Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه کته قالبی رستورانی زعفرانی خوشمزه و خوش عطر در خانه

امروزه در رستوران های سنتی مشاهده می کنید که برنج به صورت قالبی در شکل های مختلف سرو می شود. در اکثر رستوران ها کته قالبی وجود دارد و قابل سفارش می باشد. کته قالبی را شما می توانید در خانه درست کنید که دقیقا شبیه به کته قالبی رستوران ها می شود. در زیر مراحل طرز تهیه کته قالبی رستورانی آورده شده است. امیدوارم با استفاده از این آموزش کته قالبی رستورانی بسیار خوشمزه درست کنید. همین امروز خودتان را به یک کته قالبی خوشمزه و یک کباب بناب خانگی مهمان کنید.

روش تهیه کته قالبی رستورانی با زعفران

کته قالبی رستورانی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کال کباب گیلانی

مواد لازم برای برای تهیه کته قالبی رستورانی برای هر نفر

  • برنج ایرانی: 1 پیمانه
  • نمک: 1/4 قاشق چای خوری
  • کره: 50 گرم
  • روغن مایع: 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کته قالبی رستورانی (زعفرانی)

  1. برای درست کردن کته قالبی زعفرانی ابتدا برنج را به همراه مقداری نمک به مدت 3 ساعت خیس می کنیم، بعد از 3 ساعت برنج را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج را بگیرد.
  2. سپس نمک و روغن را اضافه می کنیم و قابلمه را روی شعله قرار می دهیم تا آب به جوش آید و آب موجود در قابلمه کاملا تبخیر شود.( نکته: برای تهیه کته قالبی زعفرانی از قابلمه تک نفره با جنس نچسب استفاده کنید.)
  3. بعد از اینکه آب برنج کاملا کشیده و تبخیر شد، برنج را از قابلمه خارج می کنیم،  بعد یک سوم برنج را با کره و زعفران درون قابلمه می ریزیم و خوب هم می زنیم تا کاملا مخلوط شود.
  4. سپس مخلوط برنج زعفرانی را با قاشق به ته قابلمه فشار می دهیم تا به طور کامل فشرده شود، بعد باقی مانده برنج سفید را به قابلمه اضافه می کنیم و آن را نیز با قاشق فشرده می کنیم تا کاملا فیکس شود و به صورت یکنواخت و قالبی درآید.
  5. حالا برنج را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت آماده شود، سپس در قابلمه را برداشته و یک بشقاب روی قابلمه قرار می دهیم و قابلمه را روی بشقاب بر می گردانیم تا کته به صورت قالبی روی بشقاب قرار بگیرد.

غذای چهارشنبه سوری: طرز تهیه سوتی پلو با ماهی

کته قالبی
طرز تهیه کته قالبی

طرز تهیه کته قالبی رستورانی با تعداد نفرات بیشتر

  1. ابتدا برنج را با نمک حدود 3 ساعت خیس کنید، سپس آن را درون قابلمه ریخته با آب و روغن مخلوط کنید، به صورتی که یک بند انگشت از برنج بالاتر باشد و روی حرارت قرار دهید تا بپزد.
  2. زمانی که آب آن به طور کامل تبخیر شد درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید در حدود 45 دقیقه با حرارت ملایم برنج شما آماده شود.
  3. بعد از 45 دقیقه شعله را خاموش کنید و مقداری از برنج را بردارید و با زعفران دم کرده و کره مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.
  4. می تواند از قالب های پلاستیکی با شکل های مختلف استفاده کنید و برنج زعفرانی را در کف قالب ریخته و آن با قاشق فشرده کنید و سپس برنج سفید را بریزید و کامل فشرده کنید. بعد بشقاب مورد نظرتان را روی قالب قرار دهید و قالب را برگردانید تا کته قالبی شما در بشقاب برگردد. به این صورت هر چند تا قالب کته برنجی که می خواهید می توانید درست کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته برنجی خوشمزه و مجلسی

کته با قالب های مختلف
طرز تهیه کته با قالب های مختلف

نکات مهم پخت کته قالبی به سبک رستوران ها

  • اگر برنج را برای تعداد بیشتری می خواهید درست کنید با افزایش تعداد پیمانه برنج کره، زعفران و روغن را در تعداد نفرات ضرب نکنید. در این صورت برنج شما بسیار چرب می شود و قابل خوردن نمی باشد. کره و زعفران برای عطر و طعم کته می باشد مقدار کمی از آن نیز کافی می باشد.
  • برنج را آبکشی نکنید زیرا بدون آبکشی کته خوشمزه تری خواهید داشت. ولی اگر می خواهید برنج را آبکشی کنید اجاز دهید کمی نرم تر از حالت معمول شود و سپس آبکشی کنید.
  • حتما از قابلمه نچسب استفاده کنید تا قالب شما به خوبی برگردد و ظاهر برنج حفظ شود و برنج وا نرود.
  • اجازه دهید برنج با حرارت ملایم حالت ته دیگی بگیرد هم خوشمزه تر می شود و هم زیباتر می شود.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.