Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم + آموزش ماسک زردچوبه

اطراف چشم افراد به دلیل نازک بودن پوست و نزدیک بودن خون وریدی به سطح پوست به دلایل مختلف دچار سیاهی و تیرگی می شود. سیاهی دور چشم بسته به رنگ پوست ممکن است بنفش، آبی، قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد که این حلقه سیاه دور چشم بیشتر در افراد سالخورده، افرادی که به صورت ژنتیکی این مشکل را دارند و افراد با رنگ پوست تیره دیده می شود. در این مقاله میخواهیم در مورد خواص زردچوبه برای سیاهی دور چشم و همین طور نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم مطالبی را بازگو کنیم. روش های فراوانی برای از بین بردن سیاهی دور چشم وجود دارد که یکی از آن ها برخوردار شدن از تاثیر زردچوبه برای سیاهی دور چشم می باشد. مانند ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم.

چگونه از زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنیم؟

بیشتر خواص زردچوبه مدیون وجود ماده‌ای به نام «کورکومین» است. کورکومین اخیرا کانون توجه مطالعات فراوانی بوده و نتایج نشان می‌دهد که این ماده شامل مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان، مواد گندزدا و همچنین مواد با خاصیت ضد التهاب است. زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم به علت داشتن مواد آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین پوست اطراف چشم را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند. در ادامه چند روش استفاده از زردچوبه برای درمان سیاهی و تیرگی اطراف چشم را به شما معرفی می کنیم. سعی شده انواع ماسک زردچوبه که به برطرف کردن سیاهی دور چشم کمک می کند را آموزش دهیم.

زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم

ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم با گوجه فرنگی

ماسک زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم را می توان با ترکیب زردچوبه و نصف قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی و کمی آب تهیه کرد. این ترکیب را به اطراف چشم مالیده و اجازه دهید ده دقیقه به همان حالت بماند. سپس دورچشم خود را با یک پارچه نرم و مطلوب پاک کنید.

ماسک زردچوبه برای رفع سیاهی دور چشم با آناناس

نوعی دیگر از ماسک زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم را می توان با ترکیب زردچوبه و آب آناناس تهیه کرد. این ترکیب را می توان مانند ترکیب قبلی دور چشم مالید و بعد از ده دقیقه دور چشم خود را با پارچه نرم و مرطوب پاک کنید.

هر دو مورد باعث روشن شدن پوست دور چشم و درمان سیاهی دور چشم می شود.

علت های سیاهی دور چشم

استفاده از موادی مانند زردچوبه برای درمان سیاهی دور چشم می تواند مفید باشد اما قبل از هرچیز بهتر است علت سیاهی دور چشم خود را تشخیص دهید تا بهتر بتوانید راهی برای درمان آن بیابید. به عنوان مثال اگر علت تیرگی اطراف چشم ارثی باشد ماسک زردچوبه کمک چندانی به رفع تیرگی دور چشم نمی کند. درادامه عمده دلایل سیاهی دور چشم را بررسی می کنیم:

خستگی و کم خوابی:

کمبود خواب باعث لکه دار شدن پوست صورت، رنگ پریدگی و همچنین ایجاد بافت های تیره و رگ های خونی در زیر پوست و دچار سیاهی دور چشم می شود.

سن:

با بالا رفتن طبیعی سن به دلیل خاصیت ارتجاعی پوست، رگ های تیره مشخص تر میشوند و با ازبین رفتن بافت چربی و کم شدن حجم آن ، حالتی در زیر چشم ایجاد می شود که به آن ناودان اشکی می گویند.این ناودان اشکی همان افتادگی چشم است که سیاهی دور چشم را به وجود می آورد.البته بعضی از افراد جوان هم دچار این مشکل میشوند.

خستگی چشم:

تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر باعث می شود که به چشم فشار وارد شود و این فشار عروق خونی اطراف چشم را بزرگ می کند. درنتیجه پوست اطراف چشم تیره تر می شود و حلقه سیاخ دور چشم ایجاد می شود.

آلرژی و حساسیت:

زمانیکه در بدن یک واکنش آلرژیک رخ می دهد بدن هیستامین را به عنوان پاسخ به باکتری های مضر را آزاد می کند و به دنبال آن علائم آلرژی چشمی از جمله خارش، قرمزی و سوزش در چشم بروز می کند.

کم آبی:

هنگامی که بدن به مقدار مناسب آب دریافت نکند پوست زیرچشم شروع به خشک شدن و تیره شدن می کند.

نورخورشید:

با قرار گرفتن در معرض نورخورشید، بدن به تولید بیش از حد ملانین تشویق می شود و نورخورشید بیش از حد در اطراف پوست چشم رنگدانه تولید می کند.

ژنتیک:

سیاهی دور چشم میتواند یک صفت ارثی باشد که در اوایل کودکی دیده می شود و ممکن است با افزایش سن بدتر شود یا به آرامی از بین برود. ابتلا به بیماری های تیروئید هم می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود. علاوه بر این ها سیاهی دور چشم بیشتر در افراد سیاه پوست و افرادی که پوست تیره دارند، دیده می شود و علت آن تغییر رنگدانه ها می باشد.

کم خونی:

کم خونی و کمبود آهن باعث کاهش هموگلوبین در ناحیه ی دور چشم می شود درنتیجه در ناحیه ی دور چشم به دلیل کمبود اکسیژن رسانی به سلول های پوستی این ناحیه دچار تیرگی و سیاهی شود.

کمبود ویتامین:

تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین K باعث سیاهی و کبودی زیر چشم می شود.علاوه بر آن کمبود ویتامین B12 باعث رنگ پریدگی پوست و خسته دیده شدن صورت می شود.

همچنین بخوانید: کمبود کدام ویتامین ها باعث سیاهی دور چشم می شوند؟

ملانین زیاد:

به دلیل آسیب های ناشی از نور خورشید و یا ملاسما هاپرپیگمنتاسیون به وجود می آید. هایپرپیگمنتاسیون باعث افزایش تولید ملانین شده که نقاط سیاهی روی چشم و پوست ایجاد می کند.

 

مطالب مرتبط :

نحوه درمان پوست خشک اطراف چشم

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.