Take a fresh look at your lifestyle.

چند دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران از بیماری های سخت

بیماری جز مشکلاتی است که عموم مردم در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند. اما اگر خدا دردی را بدهد قطعا درمان آن را هم داده است، دعا نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در بهبود وضع بیمار دارد و تمامی مردم در همه جای دنیا اثرات شگفت انگیز دعا را در شفای بیماران صعب العلاج با چشمان خود دیده اند البته این امر بدیهی است که زمانی که فردی دچار بیماری می شود حتما باید به پزشک مراجعه کند و این سخن به معنای نادیده گرفتن علم پزشکی و دارو نیست اما می توان از دعا به عنوان یک عامل معنوی در کنار عوامل مادی نام برد. در این مطلب سعی داریم چند دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران از بیماری های سخت را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید. التماس دعا از دیگران با یک استوری التماس دعا برای شفای مریض نیز توصیه می شود.

چند دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران صعب العلاج

یکی از قوی ترین ختم هایی که بی شک در شفای بیماران دارای بیماری سخت بسیار موثر است صلوات است. صلوات قدرتی فوق العاده دارد و به سرعت جواب خواهد داد. صلوات یک دعای سریع الاجابه برای شفای مریض است.

شفا با صلوات

چند دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران از بیماری های سخت

درصورتی که بیمار کوچکتر باشد:
صدو چهل دو هزار ( ۱۴۲۰۰۰ ) صلوات به نیت شفای بیمار فرستاده و به روح حضرت علی اصغر علیه السلام هدیه نمایید

در صورتی که بیمار جوان یا بزرگتر باشد:
۷۲۰۰۰ (‌هفتاد و دو هزار ) صلوات به نیت شفای بیمار فرستاده و به روح حضرت علی اکبر علیه السلام هدیه نمایید .

1. معروفترین دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

یکی از دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران از بیماری های سخت که در میان مردم بسیار رایج است، آن است که به نیت شفای مریض دوازده هزار مرتبه و در یک جلسه به تنهایی یا با کمک چند نفر و بصورت دسته جمعی بگویید :

ذکر برای شفای بیمار:

(( آمَن یُجیبُ المُضطرَ اذا دعاهُ و یَکشفُ السّوء ))‌

شیوه ختم:

  • حتما باید ختم دعا در یک جلسه و با رعایت پاکی و طهارت اشخاص و مکان انجام شود، یعنی لباس و مکانی که در آن نشسته و دعا میخوانید پاک باشد.
  • چون تعداد دعایی که باید خوانده شود زیاد است می توانید از دوستانتان کمک گرفته و مراسمی با عنوان ختم دعا برای شفای بیمار ترتیب داده و عدد را در بین خودتان تقسیم کنیدو در یک مجلس بخوانید چون اثر آن بیشتر خواهد بود.
  • دقت کنید که عدد دقیق باشد و کم و زیاد نشود.
  • معمولا یکبار انجام دادن آن نتیجه میدهد ولی چنانچه لازم بود چند دفعه دیگر این عمل در روزهای دیگر تکرار شود

2. دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت از پیامبر اکرم

دعای منسوب به پیامبر اکرم (ص)

سید بن طاووس در کتاب مهج الدعوات، این دعا را منسوب به پیامبر اکرم (ص) می‌داند که به‌واسطه امام جعفر صادق (ع) بیان شده‌است. مورد استفاده این دعا برای بیماری صعب‌العلاجی بوده که مجموع پزشکان زمان از درمان آن ناامید شده بودند. گفته‌اند که برای شفای مرض صعب‌العلاج (دعای شفای بیمار سخت)  بعد از نماز صبح، چهل مرتبه این دعا را بخوانید:

متن دعا برای شفای مریض:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
بنام خداى بخشاینده مهربان
اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ
ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است
حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ
بس است ما را خدا و نیکو وکیلى است
تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ
تبریک باد بر خداوند که بهترین خلق کننده‌است
وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ
هیچ تحول و نیرویی جز به واسطه‌ی خداوند بلندمرتبه و بزرگ وجود ندارد.

3. دعای سریع الاجابه برای شفای بیماری لاعلاج 

دعایی از امام علی علیه السلام

از مرحوم آیت الله العظمی سیّد احمد خوانساری نقل شده است که؛ در سالهای دور بیماری وبا به ایران و خوانسار آمده بود. بدین دلیل در شهرستان خوانسار و در اکثر منازل یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند ؛ مگر منازلی که در هر روز این آیات مبارک را پس از نماز صبح می خواندند که به آن ها هیچ صدمه ای وارد نشد! متن دعا این است:

بِسمِ اللهِ الرّحمنِ الرَّحیمِ
قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلاَّ مَا کَتَبَ اللّهُ لَنَا هُوَ مَوْلاَنَا وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ.
وَإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصَیبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ وَکَأَیِّن مِن دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَإِیَّاکُمْ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ. قُلْ أَفَرَأَیْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ. حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ. 

