Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین روغن های صورت(برای تمام پوست ها)

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست خشک، احساس خوبی ایجاد می کند؟ یا، چرا بسیاری از برندهای مراقبت از پوست بر استفاده از روغن های طبیعی در محصولات مراقبت از پوست خود تأکید دارند؟ حتماً تا بحال به این موضوع فکر نکرده اید که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه شما با یک روغن صورت می تواند بهتر شود؟
شاید باورتان نشود اما روغن های صورت طبیعی برای پوست عالی هستند! خواه پوست شما صاف یا مشکل دار باشد و یا خشک یا چرب باشد، روغن هایی برای هر نوع پوست وجود دارد.
بنابراین، با کسب اطلاعات در مورد این که باید از چه روغن صورتی استفاده کنید، درخش پوست خود را به روش طبیعی به دست آورید.

آیا روغن های صورت برای پوست شما خوب هستند؟

بله، روغن های صورت برای پوست خوب هستند. بر خلاف باو عموم، روغن های صورت مفید هستند حتی برای کسانی که پوست مشکل دار(چرب، مستعد جوش و آکنه، حساس) دارند زیرا این روغن ها می توانند به از بین بردن این مشکلات کمک کنند. و اگر از روغن درستی برای پوست خود استفاده کنید، می توانید شاهد درخشش و سلامتی پوست خود در یک مدت زمان کوتاه باشید.

مزایای روغن های صورت

1) با افزایش سن، مقدار چربی که بدن ما تولید می کند، کاهش می یابد. به منظور جلوگیری از خشک شدن، پوست به روغن همراه با مرطوب کننده برای جلوگیری از چروک شدن پوست، پیری زودرس و چین و چروک نیاز دارد. استفاده از روغن صورت، این تعادل را برقرار کرده و رطوبت پوست را حفظ می کند.

2) روغن های صورت همچنین از پوست در برابر آسیب ناشی از نور خورشید، آلودگی و محیط جلوگیری می کنند.

3) این روغن ها معمولاً از مواد طبیعی همچون دانه ها، گل ها، میوه ها و غیره ساخته می شوند و در آن ها مواد شیمیایی سمی که در بلندمدت به پوست آسیب می رسانند، بکار نمی رود. روغن های صورتی که از گیاهان و دانه ها گرفته می شوند، دارای اسیدهای چربی هستند که به بهبود بافت پوست کمک می کنند، آن را مرطوب نگه می دارند و مانعی در برابر آسیب هستند.

4) این روغن ها چندمنظوره هستند و می توان از آن ها برای پاک کردن آرایش یا به عنوان مرطوب کننده لب استفاده کرد.

5) نتایج استفاده از روغن های صورت سریع تر از کرم های مبتنی بر مواد شیمیایی دیده می شوند.

6) شما تنها به چند قطره از این روغن های طبیعی برای صورت و گردن خود نیاز دارید. اگر این روغن ها در ترکیب با مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرند، حتی به مقدار کمتری نیاز خواهید داشت؛ بنابراین، مقرون به صرفه هستند.

7) شما حتی می توانید از این روغن های صورت به عنوان کرم زیر چشم استفاده نمایید؛ روغن هایی مانند آرگان و روغن کرچک حتی می توانند برای تقویت مزگان بکار روند.

روغن های صورت برای انواع مختلف پوست

پوست های مختلف به روغن های صورت متفاوتی نیاز دارند. هیچ روغنی وجود ندارد که برای تمام پوست ها مناسب باشد. در واقع، مشکلات پوستی ممکن است با روغن نامناسب تشدید شوند.

بیشتر بدانید ← خواص روغن هسته انار برای پوست

در ادامه، فهرستی از روغن های مناسب برای انواع مختلف پوست آورده شده است:

1- پوست نرمال

روغن های مناسب برای پوست نرمال، روغن های سنگینی نیستند. روغن جوجوبا، مارولا و نارگیل برای انواع پوست نرمال موثر هستند. روغن نارگیل دارای مزایای بسیاری زیادی از جمله ضدپیری و مرطوب کنندگی است و حتی به تولید الاستین و کلاژن کمک می کند.

چرا این روغن ها موثر هستند؟

روغن های جوجوبا و مارولا سبک هستند و به سادگی جذب پوست می شوند. از آنجایی که آن ها زیاد سنگین نیستند، مقدار مناسبی از رطوبت موردنیاز برای پوست نرمال را تأمین می کنند. روغن نارگیل دارای مقادیر زیادی لوریک اسید و اسیدهای چربی است که پوست را تقویت می کنند.

