestyle.

خواص سوره انشراح (جلب محبت، کودکان، رزق، ازدواج)

سوره مبارکه انشراح یکی از سوره های قرآن است که در که در مکه نازل شده است و 8 آیه دارد و 94 امین سوره در قرآن است و در اواخر جز سی ام قرار گرفته است. سوره انشراح به نام های شرح و الم نشرح نیز معروف است که هر سه نام این سوره از آیه اول گرفته شده است و منظور شرح صدر است که به گشایش سینه پیامبر (ص) اشاره دارد. در ادامه این مطلب بیشتر درباره خواص سوره انشراح برای جلب محبت، کودکان، رزق و ازدواج صحبت می کنیم.

یکی از خواص سوره انشراح که از جانب حضرت محمد (ص) روایت شده این است:
هر کس سوره انشراح را قرائت نماید مانند کسی است که حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم را دیدار کرده و اگر غمگین و ناراحت باشد خداوند ناراحتی اش را برطرف می کند.

امام صادق علیه السلام درباره سوره انشراح می فرمایند:
هر کس سوره انشراح را در شب و روزش زیاد قرائت کند، هیچ چیزی از اجزای بدن او و اطراف او نیست مگر اینکه در روز قیامت به سود او شهادت می دهند.

امام باقر علیه السلام می فرمایند:
هر کس سوره انشراح را در شب و روزش تلاوت نماید شهید از دنیا می رود و شهید برانگیخته می شود و شهید زنده می شود و او مانند کسی است که با شمشیرش در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و در راه خدا مبارزه کرده است.

خواص سوره مبارکه انشراح

1) درمان درد سینه و قلب

رسول خدا (ص) میفرماید:
هر کس سوره انشراح را بخواند خداوند به او یقین و عافیت عطا می کند و هر کس آن را برای درد سینه قرائت نماید و برای این درد آن را بنویسد خداوند او را شفا می دهد.

2) رفع دلتنگی و افسردگی

از شیخ طبرسی روایت است:
برای رفع دلتنگی سوره انشراح را هفده مرتبه بخوانید و هر روز دوبار یک بار صبح ها و یک بار عصر ها این کار را انجام دهید.

3) حفاظت از مسافران دریایی

اگر مسافری دارید که با کشتی سفر می کند باید مسافر سوره انشراح را بخواند تا از ترس و درد سالنم بماند تا زمانی که از کشتی پیاده شود.

4) برای دفع سنگ کلیه و مثانه

سوره انشراح را روی کاغذ بنویسید و در آب انداخته و آب را به بیمار دارای سنگ کلیه و مثانه بنوشانید. از این آب برای دفع سردی نیز استفاده کنید.

5) آسانی در زایمان

نقل شده است که برای آسان شدن وضع حمل سوره انشراح را روی کاغذ بنویسید و با آب بشورید و از این آب به زن باردار دهید تا وضع حمل او آسان شود.

6) درمان سختی ادرار ( حصرالبول )

نوشتن سوره انشراح بر روی کاغذ با آب زعفران و شستن آن با آب و نوشیدن آن برای درمان افرادی که ادرار آن ها به سختی دفع می شود مفید است.

7) درمان بواسیر و سنگ مثانه

خواص سوره انشراح برای برآورده شدن حاجات

این ختم را سه روز انجام دهید:

  • هر روز 7 بار سوره حمد را بخوانید.
  • 700 بار صلوات بفرستید و سوره مبارکه انشراح را 70 مرتبه بخوانید.
  • بعد از آن 1001 مرتبه سوره مبارکه توحید را خوانده و دوباره 7 مرتبه سوره حمد را بخوانید.
  • بعد از خواندن سوره حمد 100 مرتبه صلوات بفرستید.
  • در آخر حاجت خود را بخواهید تا انشالله برآورده شود.

خواص سوره انشراح برای ثروتمند شدن و رزق روزی

مجرب است برای افزایش رزق و روزی و زیاد شدن مال، آخرین چهارشنبه ماه صفر سوره های انشراح، تین، نصر و توحید را هر کدام 7 مرتبه بخوانید.

خواص سوره انشراح برای ازدواج

روش ختم سوره انشراح برای ازدواج و گشایش بخت:

برای ازدواج و بخت گشایی ختم سوره انشراح را به شرح زیر انجام بدهید باشد که به امید خدا ازدواج موفقی خواهید داشت.

اگر پسری قصد ازدواج داشته باشد باید بین نماز عصر و مغرب سوره انشراح را 7 مرتبه بخواند.

أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ ﴿١﴾ وَوَضَعْنَا عَنکَ وِزْرَکَ ﴿٢﴾ الَّذِی أَنقَضَ ظَهْرَکَ ﴿٣﴾ وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ ﴿۴﴾ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿۵﴾ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿۶﴾ فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ ﴿٧﴾ وَإِلَىٰ رَبِّکَ فَارْغَب ﴿٨﴾ »

و بعد از این سوره انشراح را 7 مرتبه خواند دعای زیر را هم 7 مرتبه بخواند:

اللهم اشرح صدور بنات حواء اللهم یا جامع الناس فی یوم لا ریب فیه اللهم اجمع بینی وبین زوجتی اللهم ارزقنی الزوجه الصالحه التی تحبها وترضى عنها

همچنین اگر پسری قصد ازدواج داشته باشد اما موفق نمی شود:

  • 3 هفته پشت سر هم و متوالی در شب جمعه دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد از آن به تعداد 313 کشته ها ( مقاتلین ) جنگ بدر سوره انشراح را بخواند.
  • و بعد از هر ده باری که سوره انشراح را خواند دعای ذکر شده در متن بالا را بخواند که انشالله در جمعه سوم به مراد دل خود می رسد.

دختران دم بخت و مجرد هم می توانند این ختم را دقیقا انجام دهند با این تفاوت که دعای زیر را بخوانند:

«اللهم اشرح صدور أولاد آدم اللهم یا جامع الناس فی یوم لا ریب فیه اللهم اجمع بینی وبین زوجی اللهم ارزقنی الرجل الصالح الذی تحبه وترضاه.»

همچنین بخوانید: ختم برای ازدواج

خواص سوره انشراح برای جلب محبت

اگر سوره انشراح را مانند نوشته زیر روی کاغذی بنویسید و به بازوی دست راست خود ببندید باعث جلب محبت به شخص مورد نظر خواهد شد:

در نوشتن این سوره اعراب گذاری نیازی نیست و اگر اسم مادر شخص مورد نظر را نمیدانید میتوانید به جای آن از اسم حوا استفاده کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم ، الم نشرح لک صدرک یا مجید و وضعنا عنک وزرک یا مجید ، الذی انقض ظهرک یا قدیر ، و رَفَعنا لَکَ ذکرک یا رافِعَ ، اَلقِ مَحَبَّتی فی قلبِ ( اسم طرف و اسم مادرش مثل زهرا بنت فاطمه) فان مع العسر یسرا یا مجید ، ان مع العسر یسرا یا مُیَسِّر و یَسِّر اُموری فاذا فرغت فانصب یا مجید و الی ربک فارغب

فقال اِنّی اَجِبتُ حُبَّ الخَیر اَللّهُمَّ اقضِ حَوائجی

همچنین میتوانید بر روی مقداری نمک سوره انشراح را 12 مرتبه خوانده و سپس نمک را در آتش ریخته و بسوزانید.

خواص سوره مزمل

یکی از دعاهایی که برای جلب محبت سفارش شده است دعای هفت سلطان است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.