Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه شله زرد فوری + دستور پخت شله زرد برای نذری به همراه تزئین

با ما با طرز تهیه شله زرد فوری همراه باشید. شله زرد یک نوع دسر شیرین است که طرفداران فراوانی دارد و مورد توجه بسیاری از ایرانیان است. البته امروزه شله زرد بیشتر به عنوان نذری تهیه و پخش می شود.در هنگام تهیه شله زرد برای نذری و یا دسر علاوه بر اینکه باید تمام سعی خود را برای خوشمزه شدن شله زرد کنید در کنار آن باید به تزئین شله زرد خود اهمیت دهید. ما در این پست در پایان آموزش شله زرد گالری مجموعه ای از عکس های شله زرد تزئین شده را برای شما قرار دادیم تا از آن ها برای تزئین شله زرد خود استفاده کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه شله زرد فوری و خوشمزه

    • برنج نیم دانه                                                  2 لیوان
    • شکر                                                            4 لیوان
    • آب                                                              12 لیوان
    • کره گیاهی                                                   50 گرم
    • زعفران                                                        1 مثقال
    • گلاب                                                           1 استکان
    • روغن مایع                                                    1 قاشق
    • پودر دارچین                                                  مقداری
    • خلال بادام                                                   1/4 لیوان
    • خلال پسته ، بادام و دارچین                            برای تزئین

طرز تهیه شله زرد فوری و خوشمزه

مدت زمان پخت و تهیه شله زرد در حدود 3 ساعت است.این دسر ایرانی را می توانید در وعده صبحانه، به عنوان میان وعده، دسر و نذری سرو کنید.همچنین می توانید در ماه رمضان به عنوان افطار از شله زرد استفاده کنید. برای تهیه و پخت شله زرد به ترتیب زیر عمل کنید:

مرحله اول :

برنج را بشویید و به مدت 12 الی 24 ساعت از شب قبل با 12 الی 13 لیوان آب خیس کنید. برنج را هنگام پخت در یک ظرف مناسب قرار دهید و در حرارت نسبتا بالا نسبت به پخت برنج اقدام کنید.در قابلمه را نیمه بسته قرار دهید تا آب برنج به جوش آید. در این مرحله برنج را هم نزنید.

مرحله دوم :

در این مرحله زعفران را بسایید و با آب دم کنید. سپس خلال بادام را با گلاب خیس دهید. این کار عطر بادام را چند برابر می کند.

مطالب مرتبط : طرز تهیه کاپ کیک وانیلی بدون فر

مرحله سوم :

زمانیکه برنج شکفته شد و آب را به خود جذب کرد حرارت شعله را کم کنید و در این مرحله از آشپزی برنج را به هم بزنید. نکته ای که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که نباید به برنج آب اضافه کنید، چون این کار باعث می شود زمانیکه شله زرد آماده خوردن شده است، در زمان خوردن و قاشق زدن آب بیاندازد.

مرحله چهارم :

در این مرحله زمانیکه برنج شفته و به اصطلاح وا رفت باید شکر را اضافه کنید و آن را بهم بزنید. اگر احساس کردید که برنج در حال سفت شدن است، نگران نباشید زیرا با اضافه کردن شکر برنج دوباره شل می شود. فقط توجه داشته باشید که به هیچ عنوان آب به برنج اضافه نکنید.

مطالب مرتبط : طرز تهیه زولبیا

مرحله پنجم :

بعد از یک ربع خلال بادام و گلابی را که با هم مخلوط کرده بودید را به شله زرد اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه یا بقیه مواد بپزد و مواد را آرام هم بزنید.بعد از این مرحله زعفران دم کشیده شده را اضافه کنید و دوباره به هم بزنید.زعفرانی را که به شله زرد اضافه می کنید باید به اندازه ای باشد که شله زرد به رنگ نارنجی دربیاید.

مرحله ششم :

در این مرحله کره را اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم. برای شفاف تر شدن شله زرد از روغن مایع استفاده می کنیم. بعد از اینکه کره به مدت 5 تا 10 دقیق با بقیه ی مواد جوشید، در ظرف را می گذاریم تا کاملا دم بکشد.

و در پایان شله زرد را در ظرف مناسب سرو می کنیم و با دارچین ، خلال پسته و بادام شله زرد را تزیین می کنیم.

طرز تهیه شله زرد فوری

مجموعه ای از عکس های تزئین شده شله زرد را برای شما در این قسمت قرار می دهیم تا بتوانید علاوه بر داشتن یک شله زرد خوشمزه، آن را به زیبایی تزئین کنید. برای مشاهده و دانلود عکس ها روی عکس ها کلیک کنید.

 

همچنین ببینید : معرفی ۵۰ نمونه از بهترین دسرهای جهان از زبان یک آشپز با تجربه

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.