Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه نان پنجیک خانگی بصورت تصویری (مناسب عید نوروز)

سلامی به بوی خوش بهاری به کدبانو های خوش سلیقه سایت مینویسم، در این مطلب آموزشی آشپزی در خدمت شما عزیزان هستیم با آموزش طرز تهیه نان پنجیک خانگی بصورت تصویری . می توانید این شیرینی خوشمزه رو برای پذیرایی در عید نوروز نیز در نظر بگیرید.

در صورت تمایل می توانید از سایر مطلب آموزش آشپزی و شیرینی پزی همچون طرز تهیه 3 شیرینی ساده و کم هزینه بدون فر برای عید و طرز تهیه شیرینی مربایی بدون فر بازدید نمایید.

طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی به دو روش

طرز تهیه نان پنجیک در خانه

برای تهیه نان پنجیک در خانه ابتدا باید خمیر آن را تهیه نمایید و سپس کرمی که در لایه میانی آن تزیق می شود. در ادامه این مطلب با دستور پخت نان پنجیک و مواد لازم آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه نان پنجیک خانیگی

  • خمیر مایه پودری = یک قاشق غذاخوری
  • شکر = 50 گرم
  • روغن مایع = 50 گرم
  • آرد سفید = تقریبا 3/5 تا 4 لیوان
  • آب یا شیر ولرم = نصف پیمانه
  • تخم مرغ = دو عدد
  • نمک = یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه کرم میانی نان پنجیک :

  • شیر = یک لیوان
  • شکر = 2/3 لیوان
  • وانیل = مقداری
  • آرد = سه قاشق غذاخوری
  • کره = 20 گرم
  • تخم مرغ = یک عدد

طرز تهیه شیرینی اشکی با روغن مایع و بدون فر

دستور پخت نان پنجیک خانگی

دوستان عزیز برای تهیه دستور پخت نان پنجیک خانگی کافیست که مطابق با مراحل زیر عمل نمایید :

قبل از هر کاری باید خمیر مایه را با آب و 1 حبه قند و مقدای آب در ظرفی قرار داده و صبر می کنیم تا عمل آید معمولا 10 دقیقه زمان نیاز داره بعد مطابق شکل زیر تخم مرغ ، شکر ، نمک و روغن مایع را با هم مخلوط کرده و به خمیر مایه اضافه کرده و در ظرفی بزرگتر خوب آنها را مخلوط کنید.

مرحله 1 تا 4 پخت نان پنجیک در خانه
مرحله 1 تا 4 پخت نان پنجیک در خانه

پس از اینکه خوب مواد را با هم مخلوط کردید باید آرد را آهسته و مرحله به مرحله اضافه کنید و در حین اضافه کردن مخلوط را نیز ورز بدید، آرد را تا زمانی اضاف کنید که به یک خمیر نرم و لطیفی برسید.

نکته : حواستان باشد که زیاد آرد اضافه نکنید چون باعث میشه که خمیر لطافتش رو از دست میده. اگر خمیر چسبنده بود دستتون رو کمی چرب کنید و حسابی ورز بدید تا چسبندگی کمتر بشه.

آموزش مرحله به مرحله پخت نان پنجیک در خانه
آموزش مرحله به مرحله پخت نان پنجیک در خانه

بعد از اینکه به یک خمیر یکدست و لطیف رسیدید باید آن را داخل یک ظرفی قرار دهید و روی آن را با سلفون و بعد با یک پارچه تمیز بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه استراحت کند و خوب پف کند.

طرز تهیه شیرینی خطایی افغانی به روش ساده برای عید

آموزش تصویری پخت نان پنجیک در خانه
آموزش تصویری پخت نان پنجیک در خانه

بعد از گذشت یک ساعت و 30 دقیقه، مطابق تصویر زیر، از خمیر پف کرده چونه های 80 گرمی بگیرید و داخل سینی فر از قبل چرب کرده با فاصله یکسان بچینید و مجدد روی چونه ها رو به مدت 30 دقیقه می پوشانید و بعد سینی را داخل فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

آموزش پخت نان پنجیک بصورت مرحله ای
آموزش پخت نان پنجیک بصورت مرحله ای

بعد از اینکه سینی رو داخل فر قرار دادیم، میریم سراغ درست کردم کرم برای لایه میانی نان پنجیک، برای تهیه این کرم باید ابتدا آرد و شیر و شکر و کره تخم مرغ و وانیل رو روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود سپس شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود.

بعد از اینکه نان ها را از فر خارج کردیم باید نون ها رو از وسط نصف میکنیم، از مواد کرم لابلاش میریزیم و روشو با کمی پودر قند الک می کنیم.

از توجه شما به این مطلب آموزشی متشکریم امیدواریم که از طعم خوش این شیرینی به همراه یک فنجان قهوه در روز های بهاری لذت ببرید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.