Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا خوشمزه و فوری

شب یلدا یا همون شب چله، درسته فقط یک دقیقه طولانی تر از بقیه شب های ساله ولی برای ما ایرانی ها شبی خاص و خاطره ساز خواهد بود. مخصوصا سفره رنگی، دسرهای خوشگل و میوهای جذاب انار و هنداونه که گل سر سبد این شب به حساب می آیند. به دلیل نزدیک بودن شب چله (شب یلدا) بسیاری از خانم ها و کد بانو ها به دنبال طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا هستند و به همین دلیل قصد داریم تا نحوه آماده شدن شکلات اناری شب یلدا را برایتان توضیح دهیم و بگوییم که طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا به چه صورت است؟ خواندن چند خاطره کوتاه شب یلدا را به شما توصیه میکنیم.

طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا

همانطور که میدانید شکلات بسیار خوشمزه است و انار را هم میتوان یکی از میوه های مورد علاقه همه دانست. حال شما فرض کنید که شکلات و انار با یکدیگر مخلوط شوند. مطمئن باشید که ترکیب بسیار خوبی میشود و میتوان از آن برای پذیرایی در شب یلدا استفاده کرد. پس اگر قصد یادگیری طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا را دارید این مطلب را تا آخر بخوانید.

طرز تهیه کوکی به شکل هندوانه برای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه شکلات اناری شب یلدا

اگر بخواهیم طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا را بگوییم، باید گفت که مواد لازم خود را باید آماده کنیم. یکی از مزیت های تهیه شکلات اناری شب یلدا این است که مواد زیادی احتیاج ندارد و میتوان شکلات و انار را در این ایام در همه خانه ها پیدا کرد.

طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا
طرز تهیه شکلات اناری شب یلدا

مواد لازم برای تهیه شکلات اناری مخصوص شب یلدا:

  • انار دون شده به میزان لازم
  • شکلات تخته ای ۳۰۰ گرم

طرز تهیه ژله با ماست یک دسر خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

دستور تهیه شکلات اناری شب یلدا

برای شروع باید شکلات تخته ای رو آب کنید، به این صورت که شکلات ها را داخل یک ظرف گود مثل کاسه قرار بدهید و بعد اونو روی بخار آب مثل کتری بگذارید و زمان بدهید تا حرارت بخار آب، شکلات های جامد را به حالت مایع در بیاورد.

حالا شکلات مایع را داخل یک قیف انتقال بدید؛ اگر هم قیف ندارید هیچ اشکالی نداره و می توانید از کیسه یکبار مصرف استفاده کنید؛ در مرحله دوم باید یک لایه نازک شکلات داخل کاغذ مافین یا کپسول های مافین بریزید. بلافاصله دانه های انار را متناسب با اندازه کاغذ و مقدار شکلاتتون، داخل کاغذ بریزید؛ دوباره مایع شکلات را روی دانه های انار، داخل کاغذ بوسیله قیف یا قاشق بریزید و طوری اینکار را  انجام بدهید که مایع شکلات همه دانه های انار را پوشش بدهد؛ در مرحله آخر کاغذهای مافین را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خودش رو بگیره. سپس این شکلات های خوشمزه که از ترکیب شیرینی شکلات و ترشی انار درست میشن رو نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکی به شکل انار برای شب یلدا

چند نکته برای پخت شکلات اناری شب یلدا:

1- می توانید بجای کپسول های مافین از قالب های سیکیلونی شکلات استفاده کنید.

2- اگر کاغذ مافین یا قالب هم ندارید میشه از یک سینی و کاغذ روغنی هم کمک، و بقیه مراحل رو مثل توضیخات بالا انجام بدید. در آخر، این شکلات تخته ای بزرگ رو خرد کنید و در ظرف بچینید.

3- اگر شکلات تخته ای سفید هم داشتید، میتوانید یک لایه هم شکلات سفید در آخر به انارها اضافه کنید و به زیبایی دسرتون اضافه کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.