Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه بامیه بازاری ترد

طرز تهیه بامیه بازاری خشک

طرفدارای زولبیا و بامیه حتما می دونن که این شیرینی خوشمزه از زمان زمان ناصرالدین شاه وجود داشته که در حال حاضر در ماه مبارک رمضان بیشتر از همیشه در قنادی ها موجوده. اگر شما هم مثل من هوس پختن بامیه بازاری ترد کردید با من تا انتهای این مطلب همراه باشید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بامیه بازاری ترد و خشک رو مشاهده می کنید. برای مطالعه طرز تهیه بامیه خانگی بدون شربت و طرز تهیه بامیه ساده روی لینک کیلیک کنید.

طرز تهیه بامیه بازاری خشک

برای تهیه بامیه بازاری خشک، مواردی که در جدول زیر آورده شده را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه بامیه بازاری ترد

کره 80 گرم
آب 1 لیوان
شکر 1 قاشق غذا خوری
آرد 1 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
ماسوره شیرینی پزی 1 عدد

 

دستور پخت بامیه بازاری ترد

در یک قابلمه ای که روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس کره را داخل آن بریزید و بعد شکر و آب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد و بعد آرد را به آن اضافهخ کنید و به مدت 3 دقیقه روی حرارت هم بزنید تا خمیر آماده شود.

بعد از اینکه خمیر که آماده شد داخل یک ظرف دیگر بریزید و کاملا فرصت بدهید تا خنک شود سپس با همزن 30 ثانیه هم بزنید سپس تخم مرغ ها را دونه دونه به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

حالا داخل ماسوره را چرب کنید و خمیر را داخل قیف ماسوره بریزید. و در یک سینی کاغذ روغنی قرار دهید سپس به صورت شکل پایین بامیه ها را از قیف در بیارید.

طرز تهیه بامیه ی بازاری ترد
خمیر بامیه بازاری

مواد را که در سینی پایپ کردید 30 دقیقه داخل فریزر قرار دهید سپس از فریزر در بایرید و از کاغذ روغنی جذا کنید و در روغن به شکل شناور بگذارید تا سرخ شوند. بامیه بازاری ترد وقتی دو طرفش سرخ شد از داخل روغن خارج می کنید و به روی دستمال قرار میدید تا روغن بامیه را به خود بگیرد. این بامیه بازاری ترد را با سس شکلات می توانید تزئین کنید و نوش جان کنید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.