Take a fresh look at your lifestyle.

۸ هفته با رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات

این رژیم می‌تواند سلامت قلب شما را ارتقا دهد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات می‌تواند سلامت قلبی-عروقی بیشتری برای شما فراهم کند.

پتاسیم،منیزیم و فیبر؛مواد غذایی کلیدی در میوه ها و سبزیجات هستند که سلامت قلب را بهبود می‌بخشند. غذاهای دیگر نسبت به فست ‌فودها منابع بیشتری از مواد غذایی با کیفیت بالا هستند.
متخصصان به شما تغییرات افزایشی در رژیم غذایی تان پیشنهاد می‌کنند،مثل حذف کردن نوشابه. خوردن یک سیب به طور روزانه نمی‌تواند سالم بودن شما را تضمین کند اما پیروی از این فلسفه یک استراتژی خوب برای سلامت کلی قلب است.این موضوع بر اساس تحقیقات جدیدی که امروز در ژورنال پزشکی داخلی منتشر شد,می باشد.

مطالعات مختلف بر اساس اطلاعاتی که از افراد متفاوت به دست آمده،گفته که مواد غذایی که سرشار از میوه ها و سبزیجات هستند،روی توقف بیماری فشار خون تاثیر بالایی دارند.
این اطلاعات با رژیم غذایی آمریکایی که به گروه‌های مختلف داده شد مقایسه گردید.بعد از ۸ هفته تحقیقات،نشان داده شد؛
افرادی که رژیم سرشار از میوه و سبزیجات داشتند نسبت به آن هایی که رژیم دش برای کاهش فشار خون را انتخاب کردند؛ ریسک پایین تری در ابتلا به بیماری قلبی در مقایسه با گروه کنترل شده داشتند.

تحقیقات آن ها با مطالعه دیگری که هفته آخر منتشر شد مصادف گردید و نتیجه گیری شد که حتی یک وعده دارای چربی اشباع شده می تواند توانایی شما را برای تمرکز کردن روی مسائل ذهنی کاهش دهد. محققان بیان کردند که افراد باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند،به خصوص آن هایی که رنگ تیره تری دارند( به دلایل مختلف)
دکتر Stephan نویسنده معروف مقاله منتشر شده امروز و مدرس دانشکده پزشکی در ماساچوست گفت که او و همکارانش سعی دارند به تشخیص این که چه مواد غذایی به سلامت بهتر قلب کمک می کند پی ببرند.یکی از سوالاتی که اغلب در طول این سال‌ها در مورد رژیم غذایی دش سوال می‌شود، این است که مشکل یا ضرر آن چیست؟
رژیم سبزیجات و رژیم دش هردو سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر هستند. این ها سه مورد مهم می باشند.

رژیم میوه ها و سبزیجات

» 10 روش کاهش وزن سریع

اهمیت سیستم انتقال

نمی توان فقط روی اجزای رژیم غذایی تحقیق کرد. گاهی اوقات طبیعی تر است که روی یک الگو تاکید کنیم،چون مدل خوردن ما آن گونه است.
ما فقط یک چیز را نمی‌خوریم. از طرف دیگر اجزای مختلف بسیار دیگری وجود دارد که احتمالاً کمک کننده هستند و نمی‌توان آن ها را درست اندازه گیری کرد.به عبارت دیگر نمی‌توان سلامت قلبی عروقی را به اجزای تکی تبدیل کرد که بتوان آن را در غذاها یا مکمل ها یافت.

دکتر Elizabeth متخصص قلب و عروق و رئیس اداره پزشکان گفته است که میوه ها و سبزیجات بیشتر از وزن و اندازه ای که دارند،سرشار از مواد غذایی مفید هستند.برای مثال اگر شما ویتامین‌های زغال اخته را جدا کنید و آن ها را در یک قرص قرار دهید، فواید آن دقیقاً مثل یک ویتامین سی خواهد بود. البته در مورد وسیله انتقال مواد غذایی، بدن شما کاملا می‌داند با مواد غذایی چه کند.اگر به این محصولات سالم در مغازه خواروبارفروشی نگاهی بیندازید؛ متوجه می‌شوید روی چند مورد تمرکز بیشتری داشته‌اند.

اما وسیله انتقال آن پر از مواد مضر و نامناسب است.در حالی که داروها و مواد مخدر برای برخی شرایط ضروری است،مصرف مواد غذایی خوب با چیزی که در بشقاب شام شما وجود دارد آغاز می‌شود.البته بخشی از پروسه، توضیح دادن درست آن است.چه ماده غذایی حاوی کلسترول یا دارای فشار خون بالا باشد، بازهم افراد متوجه می شوند آن ها ممکن است مضر باشند.اگر با دقت باشید می فهمید که این به خاطر رژیم غذایی شماست.اگر شرایط خاصی به وجود آمد؛ قدم اول می‌تواند تغییر کند.اما ما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

رژیم 8 هفته ای

» برنامه رژیم یک ماهه برای لاغری

هر قدمی که برمی داریم اهمیت دارد

خواستن از یک فرد برای تغییر رژیم غذایی یا تغییر آن از چربی و غذاهای با کربوهیدرات بالا به رژیم غذایی اساسی حاوی میوه ها و سبزیجات و دیگر غذاها می تواند کمی ترسناک باشد.اگر شما فکر می‌کنید که می‌توانید این تغییر را انجام دهید، پس برای شما این اقدام دلهره آور نیست و می‌تواند کمک‌ کننده باشد. حتی می توانید به آن شبیه به برداشتن چند قدم کوچک نگاه کنید تا این که فکر کنید آن قدر سخت است که بخواهید از کوهی بالا بروید.

بسیاری از افراد تحت تاثیر این گفته هستند که باید یوگا انجام داد یا دوید.البته که روش زندگی تأثیر خودش را می‌گذارد اما نباید لزوما تمام موارد رعایت شود.دکتر Klodas می‌گوید سعی کرده است نشان دهد تغییرات کوچک می توانند اضافه شوند.
به عنوان مثال،او می گوید مصرف یک بطری نوشابه شاید در طول روز آن قدر بد به نظر نرسد،اما می تواند سریعا تاثیر نامناسب خود را بگذارد.یک بطری در روز ؛۳۰ بطری در ماه و ۳۶۵ بطری در سال خواهد شد و این یعنی ۳۰ جعبه نوشابه به طور سالانه.
سعی کنید ۳۰ جعبه نوشابه را در آشپزخانه خود بگذارید.آن گاه متوجه می شوید که این مقدار؛تعداد زیادی نوشابه است.چه میشد اگر به جای بطری نوشابه؛آب نگه داری می کردید؟
این یک تغییر سالم است.مثلا به جای کلوچه؛سیب بخورید.این کار نیز یک تغییر مناسب به شمار می رود.به غذا به عنوان دارو و برعکس به غذاهای ناسالم به عنوان غذاهای زیان بخش و آسیب آور نگاه کنید.این کار می تواند به تغییر رژیم غذایی تان کمک کند.مصرف دارو بسیار آسان است چون می توانید یک یا دو بار در روز قرص بخورید سپس دکترتان را ملاقات کنید و نتایج را ببینید.

چرا غذا را به عنوان دارو مصرف نمی کنید؟

وعده های غذایی تان را بخورید.سپس نزد پزشک خود بروید و کلسترول تان را چک کنید تا ببینید چه اتفاقی افتاده است.می توانید سیکل مثبتی از مواد تقویتی را بسازید تا به عنوان مثال مصرف سالاد به جای همبرگر برای ناهار آسان تر شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.