Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه عصاره پای مرغ خانگی و خواص آن

طرز تهیه عصاره پای مرغ در خانه و خواص شگفت انگیز آن

برخلاف تصور و ظاهر کمی عجیب پای مرغ، این ماده غذایی دارای خواص بسیار است که متخصصان تغذیه به مصرف آن توصیه می کنند. استفاده از عصاره پای مرغ آماده در خانه می تواند یک طعم دهنده عالی برای سوپ ها و انواع غذاها باشد. شما می توانید به راحتی عصاره پای مرغ را در خانه تهیه کنید و آن را در یخچال نگه داری کنید و در مواقع لزوم از آن در غذاها استفاده نمایید. در ادامه این مطلب می توانید طرز تهیه عصاره پای مرغ خانگی و خواص آن را بخوانید.

طرز تهیه عصاره پای مرغ خانگی و خواص شگفت انگیز آن

مواد لازم برای طرز تهیه عصاره پای مرغ

پای مرغ
1 بسته
پیاز قاچ شده
1 عدد بزرگ
فلفل دلمه سبز
1 عدد کوچک
کوچیک کرفس
چند شاخه کوچک
سیر
3 حبه
هویج
1 عدد
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا   یک قاشق چایخوری

دستورالعمل تهیه عصاره پای مرغ

  • ابتدا پای مرغ را به خوبی بشویید.
  • در یک قابله آب را به جوش بیاورید و سپس پای مرغ را داخل آب درحال جوش به مدت 10 دقیقه بپزید.
  • پای مرغ را آبکش کنید و آب بگیرید و ناخن ها را با چاقو یا قیچی بگیرید.
  • پای مرغ را به قابلمه برگردانید.
  • پیاز خورد شده، فلفل دلمه، کرفس، هویج، سیر و ادویه ها را اضافه کنید.
  • آب را تا جایی در قابلمه بریزید تا روی مواد را بگیرد.
  • 4 ساعت زمان بدهید تا کامله پخته شود.
  • بعد از پخت آب پای مرغ را جدا کنید.
  • استخوان ها را جدا کرده و دور بریزید.

طرز تهیه عصاره پای مرغ خانگی و خواص آن

  • آب پای مرغ به همراه گوشته پای مرغ که از استخوان ها جدا کرده اید را به کمک مخلوط کن باهم میکس کنید.
  • میتوانید از قالب های یخ استفاده کنید و عصاره را درون قالب ها بریزید و در فریزر بگذارید. یا میتوانید در یک ظرف ریخته و در یخچال بگذارید بعد از اینکه عصاره سفت شد برش بزنید.

طرز تهیه عصاره پای مرغ خانگی و خواص آن

مزایای سلامتی خوردن پای مرغ

وزن بدن سالم را حفظ می کند

کلاژنی که در عصاره پای مرغ وحود دارد می تواند به حفظ توده عضلانی و وزن سالم بدن کمک کند. البته، این تنها در رابطه با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام ورزش منظم رخ می دهد. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که فاقد کربوهیدرات است و بنابراین برای گنجاندن در رژیم غذایی مناسب ایده آل است. کلاژن همچنین می تواند به افزایش سطح انرژی و افزایش متابولیسم کمک کند.
کلاژن دارای یک اسید آمینه غیر معمول است که به سرکوب اشتها کمک می کند. این منجر به کاهش مصرف انرژی می شود که به نوبه خود می تواند منجر به کاهش وزن شود. خوردن پای مرغ می تواند احساس سیری بیشتری نسبت به سایر انواع پروتئین در همان مقدار ایجاد کند.

التهاب را کاهش می دهد

کلاژن نه تنها برای التهاب موضعی بسیار مهم است، بلکه ممکن است سطح التهاب سیستم را به حداقل برساند. این از التهاب موضعی جدی تر است زیرا منجر به آسیب بافت در سراسر بدن می شود و به بسیاری از شرایط سلامتی کمک می کند. اختلال عملکرد تیروئید تنها یکی از مشکلاتی است که می تواند مشکلات دیگری مانند خستگی و افزایش وزن را ایجاد کند.
ژلاتین موجود در پای مرغ پخته دارای ویژگی های ضد التهابی عالی است. به تعادل مصرف اسید آمینه کمک می کند.