(بحار الانوار ج ۸۳ ص ۳۳۷ )
چند دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران از بیماری های سخت

4. دعای سریع الاجابه برای شفای مریض بدحال

دعای ” مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ”
در کتاب “مصباح”، شیخ کفعمی گفته‌اند که وقتی مریض شدی، پس از اقامه یکی از نماز‌های واجب، بر موضع سجده خود دست کشیده و سپس دستت را هفت مرتبه بر جایی که درد دارد بکش و دعای زیر را بخوان:

یا مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ عَلَى الْمآءِ
اى که زمین را بر آب فشردی.
وَ سَدَّ الْهَوآءَ بِالسَّمآءِ
و هوا را به آسمان بستی
وَاخْتارَ لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَْسْمآءِ
و بهترین نام‌ها را براى خویش برگزیدی.
صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست.
وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا وَ ارْزُقْنى وَ عافِنى مِنْ کَذا وَ کَذا
و با من چنین وچنان کن و روزی‌ام ده، و سالمم بدار از چنین وچنان.

بخوانید: چند دعا برای رفع بلا

5. دعای سریع الاجابه برای شفای مریض سرطانی

ذکر یا رئوفُ یا رحیم یا ربِ یا سیدی را زیاد بگویید. سپس دعای زیر را بخوانید:

يا منزل الشفاء بالليل والنهار

ومذهب الداء بالليل والنهار

أنزل على ما شفائك شفاء لكل ما بي من الداء

6. دعای سریع الاجابه برای شفای مریضی های سخت

دعا از امام صادق علیه السلام برای رفع بیماری

امام صادق علیه السلام فرمود: هر گاه در کنار مریضی بودی، دست خود را بر سر بیمار بگذار و این دعا را بخوان:

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللَّهِ مُوسَى نَجِیُّ اللَّهِ عِیسَى رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص. مِنَ الْأَرْوَاحِ وَ الْأَوْجَاعِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَزَائِمُ مِنَ اللَّهِ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانَةَ( نام شخص و مادر او را می برد) لَا یَقْرَبُهُ إِلَّا کُلُّ مُسْلِمٍ وَ أُعِیذُهُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ کُلِّهَا الَّتِی سَأَلَ بِهَا آدَمُ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ إِلَّا انْزَجَرْتِ أَیَّتُهَا الْأَرْوَاحُ وَ الْأَوْجَاعُ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ.

پناه به نام خدا و به خدا و از خدا و بسوی خدا و آنچه خدا بخواهد و اینکه هیچ نیرو و حرکتی نیست. مگر به اذن خدا و اینکه ابراهیم دوست خدا و موسی نجات یافته خدا و عیسی روح خدا و محمد فرستاده. خدا- که درود خدا بر او و آل او و بر همه انبیاء- از باد ها و دردها. به نام خدا، به یاد خدا، و با استمداد از تقدیرات خدا، برای فلانی پسر فلانی، اقرار به اعتقادات ندارد مگر مسلمان، پناه می‏ برم به خدا با کلمات. تامه‏ ای که حضرت آدمعلیه السلامخدا را با آنها خواند تا توبه او پذیرفته شد، همانا او توبه‏ پذیر مهربانی است. ای دردها، با اجازه خداوند و کلمات مقدس شما را فراری می‏ دهم که خدایی جز او نیست. همانا هر کار و آفرینشی برای اوست، آفرین بر خدا آفریدگار عالمین.

سپس آیه الکرسی و سوره ‏های حمد و معوذتین (فلق و ناس) و اخلاص را هر کدام یک مرتبه و نیز ده آیه از سوره یس بخوان، بعد هم این دعا را بخوان:

اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِکَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِکَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِکَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.

