Take a fresh look at your lifestyle.

روش های تایپ نیم فاصله در متن فارسی

تایپ سریع بدون داشتن غلط نگارشی یا املایی از جمله تکنیک هایی است که آموزش آن کمی زمان بر خواهد بود. اما موضوع مهم در تایپ فارسی، کاهش تعداد غلط های نگارشی است، موضوعی که یک متن را در نظر خواننده به متنی جذاب تبدیل می نماید. تایپ نیم فاصله از جمله قواعدِ بسیار مهم نگارشی است که رعایت آن می تواند نقش مهمی در گیرایی هر چه بیشتر متن داشته باشد.

پیش از یادگیری نیم فاصله و قوانین مرتبط با آن، تسلط کامل بر تمامی ارکان صفحه کلید، الزامی است. قرار گرفتن انگشتان دست روی صفحه کلیدن به شکل مساوی، نقش مهمی در سرعت بخشیدن به تایپ دارد. ترکیب تایپ سریع و تایپ بدون غلط، قطعا یک ترکیب ایده آل برای نگارش هر نوع محتوایی است. در ادامه این مقاله با تمامی نکات لازم برای تایپ نیم فاصله آشنا خواهیم شد. با می نویسم همراه باشید …

تایپ نیم فاصله

آشنایی با ساده ترین روش‌های تایپ نیم فاصله

نگارش یک متن ساده، ادبی و یا علمی در صورت رعایت تکنیک های نگارشی به شکل صحیح و درست، می تواند تاثیر بسزایی در جذب حداکثری مخاطب داشته باشد. تایپ نیم فاصله از جمله تکنیک های بسیار مهمی است که امروزه کم تر مورد توجه قرار می گیرد. نه تنها در نگارش متون علمی یا کتبی، بلکه در جستجو مقالات موجود در وب سایت های اینترنتی نیز، مخاطبین قانون نیم فاصله را جدی نمی گیرند.
تایپ نیم فاصله (Non breaking Space) شرایط مطالعه متن برای مخاطب را ساده تر خواهد کرد. جداسازی هر یک از حروف ها در جملات یا کلمات بدون ایجاد فاصله های فیزیکی، یک تعریف ساده اما دقیق از عبارت نیم فاصله است. برخی از مهم ترین قوانین نگارشی از جمله هکسره، نه تنها موجب زیبایی متن، بلکه موجب ساده سازی خواندن متون نیز می شوند.

روش‌های تایپ نیم فاصله در نرم افزار ورد، اکسل، پاورپوینت – ویندوز

روش های تایپ نیم فاصله در تمامی نسخه های ماکروسافت از جمله ورد، اکسل، پاورپوینت قابل اجرا است. فشردن هم زمان کلید های Ctrl+Shift+2 یک روش بسار ساده برای انجام این تکنیک است. هم چنین فشردن دو کلید Crtl و – یا Optional Hyphen به صورت هم زمان، نیم فاصله را در تمامی نسخه های ماکروسافت اجرا می کند. یک دلیل بسیار مهم اجرا روش نیم فاصله زیبایی و شکیل تر شدن متن از نظر ظاهری است.

نوشتن متون اداری و رسمی با رعایت تکنیک نیم فاصله، بهترین نتیجه ممکن را به همراه دارد. از میان کلماتی که در ذیل به آن اشاره می شود، صحیح ترین عبارت کدام است؟

    • می نویسم.
    • مینویسم.
    • می‌نویسم.

مطالب مرتبط : آموزش ایجاد باکس رنگی در ورد پرس

روش‌های تایپ نیم فاصله در گوشی اندروید

تایپ صحیح در گوشی های اندروید مستلزم استفاده از کیبورد هایی با دارا بودن قابلیت نیم فاصله است. در نتیجه هر نوع کیبوردی که از این قابلیت پشتیبانی نکند، انتخاب خوبی برای نگارش متون غیر رسمی یا رسمی نیست. در گوشی های اندروید برای اجرای تایپ نیم فاصله باید از کلید مجاور فاصله در قسمت کیبورد استفاده کرد.

روش‌های تایپ نیم فاصله در گوشی آیفون

تایپ در هر یک از انواع گوشی های آیفون با وجود کیبورد های مختلف، بر اساس اصول نیم فاصله، امکان پذیر می باشد. کلید نیم فاصله در گوشی های آیفون به طور معمول با zwnj نمایش داده می شود، البته این یک اصل کلی نیست و در بسیاری از گوشی های آیفون، می توان شاهد کلید های ترکیبی مشابه گوشی اندروید برای تایپ نیم فاصله بود.

روش‌های تایپ نیم فاصله در مک

تایپ با رعایت قواعد نیم فاصله نه تنها به رسایی هر چه بیشتر متن، بلکه به حفظ ظاهرِ شکیل آن نیز کمک خواهد کرد. نیم فاصله هم چون بسیاری از قوانین نگارشی مهمِ دیگر، باید در تمامی متون مورد استفاده قرار گیرد. حذف این قانون از دستور زبانی و دستور نگارشی، قطعا شرایط دشواری را برای ایجاد ارتباط میان نویسنده و خواننده فراهم می سازد.

کلیدهای ترکیبی Shift + Space در مک به منظور ایجاد  نیم فاصله مورد استفاده قرار می گیرند.

نیم فاصله

مطالب مرتبط : آموزش نحوه فاصله اندَاختن در کپشن اینستاگرام به 3 روش ساده و کاربردی

روش‌های تایپ نیم فاصله در لینوکس

بهترین روش برای تایپ نیم فاصله به صورت صحیح در لینوکس، استفاده از کلید های ترکیبی است. در این روش می توان به شکلی صحیح و در مدت زمانی بسیار کوتاه، شاهد تایپ متن های ادبی، رسمی، غیر رسمی، کوتاه یا بلند بود.

    • کلید های ترکیبی Shift + Space
    • کلید های ترکیبی Shift + B

آخرین نکته درباره شیوه صحیح نگارش

نگارش صحیح با استفاده از قوانین و قواعد تایپ نیم فاصله در کنار اجرا سایر پلتفرم های ضروری، می تواند در نهایت منجر به نگارش متنی صریح، خوانا، روان و قابل فهم شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.