Take a fresh look at your lifestyle.

چرا فسنجان روغن نمی اندازد + راهکارهای تست شده برای روغن انداختن فسنجان

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی خورشت فسنجان است که طرفداران زیادی دارد. برای آماده کردن یک خورشت فسنجان با طعم و ظاهر بی نظیر، علاوه بر استفاده از ادویه مخصوص خورشت فسنجان، باید ترفند روغن انداختن فسنجان را بلد باشیم. اگر جزء افرادی که هستید که آشپزی خیلی خوبی هم دارید ولی برای شما سوال شده که چرا فسنجان روغن نمی اندازد و برای به روغن انداختن فسنجان چه باید کرد، این مطلب را از دست ندهید.

برای روغن انداختن فسنجان چه کنیم

به روغن انداختن فسنجان این غذای ایرانی پرطرفدار باعث می شود خورشت شما جا افتاده تر و حرفه ای تر به نظر برسد. چند روش برای روغن انداختن گردو در فسنجان به شما معرفی می کنم که امیدوارم برای شما کاربردی و مفید باشد.

یکی از اصلی ترین دلایلی که فسنجان روغن نمی اندازد این است که احتمالا شما گردوها را بخوبی آسیاب نکرده اید.

  • پس برای به روغن افتادن فسنجون لازم است که مغز گردو را بخوبی آسیاب کنید تا حالت پودر پیدا کنند. استفاده از گردوی ایرانی برای به روغن افتادن فسنجون مناسبتر است.
  • یک راه روغن انداختن فسنجان این است که بعد از اینکه خورشت شما بطور کامل جا افتاد، از هم زدن خورشت خودداری کنید و درِ ظرف را بردارید. خورشت به آرامی شروع به روغن انداختن می کند.
  • برای به روغن انداختن فسنجان می توانید گردو را کمی تفت دهید و بلافاصله بعد از تفت دادن، تعدادی یخ به آن اضافه کنید.

خیلی ها نیز گردوها را برای خورشت فسنجان تفت نمی دهند و برای روغن انداختن فسنجان، اضافه کردن یخ را از ابتدا تا پایان پخت خورشت ادامه می دهند.

  • برخی از گیلانی های عزیز در تهیه خورشت فسنجان علاوه بر رب انار، از رب گوجه هم استفاده می کنند. این کار در به روغن انداختن فسنجان موثر است.
  • یک راه برای به روغن انداختن فسنجان این است که از آب سرد برای پخت فسنجان استفاده کنی، مقدار آب هم زیاد نباشد.
  • برای روغن انداختن گردو در فسنجان حدود نیم ساعت قبل از برداشتن خورشت از روی حرارت، کمی نعنا به آن اضافه کنید.
  • یک روش روغن انداختن فسنجان از شمالی ها این است که یک روز قبل گردوها را با حرارت ملایم می پزند و در حین زمان پخت چند مرتبه آب سرد به آن اضافه می کنند.

معرفی ۸ تا از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی که در دنیا شناخته شده هستند

نحوه روغن انداختن فسنجان

چند نکته برای به روغن انداختن فسنجان

  • برای روغن انداختن گردو در فسنجان از رب انار اصل و خالص استفاده کنید. در غیر اینصورت خورشت شما روغن نمی اندازد، در واقع روغن آن جذب رب می شود.
  • برای به روغن انداختن فسنجان می توانید بصورت جداگانه گردوها را با رب انار تفت دهید.
  • برای روغن انداختن فسنجان سعی کنید از زودپز استفاده نکنید. چون خورشت فسنجان باید با حرارت ملایم و طی چند ساعت پخته شود تا بخوبی روغن بیاندازد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.