Take a fresh look at your lifestyle.

دایورت چیست ؟

معنی دایورت

divert کلمه ای انگلیسی به معنای منحرف شدن ،منحرف کردن ،متوجه کردن ومعطوف داشتن است و در علوم نظامی به معنی تغییر دادن اماج یا ماموریت یا مقصد می باشد. دردنیای ارتباطات دایورت را می توان انتقال خط تلفن به خطی دیگرمعنا کرد. به وسیله ی این سرویس تلفن ، میتوان تماسی که به تلفن شما وارد میشود را به تلفن همراه یا خط ثابت دیگری منتقل کرد. البته باید سرویس دایورت از مخابرات برای خط تلفن شهری شما فعال شده باشد پس از اطمینان پیدا کردن از فعال بودن سرویس با هر دستگاه تلفن مجهز به سیستم Tone قادر خواهید بود تلفن خود را دایورت کنید.

نحوه دایورت تلفن ثابت

به منظور این کار کد زیر را با شماره گیر تلفن وارد کنید:
# شماره مورد نظر*۲۱*
و یا
# شماره مورد نظر*۵۷*
بعد از وارد کردن کد درصورتیکه صدای بوق متفاوت از صدای قبلی شنیده شد عملیات دایورت با موفقیت انجام شده است. این روش هم برای دایورت تلفن ثابت روی خط تلفن ثابت دیگر و هم دایورت تلفن ثابت روی موبایل قابل استفاده می باشد.
به منظور غیر فعال کردن سرویس دایورت کد زیر را وارد کنید
#۲۱#
و یا
#۵۷#

دایورت موبایل به موبایل

در قسمت تنظیمات گوشی تلفن همراه خود به بخش Call Forwarding بروید و شماره ای که می خواهید خط روی آن دایورت شود را وارد کرده و گزینه تایید را بزنید.
این راه حل برای دایورت خط تلفن همراه ایرانسل ونیزهمراه اول به کار می رود.
همچنین برای فعال و غیر فعال کردن دایورت برای تلفن های همراه می توان از کد زیر استفاده کرد
فعال کردن *۲۱*(شماره موردنظر)#call
غیر فعال کردن # ۲۱ # call

دایورت اس ام اس

امکان انتقال اس ام اس بین خطوط از طریق کدها وجود ندارد. اما برای اینکارمی توان از برنامه ای به نام SMS Forwarder Pro استفاده کرد. به این ترتیب که پس از نصب آن در قسمت تنظیمات برنامه Forwarding Options را انتخاب کنید.سپس در قسمت Phone Number شماره موبایلی که می خواهید پیامک ها به آن ارسال شود را با صفر وارد کنید و OK را بزنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.