Take a fresh look at your lifestyle.

تاثیرات کدو حلوایی و خواص آن برای لاغری-رژیم کدو حلوایی

خواص و تاثیرات کدو حلوایی برای لاغری

آیا در خصوص تاثیرات کدو حلوایی برای لاغری چیزی شنیده اید ؟ کدو حلوایی یکی میوه پر طرفدار با خواص باورنکردنی است . اما تاثیرات کدو حلوایی در لاغری چیست ؟

بسیاری از افراد از مشکل چاقی رنج می برند ، و به دنبال راه های گوناگون برای کاهش وزن هستند . اما نکته ای که باید به آن توجه کرد آن است که رژیم غذایی برای لاغری علاوه بر کاهش وزن باید تاثیرات مثبت دیگری برای شما داشته باشد .

به عبارت دیگر نباید شما را در طولانی مدت با مشکل رو به رو کند . به همین جهت همواره رژیم های گیاهی پیشنهاد های مناسب تری هستند . یکی از میوه هایی که شما می توانید برای لاغری استفاده کنید . کدو حلوایی است .

رژیم کدو حلوایی به چه کسانی توصیه نمی شود ؟

  • کدو حلوایی نیز مانند هر ماده دیگری در کنار خواص و فواید مضراتی نیز دارد . برای مثال کدو حلوایی طبع سردی دارد . بنابراین مصرف آن برای افرادی که مزاج سرد دارند و یا در مناطق سردسیر زندگی می کنند ، توصیه نمی شود .
  • مصرف زیاد کدو حلوایی موجب سنگینی و نفخ معده خواهد شد . بنا بر این بهتر است در استفاده طولانی مدت از کدو حلوایی ، از ادویه هایی مانند خردل ، سیر ، فلفل و نعناع استفاده کنید .

کدو حلوایی و لاغری

همانطور که گفتیم کدوحلوایی در کاهش وزن موثر است . اما چگونه ؟ تاثیرات کدو حلوایی برای کاهش وزن عبارت است از :

  • رفع یبوست
  • احساس سیری
  • کالری کم
رفع یبوست به وسیله کدو حلوایی

یکی از اصلی ترین ویژگی های کدو حلوایی یا کدو تنبل ، رفع یبوست است . علت این امر آن است که کدو حلوایی دارای فیبر بالا می باشد ، فیبر موجود در آن خاصیت مسهل داشته و در نتیجه یبوست را که یکی از عوامل اصلی چاقی و اضافه وزن است ، برطرف می کند .

احساس سیری

کدو حلوایی با افزایش فرایند هضم به فرد احساس سیری القا کرده و در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن می گردد .

کدو حلوایی و کالری کم

کدو حلوایی با وجود شیرین بودن بسیار کم کالری بوده و در نتیجه مصرف آن به مقدار زیاد می تواند جلوی اشتها را بگیرد . در هر 100 گرم کدو حلوایی تنها 20 کالری وجود دارد . همچنین با وجود کالری کم این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن است و نیازهای غذایی بدن را به خوبی تامین می کند .

  • توجه داشته باشید که اگر می خواهید از رژیم کدو حلوایی استفاده کنید ، باید کدو حلوایی تازه مصرف کنید .

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.