Take a fresh look at your lifestyle.

درمان زخم سگ | روش درمان حیوان زخمی

باید حتما نسبت به یادگیری کار های اولیه برای درمان زخم های سطحی سگ اقدام کنید زیرا سگ ها بازیگوش هستند و ممکن است آسیب ببینند .

اگر متوجه زخمی شدن سگتان شدید باید آرامش خود را حفظ کرده و آن را آرام کنید سگ ها به راحتی حالات شما را تشخیص می دهند . در صورت احتیاط و برای ایمنی بیشتر باید از پوزه بند استفاده کرده یا با طناب دهان سگ خود را ببندید . توجه داشته باشید که اگر سگ شما بی تابی کرد و یا خون زیادی از دست داده بود سریعا به دامپزشک مراحعه کنید .

استفاده از پوزه بند برای احتیاط
استفاده از پوزه بند برای احتیاط

برای بند آوردن خون یک حوله تمیز را به مدت 3 تا 5 دقیقه در محل زخم فشار دهید . سپس بالای زخم را با یک کمربند یا دستمال ببندید تا خونریزی متوقف شود ( دقت کنید که انجام این کار بسیار حساس است زیرا در صورت ناشی بودن شما ممکن است به قطع عضو سگ منجر شود ، در صورت نیاز حتما با یک فرد آشنا به کار یا دامپزشم مشورت کنید ) 5 تا 10 دقیقه به این روش زخم را ببندید ،  انجام این کار نباید با درد همراه باشد .

بستن بالای زخم برای قطع خونریزی
بستن بالای زخم برای قطع خونریزی

اگر خونریزی متوقف شده ، برای تمیز کردن زخم باید موهای اطراف آن را اصلاح یا کوتاه کنید ، این کار را با احتیاط انجام دهید تا زخم دوباره خونریزی نکند .

اصلاح موهای اطراف زخم
اصلاح موهای اطراف زخم

برای تمیز کردن محل زخم باید ۲ قاشق چای خوری نمک را در ۱ لیوان آب داغ حل کرده سپس بوسیله سرنگ ( بدون سوزن )روی زخم بریزید؛ سپس با یک حوله آن را پاک نمایید . برای تمیز شدن کامل زخم این کار را تکرار کنید . البته اگر جراحت در پنجه سگ است میتوانید پنجه را در ظرف قرار داده سپس با حوله خشک کنید . برای جلوگیری از عفونت ، به وسیله بتادین یا کلر هگزیدین در آب گرم محل زخم را ضد عفونی کنید .

تمیز و ضدعفوی کردن محل زخم
تمیز و ضدعفوی کردن محل زخم

بهتر است از اسپری آنتی بیوتیک به جای پماد استفاده کنید زیرا پماد و کرم باعث جذب کثسفی می شوند . البته اسپری ممکن است باعث ایجاد ترس در سگ شود . مراقب باشید تا اسپری به داخل چشم سگ سرایت نکند . استفاده از سایر دارو ها باید تحت نظر دامپزشک باشد . سعی کنید هر روز ( تا درمان کامل ) محل زخم را چک کنید و در صورت مشاهده زردی یا چرک کردن و بوی بد در محل زخم سریعا به دامپزشک مراجعه کنید .

استفاده از اسپری آنتی بیوتیک
استفاده از اسپری آنتی بیوتیک
چک کردن محل زخم
چک کردن محل زخم

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.