چگونه باید از آن ها استفاده کرد؟

شما می توانید چند قطره از هر یک از این روغن ها را با مرطوب کننده(نه مرطوب کننده ای که ضدآفتاب هم باشد) خود ترکیب کنید و بر روی پوست بزنید. در مورد روغن نارگیل، شما می توانید آن را مستقیماً و به آرامی بر روی صورت و گردن ماساژ دهید.

2- پوست خشک

برای پوست خشک، روغن هسته ی زردآلو، روغن نارگیل فرابکر و روغن بادام ایده آل هستند. این روغن ها حاوی اسیدهای چربی هستند که به حفط الاستیسیته و کلاژن پوست کمک می کنند.

چرا این روغن ها موثر هستند؟

در صورتی که پوست خشکی دارید، اسید اولئیک موجود در این روغن ها موجب نفوذ رطوبت در پوست می شود و خارش و سرخی را کم می کند. روغن هسته ی زردآلو به خصوص برای شرایط آب و هوایی خشک، سرد و مناطق بادخیز مناسب است.
روغن بادام نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به کاهش چین و چروک پوست های خشک کمک می کند. آن همچنین برای بیماری های شدید پوستی مانند پسوریازیس و اگزما موثر است.

چگونه باید از آن ها استفاده کرد؟

چند قطره از این روغن ها را در شب با مرطوب کننده ترکیب کنید و آن را بر صورت بزنید. شما حتی می توانید روغن را مستقیماً پس از شستن بر روی صورت بزنید و سپس، مرطوب کننده را برای نفوذ بیشتر روغن در پوست استفاده کنید.

3- پوست چرب

روغن درخت چای، روغن آرگان یا روغن دانه انگور برای پوست های چرب مانند مواد قابض عمل می کند. این روغن ها سبک و نه چندان چرب هستند. بنابراین، منافذ پوست را مسدود نمی کنند. روغن دانه انگور در کنترل تولید روغن و سبوم موثر است.

چرا این روغن ها موثر هستند؟

این روغن ها به خاطر خواص ضدباکتریایی و قابض بودن، در از بین بردن سبوم پوست موثر هستند؛ بدین وسیله، میزان چربی پوست را متعادل کرده و درخشش را کاهش می دهند. روغن درخت چای دارای مولفه های ضدباکتریایی است که به کاهش آکنه و باز شدن منافذ پوست کمک می کند.

چگونه باید از آن ها استفاده کرد؟

بهترین روش برای استفاده از روغن، بکار بردن آن پس از مرطوب کننده است. دلیل این موضوع این است که افرادی با پوست چرب معمولاً از مرطوب کننده های سبکی استفاده می کنند که موجب مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند. این موضوع باعث می شود تا تمام مزایای مرطوب کننده ی کنترل چربی به پوست برسد و چربی مانع از خشک شدن پوست می شود.

4- پوست ترکیبی یا مختلط

روغن مارولا، جوجوبا و دانه کتان برای پوست های ترکیبی ایده آل هستند. آن ها می توانند در عین حالی که از جوش زدن در قسمت های چرب صورت جلوگیری می کنند، پوست را مرطوب نگه دارند.

چرا این روغن ها موثر هستند؟

تمام این روغن ها به آسانی جذب می شوند و تولید چربی را کنترل می کنند. روغن دانه کتان نیز مرطوب کردن قسمت های خشک پوست، جلوگیری از آکنه و حداقل کردن چین و چروک و التهاب موثر است.

چگونه باید از آن ها استفاده کرد؟

پس از پاک سازی، به آرامی آن را بر روی صورت و گردن بزنید. می توانید چند قطره از آن را پیش از استفاده از مرطوب کننده در شب بکار ببرید. در صورتی که آب و هوا شرجی باشد، این روغن را در طول روز استفاده نکنید. همواره آن را به سمت بالا ماساژ دهید.

5- پوست حساس

روغن مورینگا و روغن آلوئه ورا برای پوست حساس موثر هستند. آن ها همچنین کمک به جلوگیری از جوش زدن و کاهش سرخی صورت می کنند. این روغن ها برای پوست های حساسی کارایی دارند که مستعد جوش و همچنین مستعد خشکی هستند.

چرا این روغن ها موثر هستند؟

مورینگا دارای مواد قابضی است که به از بین بردن رادیکال های آزادی که موجب پیری زودرس می شوند، کمک می کنند. آن همچنین حاوی اسیدهای چربی است که به تقویت پوست های حساس کمک می کنند. از آنجایی که روغن مورینگا خاصیت ضدالتهابی دارد، برای آرام سازی پوست های حساس نیز موثر است.
روغن آوئه ورا نیز پوست را مرطوب می کند و علاوه بر این، خاصیت ضدباکتریایی و قابض بودن دارد. بنابراین، این روغن می تواند پوست چرب را متعادل سازد و جوش صورت را کاهش دهد.

