Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه شربت کیک شربتی به ۲ روش (با و بدون جوهرلیمو)

کیک های شربتی یکی از کیک های پر طرفدار می باشد که در همه ی شهر ها این کیک را درست می کنند. اما اصالتا کیک شربتی برای شهر قزوین و شیراز می باشد. این کیک بسیار خوشمزه را به راحتی می توانید درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. شربتی که روی کیک شربتی می ریزیم شربت بار نام دارد و باعث خوشمزه شدن آن می شود پس درست کردن شربت کیک شربتی مناسب خیلی مهم است. در زیر طرز تهیه شربت کیک شربتی آورده شده است. طرز تهیه شیرینی دانمارکی با پیمانه بدون نیاز به ترازو (لطیف و خوشمزه) نیز در مطالب گذشته نوشته شده که می توانید ببینید.

طرز تهیه 2 نوع شربت بار برای کیک شربتی

شاید به نظرتان دستور تهیه شربت کیک شربتی ساده بیاید اما فوت و فن هایی دارد که اگر از آن ها غافل شوید ممکن است نتیجه کار دلخواه شما نباشد. میزان غلظت شکر، غلظت شربت کیک شربتی، اندازه ای که شربت باید بجوشد و ….. همه موارد مهمی هستند که در طرز تهیه شربت کیک شربتی باید لحاظ شوند. در زیر 2 طرز تهیه شربت بار برای کیک شربتی آورده شده است.

روش اول طرز تهیه شربت کیک شربتی

شربت برای کیک شربتی

مواد لازم برای تهیه شربت کیک شربتی

  • شکر: یک لیوان
  • آب: یک لیوان
  • گلاب: نصف لیوان
  • زعفران آب کرده: یک قاشق سوپ خوری غلیظ
  • هل: ربع قاشق چای خوری

آموزش ساده طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی خانگی

روش درست کردن شربت کیک شربتی

  • ابتدا شکر، آب و زعفران رو با هم قاطی می کنیم و برای 10 دقیقه اجازه می دهیم روی حرارت متوسط بماند نیازی نیست خیلی غلیظ بشود.
  • بعد هل را اضافه می کنیم و هم میزنیم.
  • در هنگام خاموش کردن شعله گلاب را اضافه می کنیم.
  • بگذارید شربت کاملا خنک شود.
  • هنگامی که هم شربت و هم کیک سرد شدند، کیک را برش بزنید و شربت خنک شده را روی آن بریزید تا شربت به همه قسمت های کیک نفوذ کند.
  • سپس کیک را به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کیک استراحت کند.
  • بعد از 4 ساعت کیک را از یخچال خارج کنید و برش ها از هم جدا کنید و با پودر نارگیل، پودر پسته یا گردو تزئین کنید.

روش دوم طرز تهیه شربت کیک شربتی

به این شربت نیز شربت بار می گویند که برای انواع کیک، شیرینی، بامیه و باقلوا و…. استفاده می شود.

شربت بار برای کیک شربتی

مواد لازم برای تهیه شربت

  • شکر: 1 لیوان
  • آب: 2 لیوان
  • جوهر لیمو: یک چهارم قاشق چای خوری
  • گلاب: یک چهارم لیوان
  • زعفران دم کرده غلیظ: 2 قاشق غذاخوری

آموزش طرز تهیه شیرینی کشمشی

مراحل درست کردن شربت کیک شربتی (شربت کیک شربتی با جوهرلیمو)

مرحله اول

ابتدا آب را داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید، زمانی که آب به جوش آمد جوهر لیمو را به آب اضافه می کنیم، اگر جوهر لیمو در دسترس ندارید به جای آن دو قاشق غذاخوری آب لیمو بریزید.

مرحله دوم

سپس شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم اجازه می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود و شربت شفاف شود. زمانی که شربت شروع به جوش آمدن کرد و کاملا شفاف شد گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

برای این که شربت عطر خوبی داشته باشد از گلاب استفاده می کنیم. اگر شما گلاب دوست ندارید می توانید از چند دانه هل استفاده کنید، هل ها را ترک دهید و داخل شربت بریزید. بعد از اضافه کردن گلاب(هل) و زعفران باید صبر کنیم تا شربت کمی جا بیافتد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که شربت باید با حرارت ملایم به جا بیافتد و اگر با حرارت بالا آن را غلیظ کنید در پایان شکرک می زند. برای این که متوجه شوید شربت به غلظت کافی رسیده است مقدار کمی از شربت را داخل یک بشقاب بریزید.

مرحله پنجم

بعد بشقاب را داخل یخچال قرار دهید تا شربت کاملا خنک شود، حالا شربت را بین دو انگشت خود تست کنید. اگر شربت حالت چسبنده و کش دار داشت، یعنی شربت ما جا افتاده و آماده است و باید آن را از روی حرارت کنار بگذاریم.

مرحله ششم

اگر شربت حالت آبکی داشت و حالت کشدار نداشت باید هنوز روی حرارت بماند تا به غلظت مناسب برسد، به هیچ وجه حرارت را برای غلیظ شدن شربت زیاد نکنید چون باعث شکرک زدن شربت می شود. بعد از این که شربت آماده شد اجازه دهید در دمای محیط خنک شود.

مرحله هفتم

اگر می خواهید شربت بار شما هم مثل شربت بار شیرینی فروشی ها براق باشد می توانید یک قاشق غذاخوری گلوگز داخل شربت بریزید. این کار علاوه بر براق کردن شربت باعث می شود که شربت شکرک نزند.

طرز تهیه شربت کیک شربتی به 2 روش متفاوت را با هم دیدیم که می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در دومین روش تهیه شربت برای کیک شربتی جوهرلیمو استفاده می شود. جوهرلیمو به میزان کم ضرر چندانی ندارد اما می تواند به مینای دندان آسیب برساند و یا برای افرادی که به رفلاکس معده دچار هستند مشکل ساز شود بنابراین دستور تهیه شربت کیک شربتی اول که فاقد جوهر لیمو است به نظر مناسب تر می رسد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.