Take a fresh look at your lifestyle.

روش تهیه سیاه دانه و عسل (دوسین) برای رفع انواع ناراحتی

به دلیل عوارض جانبی داروهای شیمیایی، بسیاری به دنبال روش های طبیعی بدون عوارض یا با عوارض بسیار کمتر برای درمان انواع مختلف مشکلات و بیماری ها حتی مسائل مربوط به سلامت روان هستند. یکی از این مواد طبیعی که خواص بسیار زیادی دارد مصرف سیاه دانه و عسل می‌باشد که لازم به ذکر است در معجون سیاه دانه و عسل، نقش اصلی را سیاه دانه به عهده داشته و عسل به عنوان تسهیل کننده مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه روش تهیه سیاه دانه و عسل را توضیح خواهیم داد.

نحوه تهیه سیاه دانه و عسل

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل:

برای تهیه معجون سیاه دانه و عسل یا دوسین باید سه واحد عسل طبیعی را با یک واحد سیاه دانه نیم کوب شده مخلوط کنید. نکته حائز اهمیت اینست که چون مواد موجود در سیاه دانه فورا در برابر اکسیژن هوا اکسید شده و خواصش را از دست میدهد بهتر است بعد از کوبیدن آن را بلافاصله با عسل مخلوط کنید تا بتواند خواصش را چند ماه حفظ کند. و اینکه بهتر است این ترکیب را فقط برای چند بار مصرف تهیه کنید تا تازه باشد.

مقدار مصرف سیاه دانه و عسل بسته به نوع بیماری و یا مشکل متفاوت است اما دستور کلی مصرف هر 24 ساعت یک قاشق مربا خوری است.

فواید و اثرات درمانی مصرف سیاه دانه و عسل

حال که با طرز تهیه مخلوط سیاه دانه و عسل آشنا شدید بهتر است با موارد مصرف سیاه دانه و عسل نیز آشنا شوید تا بدانید این معجون شفابخش چه کاربردی دارد.

  1. درمان دردهای قاعدگی: مصرف سیاه دانه و عسل که دوسین نیز نام دارد جزو موثرترین تسکین دهنده های دردهای قاعدگی می‌باشد. به این صورت که سیاه دانه را با انار و آب جوشانده و با عسل شیرین کرده و روزانه سه بار مصرف کنید.
  2. درمان سردردهای میگیرنی و سردردهایی که ناشی از طبع سرد هستند: برای مصرف سیاه دانه و عسل برای سردرد نصف قاشق از سیاه دانه آسیاب شده با انیسون و سه عدد میخک کوبیده شده را باهم مخلوط کنید، و با یک لیوان شیر جوشانده و با کمی عسل مصرف کنید.
  3. مصرف سیاه دانه و عسل برای درمان سخت ادراری: مقداری سیاه دانه را بجوشانید و با کمی عسل ترکیب کنید. و دو وعده در روز، هر وعده یک لیوان مصرف کنید.
  4. درمان کم سویی چشم: برای مصرف سیاه دانه و عسل برای درمان کم سویی چشم 5 گرم سیاه دانه را کوبیده و دو وعده در روز همراه عسل مصرف نمایید.
  5. مصرف سیاه دانه و عسل برای درمان جوش های بلغمی:  برای درمان جوش های بلغمی که زیرپوستی، سفت و بدون التهاب هستند، ترکیب سیاه دانه و عسل را همراه سرکه روی آن ها بمالید. حواستان باشد که پزشک سنتی باید نوع جوش هایتان را مشخص کند. اگر برای جوش های ناشی از صفرا این ترکیب را مصرف کنید باعث وخیم تر شدنشان میشود.
مصرف سیاه دانه با عسل
فواید مصرف سیاه دانه و عسل

خواص دیگر مصرف سیاه دانه و عسل

  • مصرف سیاه دانه و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.
  • از موارد دیگر کاربرد مصرف سیاه دانه و عسل تقویت قوای جنسی به صورت طبیعیست.
  • مصرف سیاه دانه و عسل بر گوارش و انگل های روده اثر دارد.

همچنین بخوانید: نحوه درمان بیماری های گوارشی با رژیم غذایی فودمپ

  • دیگر کاربرد مصرف سیاه دانه و عسل درمان سرما خوردگی های پی در پی است.
  • مصرف سیاه دانه و عسل طبق تحقیقات صورت گرفته تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان و بیماری های مزمن و درمان آن ها و جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی دارد.
  • برای از بین بردن سنگ های مثانه و کلیه که جمود بلغم هستند و سودا نام میگیرند، مصرف سیاهدانه و عسل که قدرت جمود آن ها بالا بوده و می‌توانند این سنگ ها را تکه تکه و از بدن دفع کنند، توصیه میشود.

 

طریقه مصرف سیاه دانه و عسلعوارض مصرف سیاه دانه و عسل

اگر مصرف سیاه دانه و عسل خواص زیادی دارد اما مصرف آن به افرادی که طبع گرم دارند توصیه نمیشود و همچنین چون در برخی موارد مصرف سیاه دانه و عسل ممکن است باعث بی خوابی و افزایش فشار خون شود پس بهتر است مقدار و نحوه مصرف آن را پزشک طب سنتی بر حسب علت مصرف مشخص نماید.

در این نوشته طرز تهیه ترکیب سیاه دانه و عسل و نحوه مصرف آن را توضیح دادیم که امیدواریم برای شما کاربردی بوده باشد.

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.