چگونه باید از آن ها استفاده کرد؟

روغن مورینگا را می تواند پس از مرطوب کننده بر روی پوست شسته شده، استفاده کرد. زمانی که از این روغن در شب استفاده می کنید، باید آخرین چیزی باشد که بر روی پوست می زنید. در صورتی که پوست حساسی در برابر آرایش دارید، شاید بهتر باشد آن را پیش از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی شیمیایی بکار ببرید. روغن آلوئه ورا را می توان به طور مستقیم به پوست شسته شده زد.

6- پوست مستعد آکنه

در حالی که بسیاری از شما فکر می کنید اگر جوش و آکنه دارید، نباید از روغن صورت استفاده کنید، کاملاً در اشتباه هستید. روغن های ضد آکنه ای وجود دارند که استفاده از آن ها کاملاً بی خطر است، از جمله روغن انار و روغن رز هیپ.

چرا این روغن ها موثر هستند؟

محصولات OTC ضد اکنه دارای موادی هستند که در عین حالی که سبوم پوست را کاهش می دهند، رطوبت طبیعی و چربی های پوست را از بین می برند. به این طریق، پوست خشک و تحریک شده تمایل به تولید سبوم بیش از حد نیاز دارند که در عوض موجب ایجاد جوش، منافذ بسته پوست و جوش های سر سیاه می شود.
روغن صورتی مانند انار ذاتاً ضدالتهاب است و دارای خواص ضدباکتریایی نیز می باشد. بنابراین، باکتری هایی که موجب آکنه می شوند را کاهش داده و در عین حال، قسمت هایی از پوست بدون آکنه را مرطوب و آرام می سازد. از آنجایی که این روغن بسیار سبک است، موجب چرب شدن روغن نمی شود.
روغن رز هیپ برای پوست های پر از جوش و آکنه موثر است. این روغن می تواند روطبت رسانی را تا غشای میانی پوست انجام دهد و منافذ پوست را باز نگه دارد. روغن رز هیپ دارای اسیدهای چربی است که می تواند جای جوش و آکنه را کمرنگ کرده و سرخی را کنترل کند. آن همچنین از تشکیل آکنه ی تازه جلوگیری کرده و آکنه های موجود بر روی پوست را از بین می برد.

چگونه باید از آن ها استفاده کرد؟

همانند پوست چرب، روغن انار و روغن رز هیپ نیز باید آخرین چیزی باشند که بر صورت می زنید. آن را برای یک هفته بر روی قسمت های پر از جوش و آکنه صورت و همچنین قسمت هایی از آن که جوش نمی زنید، استفاده کنید. چند قطره از آن را پس از کرم شب، بر روی پوست بزنید.

بخوانید ← روش های آبرسانی پوست در خانه

روغن ها برای شرایط پوستی مختلف

• روغن اسکوالین به خاطر کیفیت جذب بالا برای پوست های مستعد آکنه و نرمال بسیار موثر است.
• اگر می خواهید پوستتان درخشان شود، روغن زردچوبه موجب کاهش جای آکنه و درخشش طبیعی پوست می شود.
• وغن دانه انگور دارای انتی اکسیدانی به نام پروآنتوسیانیدین است که بی رنگی پوست را کاهش می دهد. این روغن ممکن است به عنوان مکمل خوراکی برای درمان ملاسما، نوعی رنگیزگی که طی دوران بارداری رخ می دهد، تجویز شود.
• روغن دانه گل گاوزبان دارای اسید لینولنیک گاما است که خواص ضدالتهابی دارد. بنابراین، به کنترل آکنه و آماس پوست کمک می کند.
• روغن آووکادو دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین A، B و C است.
• روغن شاهدانه دارای اسیدهای چرب و پروتئن هایی است که برای پوست بسیار خشک موثر هستند. بنابراین، می توان آن را برای درمان پسوریازیس و اگزما بکار برد.
• روغن های جوجوبا و شاه توت به عنوان درمان ضدپیری برای کاهش چین و چروک پوست موثر هستند.

سخن آخر

این روزها که زندگی طبیعی و پایدار طرفدار دارد، استفاده از روغن صورت به جای محصولات شیمیایی مراقبت از پوست، گزینه ی بسیار بهتری به شمار می رود. این روغن ها طبیعی هستند و کیفیت های مختلفی برای نشان دادن مشکلات پوستی شما دارند. از آنجایی که باید به مقدار کم از آن ها استفاده کرد، حتی در صورتی که گران بودن نیز قابل استفاده هستند. با این وجود، حتماً پیش از استفاده از هر گونه روغنی بر روی پوست، آن را امتحان کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.