Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه خورشت بادمجان با پنیر کبابی

دستور پخت خورشت بادمجون بدون گوشت

خورشت بادمجان یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است اما ما در حال ما در این پست میخواهیم یک خورشت بادمجان متفاوت را به شما کدبانوهای عزیز آموزش دهیم. این خورشت بادمجان با پنیر کبابی درست میشه که در ادامه طرز تهیه آن را مطالعه می کنید. پیشنهاد می کنم که از طرز تهیه خورشت به و آلو و طرز تهیه خورشت آلو اسفناج نیز بازدید نمایید.

طرز تهیه خورشت بادمجون با پنیر کبابی

برای تهیه خورشت بادمجون با پنیر کبابی به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم برای طرز تهیه خورشت بادمجان با پنیر کبابی:

مواد لازم مقدار
بادمجان  1 کیلو
پنیر کبابی 200 گرم
پیاز 1 عدد متوسط
رب گوجه 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه  به مقدار لازم
آب 1 لیوان
روغن سرخ کردنی  به مقدار لازم
جعفری خشک  به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
گوجه 4 عدد

 

دستور پخت خورشت بادمجون با پنیر کبابی

کدبانو های خوش ذوق و سلیقه برای تهیه خورشت بادمجون با پنیر کبابی، در ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید و سپس خورد کنید چند ساعت بگذارید داخل آب و کمی به آن نمک اضافه کنید تا به طور کامل تلخی بادمجان گرفته شود، بعد بادمجان ها را داخل روغن فراوان سرخ کنید و کنار بگذارید.

حالا کمی روغن را داخل تابه نگهدارید، پیازها را داخل آن تفت بدید و رب گوجه فرنگی، فلفل، نمک  و زرد چوبه را به آن اضافه کنید. سپس گوجه فرنگی ها را حلقه خورد کرده و به پیاز داغ ها اضافه کنید بوی خامی رب که از بین رفت بادمجان ها را به ان اضافه کنید سپس 1 لیوان آب به آن اضافه می کنید تا گوجه ها نرم شوند.

خب رسیدیم به قسمت خوشمزه این خورشت بادمجان، پنیر کبابی سرشار از کلسیم و فسفر است و بهترین گزینه برای افراد گیاه خوار می باشد و انواع ویتامین ها را در خود جای داده است همچنین این پنیر کبابی برای افرادی که طعم گوشت را دوست ندارند بسیار مناسب است.

این پنیر کمی نعناع خشک و نمک دارد ولی شما به آن کمی جعفری خشک و پودر سیر، فلفل پولبیبر و کمی روغن زیتون کمی آن را مزه دار کنید سپس هر دو طرف تکه های پنیر کبابی برش داده شده را در تابه سرخ کنید.

در نهایت به بادمجان ها اضافه کنید در ظرف را بسته و بگذارید به مدت 20 دقیقه خورشت جا بیوفتد. حالا می توانید خورشت بادمجان با پنیر کبابی خود را میل کنید. نوش جان.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.