Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تفت دادن زرشک با شکر به روش اصولی که خوشرنگ شود

چگونگی تفت دادن زرشک

بهترین روش برای تفت دادن زرشک استفاده از شکر و کره است تا زرشک ها طعم و شکل بهتری بگیرند. سپس می توانید به آن گلاب یا زعفران اضافه کنید. اصولا همه افراد بیشتر از زرشک برای تزیین پلو ها استفاده می کنند که معروفترین آن ها زرشک پلو با مرغ است که یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است. برای اینکه یک غذای عالی داشته باشید همه چیز باید به دقت تهیه شود حتی تفت دادن زرشک به شکل صحیح می تواند رنگ و لعاب خاصی به غذا بدهد. در ادامه این مطلب طرز تفت دادن زرشک با شکر را توضیح داده ایم.

روش تفت دادن زرشک با شکر

مواد لازم

زرشک 2 قاشق غذا خوری
شکر 1 یا 2 قاشق غذا خوری
زعفران یا گلاب 1 قاشق غذا خوری
روغن به مقدار لازم
کره به مقدار لازم

مراحل تفت دادن زرشک

زرشک را در آب سرد آبکش کنید تا اگر سنگ ریزه یا برگ دارد جدا شود. کاملا بشوییید و دقت کنید که حتما آب سرد باشد. بعد به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

  • شکر و زرشک را با هم مخلوط کنید.
  • در یک تابه کوچک کمی روغن به همراه کره بریزید، کره به شفاف تر شدن زرشک کمک می کند. آن روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید.
  • وقتی روغن و کره گرم شد، اگر ماهیتابه داغ شود زرشک می سوزد. مخلوط زرشک و شکر را اضافه کنید. چند ثانیه زرشک را تفت دهید تا کمی زرشک ها شروع به جوشیدن کنند و پفکی شوند. وقتی پف کردند سریع حرارت را خاموش کنید.
  • همان موقع که حرارت گاز را خاموش کردید، یک قاشق زعفران دم شده و گلاب، به مخلوط زرشک و شکر اضافه کنید. ریختن گلاب یا زعفران باعث می شود که زرشک حالت پفکی بگیرد و خشک نشود.
  • نکته طلایی برای تفت دادن زرشک: بعد از تفت دادن زرشک از گلاب استفاده کنید. زعفران را جداگانه با برنج قاطی کنید و بعد زرشک را روی آن بریزید. با این کار هم عطر زعفران حفظ می شود، هم رنگ زرشک درخشان باقی می ماند. زرشک را چه تازه باشد چه خشک شده در فریزر نگهداری کنید تا رنگ آن ثابت بماند و کدر نشود. همچنین با فریز کردن زرشک، مدت زمان بیشتری می توانید آن را نگهداری کنید. مقدار شکر ریخته شده در زرشک بستگی به ذائقه شما دارد که زرشک شیرین دوست دارید یا ترش.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.