Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه شیرینی شاه پسند خانگی با کره به روش آسان برای نوروز

اگه به دنبال یک شیرینی شیک و خاص برای عید نوروز هستید، باید بگم که خوب جایی اومدید خوووب! در این مطلب از سایت مینویسم، “طرز تهیه شیرینی شاه پسند خانگی با کره به روش آسان “ را در اختیار شما خانم های با سلیقه و علاقه مند به آشپزی قرار میدیم که می تونید به مدت  ماه در فضای خنک نگهدارید و امیدواریم که ازش خوشتون بیاد.

اگر به دنبال تنوع برای شیرینی سفره هفت سین هستید پیشنهاد میشه که از مطالب مرتبط همچون طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر و طرز تهیه شیرینی گردویی پفکی را مطالعه نمایید.

طرز تهیه شیرینی لطیفه به دو روش ساده

طرز تهیه شیرینی شاه پسند خانگی با کره

شیرینی شاه پسند یک انتخاب عالی برای پذیرایی سال نو است و چه بهتر که خانگی و دست پخت خانم با سلیقه خونم هم باشه! در ادامه این مزلب مواد لازمو دستور پخت این شیرینی رو خدمتتون ارائه میدیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی شاهپسند خانگی

  • آرد سفید = ۱۲۵ گرم
  • آرد نخودچی = ۱۲۵ گرم
  • پودر قند یا پودر شکر = ۱۲۵ گرم
  • زرده تخم مرغ = ۱ عدد
  • کره صبحانه یا کره گیاهی= 150 گرم  (یا روغن نیمه جامد = ۱۲۵ گرم )
  • پودر هل = ۱/۲ قاشق چایی خوری
  • پودر زنجبیل = ۱/۴ قاشق چایی خوری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون پیمانه

دستور پخت شیرینی شاهپسند خانگی با کره برای عید نوروز

دستور پخت شیرینی شاهپسند خانگی با کره برای عید نوروز

در مرحله اول از تهیه این شیرینی خانگی باید آرد سفید و آرد نخودچی رو مخلوط کرده و دو بار الک کنید بعد از آن باید پودر قند و یا پودر شکر رو الک کنید در ظرفی جدا با کره و یا روغن جامد و پودر هل، پودر زنجبیل و زرده تخم مرغ به مدت 5 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرم روشن شود.

در این مرحله از تهیه شیرینی شاه پسند خانگی باید، آرد را آهسته و آرام به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید، از ترکیب آن یک خمیر نسبتا خشک بدست می آید. (برای اینکه خمیرتون نرم و لطیف بشه می تونید از چرخ گوشت ردش کنید اگه به چرخ گوشت دسترسی ندارید، خمیر خوب ورز بدید) سپس خمیر را داخل یک ظرف در بسته و یا در ظرفی که روی آن را با سلفون بپوشانید قرار دهید واجازه دهید به مدت 2 ساعت در دمای محیط استراحت کند.

پس از 2 ساعت باید از خمیرمون به اندازه یک گردو برداریم و بین دو دست گرد کنیم و در کف سینی که چرب نیست با فاصله بچینید و سپس سینی را به مدت 60 دقیقه در فر با دمای 160 درجه سانتیگراد قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی شاه پسند بدون فر:

می توانید این شیرین را بدون فر با استفاده از یک ماهیتابه نچسب بپزید! برای اینکار باید یک شعله پخش کن روی شعله ملایم گاز قرار دهید و ماهیتابه را روی آن بگذارید و شیرینی ها را داخل آن بچینید.

بهتره که تا 1 ساعت بعد از پخت شیرینی به آن دست نزنید و اجازه بدید تا سرد شه و خودشو بگیره و بعد از آن مقداری شکلات را روی بخار کتری درحال جوش (به روش بنماری) آب کنید و سر شیرینی رو داخلش بزندی و بعد بلافاصله تو مغزیجات، پودر نارگیل، کنجد یا ترافل دلخواه بغلتونید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.