Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه دمنوش لمون گرس (علف لیمو) در خانه بصورت مرحله ای

دمنوش لمون گرس و یا همان دمنوش علف لیمو، به دلیل طبع خنکی که دارد به عنوان یک دمنوش تابستانه شناخته شده. شاید این سوال براتون پیش بیاد که لیمو گرس رو از کجا میشه تهیه کرد؟ این گیاه در اغلب عطاری ها موجود می باشد. در ادامه این مطلب می توانید طرز تهیه دمنوش لمون گرس (علف لیمو) را مطالعه کنید. اگر اهل تهیه دمنوش های متنوع هستید می توانید از مطالبی که در رابطه با تهیه انواع دمنوش های گیاهی همچون دمنوش سیب و به و دمنوش سیب و دارچین منتشر نمودیم بازدید نمایید.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس

مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لمون گرس

برای تهیه دمنوش لمون گرس باید موارد زیر را تهیه نمایید :

  • آب :  لیتر
  • شکر : 50 گرم و یا عسل
  • لمون گرس (علف لیمو) = 150 گرم
  • زنجبیل دارچین، هل سبز : اختیاری
طرز تهیه دمنوش لمون گرس (علف لیمو)
طرز تهیه دمنوش لمون گرس (علف لیمو)

دوستان عزیز برای تهیه این دومنوش خوشمزه کافیست مطابق با دستور زیر عمل کنید :

ابتداد لمون گرس را خوب بشویید و بعد مطابق تصویر فوق به تکه های کوچکی تقسیم کنید و سپس انتها و قسمت سبز بالای گیاه را بچینید. حال باید آب را در قوری (ترجیحا از جنس پیرکس نشکن) ریخته و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید کمی صبر کنید تا بجوشد.

بعد از اینکه آب جوش آمد آن را از روی حباید لمون گرس های خرد شده و زنجبیل را داخل آن بریزید و صبر کنید تا به مدت 5 دقیقه با آب بجوشد. البته بهتر است که پس از اینکه آب جوش آمد، قوری را از روی حرارت بردارید و لموت گرس ها را به آب اضابفه کنید و درب قوری را با یک پارچه تمیز بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

بعد از گذشته 10دقیقه می توانید محتوایات قوری را با صافی داخل فنجان بریزید و با یک قاشق عسل و یا شکر میل نمایید.

مطالب پیشنهادی: طرز تهیه دمنوش میخک

علاوه بر زنجبیل و عسل می توانید به هنگام میل کردن این دمنوش مقداری آب لیمو ترش نیز داخل آن بریزید. اضافه کردن لیموترش به آن عطر خوشی می دهد که می توان از آن به عنوان یک نوشیدنی گرم مجلسی استفاده کرد.

خواص دمنوش لمون گرس

این دمنوش آرامش بخش بوده و توصیه می شود 1 فنجان از آن در وعده صبحانه  و یک فنجان حدود 1 ساعت قبل از خواب میل نمایید زیرا باعث ارتقا کیفیت خواب شما می شود.

می توانید در تابستان این دمنوش را به عنوان یک نوشیدنی خنک استفاده نماید، به این صورت که بعد از سرد شدن دمنوش یک قالب کوچک یخ داخل آن ریخته و میل کنید این نوشیدنی در روز های گرم تابستان از عطش و تشنگی کاسته و طراوت و شادابی خاصی به شما می دهد.

اگر تمایل به تهیه این دمنوش در فصول سرد سال دارید توصیه می شود که آن را با دارچین و زنجیبل میل نمایید زیرا همانطور که اشاره شد طبع این دمنوش خنک بوده و با استفاده از دارچین و زنجبیل آن را گرم می کنید و میل کنید. این ترکیب برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار موثر می باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.