Take a fresh look at your lifestyle.

دزدی و سوء استفاده از عکس های شما

دزدی عکسهای شما

افراد مشهور می توانند رسوا شوند و عکس هایی که کشف و دزدیده می شوند به طور اتفاقی و فورا در اینترنت منتشر می شوند.

پاملا اندرسون وقتی نوارهای سکسی او از خانه اش در سال 1995ربوده شدند،حرمت او شکست،اما امروزه با وجود دوربین های گوشی و تبلت ها و اتصالات نا امن اینترنت،دیگر دزدان نیازی به حضور فیزیکی و وارد شدن به خانه برای دستیابی به این چیزها ندارند.فقط افراد مشهور نیستند که از انتشار عکس های خصوصی خود بسیار نگران هستند بلکه هرکسی ممکن است عکس هایش ضبط و دزیده شود و ظرف یک دقیقه منتشر شود.

باید کشف کرد که چه اقدامات قانونی برای مراقبت از شما در برابر انتشار ناخواسته چیزهایی را که دوست ندارید وجود دارد.

حق کپی

وقتی اسکارلت جوهانسون توسط یک هکری که عکس های لخت او را مستقیما از تلفن همراهش هک کرده بود قربانی شد،ولی وکیلان مدافع او زمان را تلف نکردند،آن ها عکس ها را در اداره کپی رایت ایالات متحده آمریکا ثبت کردند و جوهانسون را مالک این عکس ها پذیرفتند سپس به وب سایت ها و مهیا کنندگان سرویس های خدماتی اخطار دادند و تخلف کپی رایت را به دلیل انتشار غیر قانونی اقامه کردند.

بعد از رایج شدن شبکه های گسترده جهانی برای هرکس غیر ممکن بود که تصور کند هر بیننده ای ممکن است عکس ها را در دستگاه ذخیره سازی شخصی ذخیره کند،اما اقدامات سریعی که در محدود کردن انتشار بیشتر عکس ها انجام شد به موفقیت رسید،این روش در مورد جوهانسون به بهترین شکل عملی شد که به عنوان یک فرد مشهور حقوق خصوصی او محدود شده بود چون او خودش می خواست که نمایان شود.او اولین کسی بود عکس های خودش را جمع کرد و به طور آشکار مالک حق رایت عکس ها شد ،بنابراین او حق داشت در شکستن حرمت عکس ها تاثیر بگذارد.

اگر مردم هر روز با چنین چیزهایی مواجهه شدند،می توانند به عنوان تجاوز به حریم خصوصی و تجاوز به حق رایت آن ها اقامه دعوی کنند،این دعاوی از حقوق شخصی تمامی کسانی که در این عکس ها مجسم می شوند محافظت می کند در حالی که حق کپی تنها از حقوق خود مالک در عکس های واقعی محافظت می کند.

دزدی عکس های شما
Stealing Personal Information, writing on transparent screen

حق انتشار

هر کسی حق دارد که از عکس و هویت خود استفاده شخصی کند. اما به دلیل اینکه افراد مشهور بر روی عکس های خود سرمایه گذاری زیادی می کنند در واقع چیزی که می تواند مورد بحث قرار بگیرد این است که این عکس ها برای افراد مشهور یک دارایی ارزشمند محسوب می شوند.

بنابراین فرد مشهور دارای حق انتشار زیادی است و حق دارد تا تمامی انتشارات تبلیغاتی از عکسش را کنترل کند. اولین چالش های مهم می تواند در مقابل دعوای مربوط به حق انتشار قرار بگیرد،اما استفاده های تجاری یا این دفاعیات به ندرت به موفقیت می انجامد،افراد مشهور به عنوان افراد سیاسی،اجتماعی و فرهنگی که در بیان عقاید و نظرات خود آزاد هستند در نظر گرفته می شوند. شرکتETWحق دعاوی انتشار را در مقابل انتشارات”” جیره “” از دست داد که یک پوستر  بود شامل سه عدد عکس که تصویر گروهwoodرا نشان می داد که جوان ترین گلفبازان که در قهرمانی غیر حرفه ای نوجوانان ایالات متحده پیروز شده بودند را نشان می داد که به عنوان بازی دوستانه در نظر گرفته شد و آن جا حق تجاوز به حق انتشار گروهwoodوجود نداشت.

تجاوز خصوصی و تملک غیر قانونی

اگر چه ممکن است ما به اندازه افراد مشهور از حقوق محکم انتشارات بهره مند نشویم ،اما مردم انتظارات بالای از حریم خصوصی افراد مشهور دارند.

دمیل کنیز اهل میسوری نمونه هایی از اقامه در مورد تجاوز به این حقوق خصوصی را نشان می دهد،در آن مورد یک جراح عمل زیبایی عکس های سینه هایی بیماران را در وب سایتش منتشر کرد تا از این طریق خدمات خود را گسترش دهد که 5زن از میسوری به خاطر تجاوز به حقوق شخصیشان علیه جراح به خاطر انتشار آن عکس ها اقامه دعوی کردند.اسا اقامه دعوی خصوصی آن است که یک فرد حقوق خصوصی و حیاتی خود را نسبت به  زندگی شخی خود حفظ کند.

معمولا به حقوق افراد در موارد زیر تجاوز می شود:

تجاوز غیر منطقی به حقوق دیگران

سوء استفاده از نام دیگران

تبلیغاتی که به طور غیر معقول قبل از جامعه دیگران را در مسیر اشتباه قرار می دهد

دزدی عکس های شما
دزدی عکس های شما

اولین محدودیت های قانونی این دعاوی برای افراد مشهور است که از حق خود بر خلاف داشتن حق انتخاب برای یک چهره عمومی شدن صرفه نظر می کنند.این دعاوی نیز می تواند برای افراد غیر مشهور در مقابل افرادی که تصاویر آن ها را بدون رضایت تسخیر می کنند و یا یک عکس را در گوشی آن ها سرقت می کنند تا تجاوز غیر قانونی و استفاده تبلیغاتی غیر مجاز از یک عکس بکنند نیز رخ بدهد.یک عکس دزدیده شده باید طوری استفاده شود که مورد موافقت و رضایت شخص نباشد برای مثال عکسی که از شما در یک پارک در حال نوشیدن نوشابه لیموناد گرفته می شود می تواند در تبلیغات از آن استفاده شود و فروش لیمو را افزایش دهد و حتی بر روی وب سایت های موسسات غیر انتفاعی که از پارک ها و باغ ها محافظت می کنند قرار بگیرد.در عین حال مهم نیست چه کسی عکس ها را می گیرد و چه کسی حق کپی رایت دارد انچه مهم است این است که حقوق خصوصی شما بدون رضایت شما تضضیع می شود.

در دنیای قراردادن پست های ناگهانی عکس ،هکرهای کامپیوتر و رشد سریع ابزارهای جستجوکننده اینترنت ممکن است به نظر برسد که تمامی حقوق خصوصی افراد تضییع می شود،اما قوانین هنوز چندین مورد را پیشنهاد می دهند که مردم می توانند از انتشار و پخش عکس های خود جلوگیری کنند و همچنین برای عکس هایی که شما از آن ها منفعتی می برید و نمی خواهید که در معرض خطر قرار بگیرند شما حق دارید بر روی آن ها حقق کپی رایت را ثبت کنید.

 

Www.legalzoom.com/artickles/what_you_can_do_when_someone steals_or_misuses_your_photo

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.