Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه چای دو رنگ با شکر

چای دو رنگ شکر

اگر به خوردن چای علاقه داشته باشید حتما آشنایی با طرز تهیه چای دو رنگ برای شما جذاب است. چای دو رنگ در گذشته بیشتر برای مجالس مهم مانند خواستگاری استفاده می شد. آماده کردن چای دو رنگ با قند، شکر یا نبات انجام می شود و درست کردن آن به کمی صبر و حوصله و دقت نیاز دارد، اما کار ساده ای است. در این مطلب از مینویسم، طرز تهیه چای دو رنگ با شکر را با شما به اشتراک می گذاریم.

چای دو رنگ با شکر

چای دو رنگ در واقع همان چای سیاه است که به روش متفاوتی در استکان ریخته می شود. جالب است بدانید تهیه چای دو رنگ در مجلس خواستگاری، همچنان در بین خانواده های اصیل گیلان مرسوم است.

برای آماده کردن چای دو رنگ با شکر به روش زیر عمل کنید:

  1. برای تهیه چای دو رنگ با شکر، ابتدا مقداری شکر در استکان کمر باریک بریزید بنحوی که کف استکان را پُر کند.
  2. حالا تا نیمه استکان آب جوش بریزید و بخوبی با شکر مخلوط کنید. (غلظت آب جوش و شکر باید بنحوی باشد که آب جوش حالت شیره پیدا کند.)
  3. در این مرحله از تهیه چای دو رنگ با شکر، چای سیاه دم کشیده را به آرامی و با استفاده از قاشق چایخوری از گوشه استکان اضافه کنید.
  4. توجه داشته باشید که اضافه کردن چای دم کشیده به آب جوش و شکر به آرامی انجام شود.
  5. حالا مشاهده خواهید کرد که ته استکان شفاف و نیمه بالایی استکان چای سیاه قرار گرفته است. به همین راحتی چای دو رنگ شما آماده شده است.

(برای درست کردن چای دو رنگ با شکر در تعداد بالا می توانید ترکیب آب و شکر را در یک ظرف آماده کنید و آنرا در استکان ها بریزید.)

چای دو رنگ شکر

نکاتی در مورد تهیه چای دو رنگ با شکر

  • علاوه بر شکر، تهیه چای دو رنگ با نبات و قند نیز ممکن است.
  • بهتر است چای دو رنگ را در استکان کمر باریک نوش جان کنید.
  • قبل از درست کردن چای دو رنگ برای مهمانان از علاقه آنها به چای شیرین و ولرم مطمعن شوید، زیرا چای دو رنگ شیرین است و زیاد داغ نیست.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.