Take a fresh look at your lifestyle.

علت حساسیت دندان و روش درمان آن

حساسیت دندان یک مشکل دندانپزشکی معمولی است که هنگام مواجه شدن با مواد خاص و درجه حرارت دچار ناراحتی یا درد در دندان است. طبق آکادمی دندانپزشکی عمومی، حداقل 40 میلیون نفر از دندان های حساس در ایالات متحده رنج می برند. درد اغلب شدید و ناگهانی است، اما موقت است. به گفته الینیک کلیولند، درد ممکن است به انتهای عصب دندان برسد. خوشبختانه، دندان حساس می تواند درمان شود وضعیت می تواند بهبود یابد.

علل حساسیت دندان

گروه های در معرض خطر برای حساسیت دندان وجود ندارد. طبق گفته دکتر مارگارت کلوتا نورتون، دندانپزشک در واشنگتن دی سی، و رئیس پیشین انجمن دندانپزشکی D.C، می تواند شامل حال هر شخصی بشود.
او گفت: “شایع ترین علامت … یک فورا ناگهانی و شدید از درد زمانی که دندان در معرض هوا، سرد، شیرین، اسید یا غذاهای گرم است،” او گفت: بعضی از افراد ممكن است از مسواك زدن یا مسواك زدن دندان ها دچار حساسیت دندان شوند.
در دندان های سالم، مینا از لایه زیرین دنتین محافظت می کند که ملایم تر از مینای دندان است. ریشه های دندان توسط لثه ها محافظت می شود. اما اگر مینای دندان فرسوده است یا اگر خط دندان ها کاهش یافته باشد، دنتین در معرض قرار می گیرد. کولتا نورتون گفت: “حفره ها، دندان های ترک خورده، رکود آدامس، مینای دندان و فرسایش ریشه باعث ایجاد دنتین می شود.” “دنتین به عصب متصل است که موجب درد در دندان های حساس می شود.”
مسواک زدن بیش از حد سخت و یا با استفاده از یک مسواک برقی سخت. این می تواند مینای دندان را کاهش دهد، باعث می شود دنتین در معرض قرار گیرد و یا موجب رکود خوردگی شود.
رکود زعفران. این اغلب در افرادی که مبتلا به بیماری پریودنتال می شوند اتفاق می افتد و دنتن را در معرض خطر قرار می دهد.
گینوییت بافت آدامس التهابی و زخم می تواند منجر به قرار گرفتن در ریشه دندان شود.
دندان های کرک شده این می تواند باکتری از پلاک پر شده و موجب التهاب در خمیر دندان شود. در موارد شدیدتر، ممکن است منجر به آبسه و عفونت شود.

جمع آوری پلاک

استفاده طولانی مدت از دهانشویه. برخی از دهانشویه های ضد آب دارای اسید هستند. اگر دنتین در معرض دنتین قرار گیرد، اسید می تواند حساسیت دندان موجود را بدتر کند و همچنین باعث آسیب بیشتر به لایه دندانی شود. دهانشویه های فلوراید خنثی وجود دارد که ممکن است گزینه ای بهتر باشد.
غذاهای اسیدی. این می تواند باعث کاهش مینای دندان شود.
روشهای دندانپزشکی دندان ها ممکن است پس از تمیزکاری حرفه ای، ریشه سازی، تعویض تاج و سایر روش های ترمیم دندان حساس باشند. معمولا درد در چهار تا شش هفته ناپدید شود.

حساسیت دندان پس از پر کردن

پوسیدگی دندان باعث ایجاد حفره های دندان می شود و در صورت لزوم، روش پر کردن می تواند به حساسیت بیشتر منجر شود. خوشبختانه حساسیت دندان پس از پر شدن باید در عرض چند هفته بهبود یابد. ممکن است چند ماه طول بکشد، اما تا زمانی که حساسیت دندان نشان دهنده بهبود تدریجی است، نگران نباشید. با این حال، حساسیت دندان پایدار ممکن است نشان دهنده این باشد که کانال ریشه مورد نیاز است.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.