Take a fresh look at your lifestyle.

راهنمای ست کردن رنگ موکت با فرش و دکوراسیون اتاق

راهنمای انتخاب رنگ موکت

آیا در سال پیش رو می خواهید موکت های جدید بخرید؟ معمولا اوایل سال زمان بسیار خوبی برای نو کردن کفپوش ها و موکت هاست. اما قبل از اینکه موکت های قدیمی تان را دور بیندازید بهتر است بنشینید و خوب فکر کنید تا ببینید چه رنگ موکتی با دکوراسیون خانه شما کاملا تطابق دارد. همانطور که برای خرید موکت مناسب برنامه ریزی می کنید می توانید از نمونه های رایگان فروشگاه ها هم استفاده کنید تا در نهایت رنگ موکت مورد علاقه و مناسب با دکوراسیون خانه تان را پیدا کنید.

 

5 نکته برای اینکه بدانیم چه رنگ موکتی انتخاب کنیم

با اینکه ممکن است تعویض موکت کار نسبتا کوچکی به نظر برسد، اما سبک و رنگی که انتخاب می کنید می تواند ظاهر و حس کلی اتاق شما را به شدت تغییر بدهد و اگر این کار را درست انجام ندهید حتی ممکن است ظاهر اتاقتان بدتر از قبل هم بشود! برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه در دکوراسیون داخلی منزلتان، ما در این مطلب از مینویسم، ایده های کاربردی و مفیدی در اختیارتان می گذاریم که به شما کمک می کنند رنگ موکت هایتان را با سایر وسایل و دکوراسیون اتاق تطبیق بدهید.

 

1 – رنگ موکت را با رنگ دیوارها هماهنگ کنید

اگر قصد دارید دیوارهایتان را دوباره رنگ کنید، پس انتخاب های متنوعی هم برای رنگ موکت خواهید داشت. ولی اگر از رنگ فعلی دیوارها راضی هستید، پس باید بنشینید و فکر کنید که چه رنگ موکتی از همه مناسب تر است.

دیوارهای سفید، کرمی یا خاکستری، بوم های خالی از رنگی هستند که تقریبا با هر رنگ دیگری جفت و جور می شوند؛ اما اتاق هایی که رنگ روشن یا دیوارهای روشن دارند به سایه های خنثی نیاز دارند تا رنگ ها با هم تلفیق شوند. اگر طرح کاغذ دیواری هایتان آبی یا سبز است، بهتر است یک موکت تیره رنگ یا روشن تر از همان رنگ دیوارها بخرید.

 

2 – رنگ مبلمانتان را در نظر بگیرید

ست کردن رنگ موکت

فرقی ندارد می خواهید از همان میز و صندلی ها یا مبلمان در اتاقتان استفاده کنید یا قرار است آنها را تعویض کنید؛ به هر حال قبل از خرید موکت جدید باید مبلمان و اثاثیه اتاق را هم مد نظر داشته باشید. با اینکه موقع خرید موکت تقریبا می توانید کف اتاقتان را با هر رنگ موکتی بپوشانید؛ اما موقع خرید مبلمان کار کمی سخت می شود و با گزینه های محدودتری روبرو هستید.

یکی از مشکلات رایج در این زمینه این است که بفهمید چه رنگی با مبل قهوه ای جور در می آید؛ حالا فرقی نمی کند می خواهید مبلی با روکش پارچه ای بخرید یا روکش چرمی. به هر حال ممکن است موقع انتخاب رنگ مناسب کمی گیج شوید. رنگ قهوه ای تن گرمی دارد و اگر فضای کافی دارید بهتر است قهوه ای را با رنگ های خاکی مثل کرمی، سبز  و یا حتی قرمز ست کنید.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: مبل چه رنگی بخرم

3 – اگر مردد هستید بهتر است یک رنگ خنثی انتخاب کنید

اگر جزو کسانی هستید که دوست دارند مرتب دکوراسیون منزلشان را تغییر بدهند بهتر است از موکت هایی با رنگ های خنثی استفاده کنید. این کار به شما امکان می دهد بدون نیاز به تعویض موکت مورد علاقه تان، هر چند وقت یکبار وسایل و دکوراسیون اتاق را عوض کنید. رنگ خنثی با هر رنگی ست می شود و این انتخاب کارتان را راحت می کند.

اگر فکر می کنید رنگ های خنثی مثل بژ، خسته کننده به نظر می رسند می توانید موکتی با طرح ها و الگوهای جالب مثلا الگوی دایره ای بخرید که رنگش هم خنثی باشد. علاوه بر این می توانید از مبلمان، کوسن ها و بقیه وسایل اتاق در رنگ های روشن تر استفاده کنید.

 

4 – موقع خرید موکت برای اتاق خواب، راحتی و آرامش را در نظر بگیرید

اتاق خواب قرار است فضای آرام بخشی باشد که شما در آن احساس آرامش و راحتی می کنید. رنگ های گرم اما ملایم گزینه های بسیار خوبی برای موکت یا فرش اتاق خواب هستند. این رنگ ها احساس گرمی و آرامش را به شما منتقل می کنند.

اگر دنبال خرید موکتی با رنگ خاکستری تیره یا سایر رنگ های تیره هستید، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید حفظ تعادل است. در این شرایط حتما باید رنگ دیوارهای شما روشن باشد و برای گرم نشان دادن فضا از ملافه هایی با رنگ های گرم مثل نارنجی، قرمز و یا زرد استفاده کنید.

 

5 – موقع انتخاب موکت برای پله ها، به دوام آنها توجه داشته باشید

تصمیم گیری درباره اینکه چه رنگ موکت یا فرش برای پله ها مناسب است کار سختی محسوب می شود. چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که شما قرار است مدام از این پله ها بالا و پایین بروید پس باید موکتی انتخاب کنید که زود کثیف نشود و در عین حال هم به اندازه کافی جنس خوب و با دوامی داشته باشد و ماندگار باشد.

رنگ هایی که تناژ میانی و متوسطی دارند برای این کار مناسب هستند. همچنین می توانید از موکت های راه راه استفاده کنید که هم جذابیت بیشتری به فضا می دهند و هم برای این کار مناسب اند؛ البته قبل از خرید این مدل موکت باید مطمئن شوید که رنگ آن با دیوارهایتان همخوانی دارد.

وقتی کار سخت ست کردن و تطبیق رنگ موکت با دکوراسیون داخلی خانه تان را با موفقیت انجام دادید می توانید از انتخاب بافت و نوع موکتتان لذت ببرید و ظاهر چشمگیر و زیبایی هم به فضای داخلی منزلتان بدهید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.