(خداوندا! با شفای خود او را شفا ده، و با دوای خود او را مداوا کن، و از بلاهایت او را عافیت بده، و سلامتی به او بده به حق محمد و آل محمد – که درود خدا بر او و بر آل او). (بحارالانوار ج. ۹۲ ص. ۱۶)

7. دعای سریع الاجابه برای شفای بیماران

 دعای منسوب به امام باقر (ع)
امام باقر (ع) دعایی را از زمانی که امام علی (ع) مریض بوده‌اند و پیامبر (ص) برای عیادت به بستر ایشان رفتند، روایت کرده اند. پیامبر پس از عیادت، به امام علی سفارش می‌کنند که دعای زیر را زمزمه کند:

اللهم این سالک تعجیل عافیتک
بارالها! یا عافیتت را تسریع گردان.
او صبراً علی بلیتک
یا به من صبر در بلایت را عنایت کن
او خروجاً الی رحمتک
و یا روح مرا به سوی جوار رحمتت خارج فرما.

8. دعای سریع الاجابه برای شفای مریض لاعلاج از امام رضا (ع)

دعای زیر منسوب به امام رضا (ع) می باشد و سفارش شده برای شفای بیماران خوانده شود:

یَا مُنْزِلَ الشِّفَاءِ وَ مُذْهِبَ الدَّاءِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْزِلْ عَلَى وَجَعِیَ الشِّفَاء

(ای فرستنده و عطاکننده شفا، و‌ ای کسی که به لطف خویش درد‌ها را از جان‌ها و جسم‌ها می‌بری، بر محمد و آل محمد رحمت فرست و بر درد‌های من شفا عنایت فرما).

9. خواندن سه آیه آخر سوره حشر به نیت شفای مریضان

سه آیه پایانی سوره حشر (آیات 22، 23 و 24) بهترین آیات قرآنی برای دعای سریع الاجابه شفای بیمار لاعلاج هستند زیرا در این آیات به ترتیب خداوند را با اسماء ذاتیه، اسماء صفاتیه و اسماء فعلیه می خوانیم:

آیه 22 سوره حشر:

هُوَ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ  عَالِمُ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَةِ  هُوَ الرَّحْمَانُ الرَّحِیمُ

او است خدایى که جز او معبودى نیست، داناى غیب و آشکار است، اوست بخشنده و مهربان

آیه 23 سوره حشر:

هُوَ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبرِّ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ

او است خدایى که جز او معبودى نیست، مَلِک است، قدوس است، سلام است، مؤمن است، (توحیدگوى خود، مؤمن به حقیقت ذات و صفات خویش و ایمنى‏‌بخش از هر ظلم و بدى است)؛ مهیمن است (امین، مسلط و فائق بر همه چیز، حافظ همه هستى و مراقب همه اشیاء است)؛ عزیز است (بى‏‌مانند و نظیر، غالب شکست‏‌ناپذیر، و بخشنده عزت است)؛ جبّار است (داراى شأنى عظیم، جبران‌‏کننده هر شکست و ضرر، اصلاح گر حال موجودات و صاحب اراده قاهره بر اشیاء است)؛ متکبّر است (مستحق تعظیم و صاحب کبریاء و بزرگى باطنى و آشکار است)، منزه است خداوند از این‌که براى او شریک قرار مى‌‏دهند.

آیه 24 سوره حشر:

هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ  لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنىَ‏ یُسَبِّحُ لَهُ مَا فىِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الحکِیم

او است خداى آفریننده (اشیاء بر پایه تقدیر و سنجش) و آفریدگار و ایجادکننده (موجودات ممتاز از یکدیگر، مماثل در کمال صنع) و صورت‌‏بخش (اشیاء به صورت‌‏هاى مختلف) او راست بهترین نام‌‏ها، همه آنچه در آسمان‌‏ها و زمین است او را (به زبان قال و حال) تسبیح مى‏‌گویند و او است صاحب اقتدار و حکمت.
امام خمینی(ره) در موارد متعددی، آیه اول، یعنی آیه 22، را اشاره به اسماء ذاتیه یا مقام احدیت می‌داند؛ و آیه دوم، یعنی آیه 23، را اشاره به اسماء صفاتیه یا مقام واحدیت می‌داند؛ و آیه سوم یعنی آیه 24 را اشاره به اسماء فعلیه یا مقام مشیت، می‌دانند.

در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم آمده است که با خلوص قلبی این آیات را بخوانید و بهتر است هنگام قرائت این آیات دست را بر سر بگذارید که این دستور جبرییل است از جانب خدا و شفای همه بیماری هاست به جز مرگ.

سخن آخر:

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم برای شفای مریضان دعاهای مختلفی وجود دارد اما نباید فراموش کرد که هنگام بیماری مراجعه به پزشک بسیار با اهمیت و حیاتی میباشد.

بخوانید: دعای معجزه آسا برای روا شدن حاجت در همان ساعت

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.