Take a fresh look at your lifestyle.

درمان های طبیعی برای خشکی چشم

چشم خشک وضعیت نوعی بیماری را توصیف می کند که چشم قادر به تولید اشک نیست و یا اشک هایی با انسجام مناسب را تولید نمی کند.
افرادی که دارای چشم خشک هستند ممکن است در چشم خود احساس سوزش کنند یا احساس کنند که شئ ای در چشمانشان وجود دارد. چشم آسیب دیده ممکن است قرمز و دردناک باشد.

افراد مبتلا به چشم خشک نیز گاهی دچار تاری دید می شوند و ممکن است چشمشان به راحتی خسته شود، به خصوص هنگام خواندن یا استفاده از کامپیوتر.

تعدادی از داروهای خانگی و تغییرات شیوه زندگی وجود دارد که می تواند علائم خشکی چشم را کاهش دهد و از بیماری جلوگیری کند. این مقاله در مورد هر دو، همراه با درمان های پزشکی برای زمانی که درمان های خانگی کمک نمی کند، اطلاعاتی را درمیان می گذارد.

درمان خانگی و پیشگیری از خشکی چشم

استفاده از مرطوب کننده

مرطوب کننده می تواند رطوبت را به هوا اضافه کند، که ممکن است باعث کاهش علائم خشکی چشم شود.
استفاده از مرطوب کننده و سپس شستشوی آرام پلک ها با استفاده از شامپو بچه کمک می کند تا چشم روغن را در غدد اشک آور آزاد کند. این باعث بهبود کیفیت اشک می شود.

باد می تواند چشم ها را خشک کند. افراد مبتلا به خشکی چشم باید از حضور در باد اجتناب کنند. عینک آفتابی ممکن است باعث محافظت چشم شود.

مارک های بسیاری از اشک مصنوعی موجود در بازار بدون نسخه وجود دارد. برخی از افراد مبتلا به خشکی چشم این را برای از بین بردن علائم مفید می دانند. بنیاد سندرم Sjögren توصیه می کند که استفاده از اشک مصنوعی “به طور مرتب ” حتی زمانی که چشم ها احساس ناراحتی نمی کنند، مضر هستند.

ژل های روان کننده گزینه دیگری هستند. با توجه به ضخامت آنها، این ژل تاری دید را از بین می برند، بنابراین معمولا بهتر است قبل از خواب آز آن استفاده کنید.

تغییر سبک زندگی

کارشناسان معتقدند که کاهش شکر و شیرین کننده های مصنوعی ممکن است به جلوگیری از علائم خشکی چشم کمک کند. افراد مبتلا به دیابت باید میزان قند خون خود را در محدوده توصیه شده حفظ کنند تا از آسیب چشم جلوگیری شود.

به مردم نیز توصیه می شود تا روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشند و سیگار را ترک کنند.

مکمل ها یا منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است علائم خشکی چشم را کاهش دهند. اسیدهای چرب امگا 3 را می توان به طور طبیعی در ماهی قزل آلا، ساردین، anchovies و دانه های کتان یافت. این اسید ها نیز دارای مزایای دیگری هستند.

افراد مبتلا به چشم خشک باید به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از مکمل های غذایی و یا ویتامین ها با پزشک خود مشورت کنید.

درمان خشکی چشم

ممکن است چشم خشک ناشی از دارو باشد. اگر چنین است، داروهای جایگزین باید تجویز شوند.
اگر خشکی چشم ناشی از دارو باشد، پزشک یک داروی جایگزین را تجویز می کند که چشم خشک را به عنوان یک عارضه جانبی نشان نمی دهد.

با این حال، اگر علائم خشکی چشم ناشی از یک بیماری باشد، پزشک سعی خواهد کرد که علت اصلی را درمان کند.

یک دارو ضد التهابی به نام سیکلوسپورین گاهی برای کاهش آسیب قرنیه و افزایش تولید اشک تجویز می شود. این عمل علائم خشکی چشم را کاهش می دهد.

در ماه ژوئیه 2016، تجویز قرنیه چشم برای درمان خشکی چشم توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شد. FDA این درمان جدید را، که Xiidra نامیده می شود، ، به عنوان “اولین دارو در کلاس جدید داروها، آنتاگونیست های آنتی ژن 1 (LFA-1) مرتبط با عملکرد لنفوسیت ها” توصیف کرد.

Xiidra بلوک عمل یک مولکول است که دانشمندان بر این باورند که مرتبط با التهاب خشک چشم است. با این حال، تولید کنندگان توجه داشته باشید که “مکانیزم دقیق عمل [مواد مخدر] در بیماری چشم خشک شناخته شده نیست.”

در موارد شدید خشکی چشم، پزشک ممکن است دوره درمان کوتاه مدت قطرات چشم کورتیکواسترویید را برای کاهش التهاب تجویز کند.

یک روش جراحی ساده نیز می تواند برای تمیز کردن سوراخ های زهکشی چشم استفاده شود. اینها دهانه های کوچک در گوشه ای از پلک ها هستند که اشک ها از چشم به داخل بینی تخلیه می شود. با بستن سوراخ های زهکشی، اشک ها روی سطح چشم به مدت طولانی تر نگه داشته می شوند.

سوراخ های زهکشی نیز می توانند به طور موقت با استفاده از شاخه های سیلیکون یا کلاژن بسته شوند. این شاخه ها به صورت سوراخ زهکشی توسط چشم بسته می شوند و با درد همراه نیستند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.