گردش خون را بهبود می بخشد

گردش خون یک عملکرد ضروری در بدن است زیرا برای تأمین اکسیژن و مواد مغذی در تمام نقاط بدن ضروری است. گردش خون ضعیف می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند عدم ورزش ، نشستن طولانی مدت در یک مکان ، سیگار کشیدن و لخته شدن خون باشد.
آرژنین موجود در کلاژن به تولید نیتریک اکسید در بدن کمک می کند. اکسید نیتریک یک مولکول کوچک است که می تواند در داخل و بین سلول ها حرکت کند و یکی از وظایف اساسی آن ایجاد آرامش در سلول های ماهیچه های صاف است.
کلاژن موجود در پای مرغ نیز به تقویت عروق خونی کمک می کند. پرولین در کلاژن موجب حفاظت از یکپارچگی آنها می شود و قابلیت ارتجاعی آنها را افزایش می دهد. پرولین به بدن کمک می کند تا پروتئین های مورد نیاز برای ساختن سلول های سالم را تجزیه کند.

بهبود زخم ها را تسریع می کند

به نظر می رسد کلاژن نقش مهمی در تمام مراحل بهبود زخم ها از جمله کمک به کاهش التهاب و درد مرتبط دارد. پرولین موجود در کلاژن در بهبود زخم ها یک ترکیب ضروری است. کمبود پرولین در بدن می تواند باعث کندتر شدن سرعت بهبودی از حد متوسط ​​شود.
هنگام صدمات، پرولین در بدن افزایش می یابد. پانسمان های پزشکی اغلب حاوی قطعات پرولین هستند که به تحریک بهبود زخم ها کمک می کند. خوردن پای مرغ و عصاره و سوپ آن، باعث می شود پرولین بیشتری وارد بدن شود و بهبودی شما را از هرگونه آسیب دیدگی تسریع می کند.

اضطراب را کم و موجب بهبود خواب می شود

کلاژن دارای غلظت بالای گلیسین است و از این رو خواص ضد اضطرابی دارد. گلیسین به اضطراب کمک می کند زیرا یک انتقال دهنده عصبی مهاری است که از سیستم عصبی مرکزی پشتیبانی می کند.
داشتن خواب کافی کلید همه چیز است، از سلامت روان تا عملکرد متابولیک. گلیسین باعث بهبود کیفیت خواب می شود.و می تواند خواب آلودگی و خستگی روز را در افرادی که از بی خوابی رنج می برند بهبود بخشد و همینطور عملکرد وظایف مربوط به تشخیص حافظه را بهبود می بخشد. پای مرغ یکی از بهترین منابع گلیسین است. آبگوشت استخوانی با پای مرغ ارزان است ، به راحتی در خانه تهیه می شود و می تواند هم برای سطح اضطراب و هم برای کیفیت خواب مفید باشد.

عملکرد گوارش را بهبود می بخشد

آبگوشت پای مرغ و همچنین عصاره پای مرغ می تواند به هضم غذا ، کاهش درد معده و ناراحتی کمک کند. افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند (عدم تحمل گلوتن) که مشکلات گوارشی مختلفی دارند ، اغلب متوجه می شوند که آب مرغ قابل تحمل است و می تواند به بهبود روده کمک کند. با خوردن غذا بدون ایجاد ناراحتی در دستگاه گوارش و در نتیجه حمله سیستم ایمنی بدن می توان دیواره روده آسیب دیده را ترمیم کرد. ژلاتین می تواند هضم و استفاده از پروتئین های غذایی مانند شیر ، فرآورده های شیر و گوشت را افزایش دهد. گلیسین موجود در کلاژن تولید اسیدهای معده را تحریک می کند. افزایش تولید اسید معده به محافظت در برابر بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

ناخن ها را سالم نگه می دارد

اگر ناخن هایی دارید که تمایل به شکستن و شکافتن دارند ، این نشانه مطمئنی است که ممکن است نیاز به افزایش سطح کلاژن داشته باشید. نحوه رشد ناخن ها به این شکل است که سلول ها در ریشه تشکیل شده و سپس با گسترش آنها سفت می شوند. دریافت اسیدهای آمینه کافی در رژیم غذایی برای تشکیل این سلول ها حیاتی است و در کلاژن پای مرغ وجود دارد. ناخن ها شامل کلاژن ، کراتین و مواد معدنی هستند ، بنابراین بدن شما باید مواد مغذی لازم را برای حفظ سلامت آنها داشته باشد.
آرژنین موجود در کلاژن یکی از اسیدهای آمینه ضروری است که برای رشد ناخن ضروری است. این واقعیت که اکسید نیتریک تولید می کند که به بهبود گردش خون کمک می کند ، به سلامت ناخن های شما کمک می کند. با خون رسانی مناسب ، ناخن ها تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را در ریشه دریافت می کنند. بنابراین آرژنین به بهبود اولین مراحل رشد ناخن ها کمک می کند.

