Take a fresh look at your lifestyle.

سرکه بلوزیک چیست؟

ده مزایای بهداشتی سرکه بلوزیک

سرکه بلوزیک یک عنصر محبوب در سس سالاد، ماریناد، و بسیاری از غذاهای دیگر است. این دارای طعم متمایز است که اغلب به عنوان ترش توصیف می شود.
برخی مطالعات نشان می دهد که سرکه بلزمیک دارای مزایای بهداشتی فراوانی است از جمله بهبود چهره فرد به کاهش کلسترول و کمک به کاهش وزن.

 

در این مقاله، ما در مورد مزایای بالقوه سلامت سرکه بلوزیک و تحقیقات علمی که ممکن است به آنها اهمیت دهد، نگاه کنیم.

ده مزایای بهداشت سرکه بلزمیک | مزایای سلامت سرکه بلوزیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. بهبود سلامت پوست

سرکه بلوزیم شامل ترکیبات ضد میکروبی، اسید استیک و آنتی اکسیدان ها است. این اجزا ممکن است در طول زمان به بهبود چهره فرد کمک کند.
دیگر سرکه های روشن به صورت پوستی به پوست کمک می کنند تا آکنه را پاک کنند. سرکه بلوزیک می تواند باعث ایجاد لکه ها شود، بنابراین نباید مستقیما به پوست اعمال شود.

2. کاهش قند خون

مطالعات نشان می دهد که این عنصر مواد غذایی حاوی مواد غذایی سالاد دارای تعدادی از مزایای سلامتی است.
سرکه بلوزین قند خون را هنگامی که بخشی از وعده غذا خورده است تنظیم می کند. یک بررسی که اثرات علمی سرکه را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که سرکه بلزمیک اثر ضدگلشیمی مصرف می کند، به این معنی که قند خون یک فرد پس از غذا به شدت افزایش می یابد.این بررسی نشان داد که سرکه می تواند به مدت 5 ساعت پس از غذا برای ایجاد قند خون قند خون کمک کند.

3. ترویج هضم سالم

اسید استیک ترکیب فعال در سرکه بلوزیم است. این اسید حاوی پروبیوتیک هایی است که به هضم کمک می کنند.
پروبیوتیک هایی که در اسید استیک یافت می شوند، می توانند در حین حمایت از عملکرد کلیه سیستم ایمنی بدن، باعث بهبود سلامت روده و هضم خوب بدن شوند.

4. کاهش کلسترول

سرکه بلوزیم ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. آنتی اکسیدان ها در سرکه بلوزیک به سلول های سمی بدن کمک می کنند تا سطح کلسترول را افزایش دهند.
بر اساس یک مطالعه، شامل خرگوش با کلسترول بالا، ممکن است که مصرف سرکه بلوزیک بتواند به کاهش یا حفظ سطح پایین کلسترول کمک کند.

5. از دست دادن وزن

پروبیوتیک ها در سرکه بلوزیم همچنین می توانند باعث شوند که یک فرد بیشتر احساس کند که دیگران احساس می کنند.
بعضی تحقیقات نشان می دهد که مردم ممکن است در طول روز مصرف کالری کمتری داشته باشند که سرکه را به وعده صبحانه خود اضافه کنند.

6. درمان زخم

سرکه بلوزیم برای سالها استفاده برای درمان زخم ها استفاده شده است. پیشنهاد می شود که سرکه بلوزیم دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است.

7. کاهش فشار خون بالا

یک مطالعه مشخص کرد که سرکه بلوزیم ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. این تحقیق نشان می دهد که به طور منظم سرکه بلوزیک به مواد غذایی می تواند به کاهش فشار خون بالا در طول زمان کمک کند. این ممکن است درست باشد اگر یک فرد غذاهای چرب مانند کره و روغن را با سرکه جایگزین کند، بنابراین میزان مشخصی از چربی را مصرف می کند.

8. رفع احتقان

برخی از مردم از سرکه بلزمیک برای درمان احتقان استفاده می کنند. برای انجام این کار، یک فرد می تواند چند قطره سرکه را به بخار آب اضافه و در بخار نفس بکشد.

9. کاهش ریفلاکس اسید

مردم می توانند از سرکه بلوزیم استفاده کنند تا به کاهش ریفلاکس اسید یا سوزش سر دل کمک کنند.
این روش ممکن است برای همه کار نکند، بنابراین ایده خوبی است که آن را در مقادیر کوچک امتحان کنید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا علائم بهتر یا بدتر است یا خیر.

10. ترویج گردش خون

سرکه بلوزیک از انگور مشتق شده است. مطالعات نشان داده اند که انگور می تواند از جلوگیری از ایجاد پلاکت ها در رگ های خونی جلوگیری کند.
سرکه بلوزیم همچنین حاوی پلی فنل است. محققان در حال تحقیق درباره چگونگی استفاده از پلی فنول ها در گردش خون هستند، اما شواهد تا کنون غیرقابل حل بوده است.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.