Take a fresh look at your lifestyle.

تاریخ اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در سال ۹۹

قاسم سلیمانی در تاریخ بیستم اسفند ماه سال 1335 در کرمان به دنیا آمد وی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. سردار سلیمانی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

از سال 1376 تا زمان شهادتش به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت نمود. سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در تاریخ 13 دی ماه سال 1398 هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد توسط ارتش ایالات متحده آمریکا به دستور رییس جمهور دونالد ترامپ با شلیک موشک به شهادت رسید و پیکر شهید قاسم سلیمانی به کرمان منتقل شد و در آنجا به خاک سپرده شد. از این رو اولین سالگرد سردار سلیمانی برابر است با 13 دی 1399.

پیام تسلیت و کپشن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی 

 اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سال 99 چه روزی است؟

اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در تاریخ 13 دی ماه 99 می باشد. در ۱۴ دی ماه  ۱۳۹۸، پیکر بی جان شهیدان قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر کشته شدگان عملیات آذرخش کبود در بغداد و کاظمین تشییع شدند و مردم عراق در این مراسم حضور یافتند.

درتاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸، پیکر این شهدا به شهرهای اهواز و مشهد منتقل کردند. در این مراسم جمعیت چند صد هزار نفری شرکت کردند. که به گزارش نیویورک تایمز جمعیت تشییع کنندگان در این دو شهر میلیون‌ها نفر بود.

اما در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۸، پیکر مقدس قاسم سلیمانی، و همرزمانش به شهرهای تهران و قم رفت و تشییع شد. مراسم نماز میت بر روی پیکر ایشان به امامت سیدعلی خامنه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد. آیت الله خامنه‌ای بر جنازه سلیمانی و سایر کشته شدگان نماز خواندند.

در مراسم تشییع در تهران، جمعیت چند میلیونی مردم گرد آمدند و برخی رسانه‌ها آن را جزو شلوغ‌ترین مراسم های تششیع می دانند. مراسم خاکسپاری این سردار بزرگوار صبح روز سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ در کرمان زادگاه ایشان انجام شد که در نهایت شامگاه سه‌شنبه جنازه قاسم سلیمانی وارد گلزار شهدای کرمان شد و در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ دفن شد.

101 عکس پروفایل سردار حاج قاسم سلیمانی برای پروفایل تلگرام و استوری اینستا

عکس نوشته حاج قاسم سلیمانی
زمان سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سال 99

با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز صحبت و یا برنامه ریزی های دقیقی جهت برگزاری این مراسم انجام نشده و برای این موضوع و پیگیری آن باید منتظر تصمیمات مسئولین باشیم. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سردار حسین معروفی در جلسه ستاد هماهنگی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد که” در نظر داریم برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به سمت مردمی کردن سوق دهیم ضمن اینکه برای ۱۰ روز ۱۰ برنامه تعریف خواهد شد که به طور خاص برنامه‌های ویژه‌ای در  زادگاه شهید سلیمانی پیش‌بینی کرده‌ایم همچنین در نظر داریم میدان این شهر را به میدان جهانی تبدیل کنیم.”

همچنین سردار معروفی یادآور شد “با مشورت همه صاحب نظران و کارشناسان برای تبیین مکتب حاج قاسم ساختاری تعریف شده است. شورای سیاست‌گذاری در استان تشکیل شده که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان استان و خانواده عزیز شهید سلیمانی در این شورای سیاست‌گذاری عضو هستند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.