سلامت لثه ها را حفظ می کند

کلاژن و سایر مواد مغذی برای سلامت لثه ضروری هستند. تغذیه مناسب راهی برای اطمینان از سلامت دهان است. کلاژن برای تقریباً همه جنبه های سلامت دندان ها و لثه حیاتی است. اگر بتوانید مصرف کلاژن خود را افزایش دهید، به تراکم استخوان در فک خود کمک می کنید. همچنین، این اطمینان را می دهد که دندان های شما در جایی که باید باشند، باقی می مانند. خوردن پای مرغ و عصاره پای مرغ کلاژن مورد نیاز برای حفظ سلامت لثه و درخشش دندان ها را به شما می دهد.

تعادل هورمونی را حفظ می کند

عوامل زیادی می توانند بر تعادل هورمونی مانند استرس ، کم خوابی و داروهایی که مصرف می کنیم تأثیر بگذارند. هنگامی که هورمون های ما از بین می روند ، می توانند سلامت ما را به خطر بیاندازند.
کلاژن به تعادل هورمون هایی مانند انسولین ، استروژن ، کورتیزول ، ملاتونین و پروژسترون کمک می کند. بدن برای تعادل این هورمون ها به اسیدهای آمینه موجود در کلاژن نیاز دارد. تعادل اسیدهای آمینه در بدن نقش مهمی در کنترل عملکرد تیروئید ، میزان متابولیسم و ​​همچنین تولید هورمون دارد.
مصرف ژلاتین موجود در پای مرغ به بدن شما پروتئینی می دهد که فاقد تریپتوفان است. خوردن سایر انواع پروتئین های حاوی تریپتوفان می تواند به طور غیر مستقیم باعث افزایش کورتیزول ، هورمون استرس شود. تریپتوفان خود می تواند به سرکوب عملکرد تیروئید کمک کند.

برای قلب شما مفید است

تنگی عروق به دلیل کلسترول اضافی است که در داخل شریان پلاک ایجاد می کند. قلب باید پمپاژ خون بیشتری انجام دهد که فشار خون را افزایش داده و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. همچنین باعث سفت شدن عروق خونی می شود. خوردن پای مرغ می تواند سلامت قلب و عروق شما را افزایش داده و به کنترل ضربان قلب شما کمک کند. پرولین موجود در کلاژن پروتئین مورد نیاز برای بازسازی و ترمیم سلول ها را تجزیه می کند.
پرولین همچنین به دیواره های شریان کمک می کند تا تجمع چربی ها را آزاد کرده و از تجمع آن در عروق و ایجاد انسداد جلوگیری کند.  عصاره پای مرغ دارای ژلاتین است که آرژنین موجود در ژلاتین همچنین به کنترل فشار خون کمک می کند، عامل دیگری که برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم است.

سلامت کبد را بهبود می بخشد

غذاهای فراوری شده ، آفت کش های روی میوه ها و سبزیجات و الکل برخی از سمومی هستند که می توانند بر کبد فشار وارد کنند. کبد وظیفه دارد هر چیزی که می نوشید یا می خورید را پردازش کند، برای استفاده آماده کند یا از شر آن خلاص شود. گلیسین موجود در کلاژن می تواند به کاهش آسیب کبدی و کاهش آسیب ناشی از هرگونه مواد سمی کمک کند.

سلولیت را کاهش داده و از علائم کشش جلوگیری می کند

ژنتیک در بروز علائم کشش و سلولیت نقش دارد ، اما سطح کلاژن نیز نقش دارد. وقتی سطح کلاژن کاهش می یابد، پوست نازک می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. علائم کشش و سلولیت می تواند در نتیجه ژنتیک، سن شما، نوسانات هورمون ها و همچنین به دلیل کاهش تولید کلاژن در بدن شما رخ دهد. وقتی پوست حاوی مقدار مناسبی کلاژن باشد، محکم می شود و کمتر مستعد سلولیت میشود. عصاره پای مرغ می تواند میزان کلاژن مورد نیاز بدن را تامین کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.