Take a fresh look at your lifestyle.

راه های درمان سرخ شدن صورت از خجالت

زمانیکه استرس دارید یا از کسی خجالت می کشید چه تغییراتی در رنگ صورت شما رخ می دهد؟ مهم ترین دلیل سرخ شدن صورت چیست؟ آیا روشی برای جلوگیری یا درمان سرخ شدن صورت از خجالت وجود دارد؟ شکستن طلسم خجالت زدگی و سرخ شدن صورت چگونه امکانپذیر است؟

ترس از برخی اتفاقات، عدم تمایل به داشتن روابط اجتماعی و احساس استرس شدید را می توان به عنوان بخشی از مهم ترین دلایل سرخ شدن صورت به شمار آورد. این اتفاق، معمولا با تغییر در ریتم ضربان قلب، ترس، دل آشوبه و نگرانی همراه است. علاوه بر روی های موثر دارو درمانی و روان درمانی، روش های دیگری هم چون خودشناسی و تسلط بر خود نیز می تواند نقش مهمی در رفع این مشکل داشته باشد.
در  ادامه این مقاله با 10 راهکار کاملا عملی برای جلوگیری از سرخ شدن صورت آشنا خواهیم شد …

سرخ شدن صورت

10 تکنیک واقعا موثر برای جلوگیری از سرخ شدن صورت

قرار گرفتن در شرایط خاص به هر نحو، اصلی ترین علت سرخ شدن است. کنترل شرایط می تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از این اتفاق داشته باشد، اما در کنار این موضوع، تکنیک هایی نیز وجود دارند که به کاربستن آن ها، رضایت بخش خواهد بود.

1) به مکانی خنک بروید

سرخ شدن صورت معمولا با گرما و حرارت بدن همراه است، بنابراین تغییر محل حضور می تواند تاثیر مثبتی در رفع این مشکل داشته باشد. انتخاب یک مکان خنک و قرار گرفتن در آن مکان، از تشدید و ادامه سرخ شدن صورت جلوگیری می کند.

2) بخندید

خندیدن یک روش رایگان اما منحصر به فرد برای کاهش میزان تنش و استرس است. فکر به لحظات و اتفاقات خنده دار، دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. بررسی تمامی نکات و مطالب علمی پیرامون تاثیر خنده در کاهش استرس به ما نشان می دهد که این روش، بسیار کاربردی و هم چنین عملی است.

3) صورتتان را تحریک نکنید

خودداری از تحریک صورت یکی دیگر از تکنیک های موثری است که باید به آن اشاره نمود. هنگام سرخ شدن صورت، خودداری از انجام دادن برخی رفتار های حساس هم چون قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب یا مصرف برخی محرک ها از جمله کافئین، می تواند سرعت بازگشت صورت به رنگ طبیعیِ خود را افزایش دهد.

4)آرایش کنید

برای پوشش لک ها یا مشکلات پوستی، پیشنهاد روشِ هوشمندانه ای هم چون آرایش کردن می تواند اهمیت بسزایی داشته باشد. آرایش کردن می تواند به عنوان یک تکنیک برای استتار سرخ شدن صورت مورد استفاده قرار گیرد، هم چنین آرایش از تحریک بیشتر صورت جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط : از بین بردن خط خنده در خانه

5) آب بنوشید

کمبود آب در بدن یا دهیتراته شدن پوست از جمله دلایل مهم تغییر حالات و رنگ پوست است. در صورت استفاده از آب به صورت منظم و مکرر، دیگر نباید نگران گل انداختن صورت بود. نوشیدن آب هم چنین از جمله روش های موثر در درمان و پیشگیری سریع از سرخی صورت به شمار می رود.

سرخ شدن صورت

6) نفس عمیق بکشید

برای کنترل سریع سرخی گونه ها روش های بسیار متعددی را می توان پیشنهاد کرد، اما در بین این روش ها، نفس کشیدن راهی فوق العاده موثر به شمار می رود. تنفس عمیق موجب کاهش استرس و اضطراب، در نتیجه کنترل سریع و موفق سرخی صورت می گردد.

7)سرخ شدن صورت را بپذیرید

پذیرش تفاوت ها و ویژگی های خاص یک راه بسیار موثر برای چشم پوشی از استرس ها و یا پیامد های نگران کننده می باشد. اگر سرخ شدن صورت جزو ویژگی های شما به شمار می رود، باید آن را بپذیرید، بنابراین در صورت مواجهه با این اتفاق، آمادگی لازم را نیز خواهید داشت.

8) نسبت به قضاوت دیگران بی تفاوت باشید

بی تفاوت بودن نسبت به نظر دیگران، یک تکنیک بی نظیر برای آرامش روان است، سرخ شدن صورت منشا فکری نیز دارد، بنابراین با بی توجهی نسبت به نوع نگاه یا عقیده دیگران، می توان این مرحله را به سادگی پشت سر گذاشت.

مطالب مرتبط : 16 راه برای حفظ سلامت پوست

9) به یک اتفاق خنده دار فکر کنید

فکر به یک اتفاق خوشایند یا جذاب و در عین حال خنده دار، کلید طلایی بازگشت به حالت معمولِ روحی شما است. اتفاقی که برای دقایقی هر چند کوتاه، شما را از مسیر نگرانی ها و اضطراب به شدت دور می کند.

10) چشم های تان را ببندید

بستن چشم یک انتخاب بسیار ساده و در عین حال راهبردی است که می توانید داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا در

مدت زمانی کوتاه، آرامش از دست رفته خود را به دست بیارید.

بهترین روش برای درمان سرخ شدن صورت از خجالت

سرخ شدن صورت یک مشکل جدی است که گاهی برای درمان آن روش های جراحی را پیشنهاد می کنند. اما قطعا روش جراحی انتخاب هوشمندانه ای محسوب نمی شود، با وجود ترفند ها و تکنیک های موثر، درمان سرخی صورت یک روند سریع و فوق العاده ساده خواهد داشت. روش هایی که در این مقاله به معرفی و بررسی آن ها پرداختیم، نقش مهمی در کاهش استرس و  درمان سرخ شدن صورت خواهند داشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.