Take a fresh look at your lifestyle.

زودتر اب شدن برفک یخچال | علت یخ زدن داخل یخچال

علت ایجاد برفک در یخچال چیست؟

حتما مشاهده کرده اید که فریزر ها، یا قسمت جایخی یخچال ها، برفک می زنند. این موضوع قطعا ناراحت کننده می باشد. تولید یخ های اضافی، می‌توانند اندازه فریزر شما را کوچک کرده و باعث گرفتگی فن‌های تهویه هوا شود. این موضوع در هر صورت ممکن است که باعث کاهش طول عمر یخچال‌فریزر شما نیز بشود. در این مقاله سعی داریم تا علت ایجاد برفک در یخچال را تشخیص دهید. در نتیجه بتوانید نسبت به کاهش برفک ها اقدام کنید. با ما همراه باشید.

از عملکرد درست یخچال مطمئن شوید

ایجاد برفک زیاد فریزر می تواند ناشی از ضعف عملکرد آن باشد. برای مثال مسدود شدن جریان هوا یکی از این موارد است. اگر هرکدام از دریچه‌ها یا کویل‌ها کثیف شده، مسدود یا گرفته شود، می‌تواند باعث ایجاد برفک شود .

کویل‌های کندانسورً در پشت فریزر و سمت پائین یخچال هستند. برای رسیدن به آن‌ها، شما احتمالاً نیاز به باز کردن پنل پشتی یخچال را دارید. به‌وسیله برس نرمی گردوخاک و کثیفی آن‌ها را تمیز کنید.

هواکش داخل فریزر را چک کنید تا مطمئن شوید چیزی در آن‌ها گیر نکرده و راه آن را مسدود نکرده باشد. فریزر شما ممکن است بسیار نزدیک به دیوار باشد و نتواند گردش هوای مناسبی داشته باشد. سعی کنید فریزر را از دیوارها دور کنید و در مکان تنگی قرار ندهید.

علت برفک زدن یخچال
علت برفک زدن یخچال

لاستیک دور در یخچال را چک کنید

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که حتما لاستیک دور در یخچال را چک کنید. اگر لاستیک دور در کهنه یا پاره شده باشد، هوا می تواند به داخل یخچال نفوذ و از آن خارج شود. این موضوع باعث افزایش سرعت ایجاد برفک در یخچال خواهد شد. پس در صورتی که خاصیت آهنربایی لاستیک در یخچال از بین رفته، آن را عوض کنید. همچنین می‌توانید با تمیز کردن لاستیک دور در، کثیفی‌ها و جرم‌های به وجود آمده را تمیز کنید.

لاستیک دور یخچال
لاستیک دور یخچال

در فریزر را برای مدت زیادی باز نگذارید

توجه داشته باشید باز گذاشتن بیش از اندازه در فریزر باعث ورود حجم زیادی هوای گرم به آن می شود. این هوای گرم، سریعاً به سطح داخل فریزر چسبیده و یخ می زند. پس در فریزر را سریعاً باز و بسته کنید تا از ایجاد برفک‌های زیاد جلوگیری شود .

هوای داخل بسته‌ها را خالی کنید

بخش مهمی از برفک های ایجاد شده در فریزر از رطوبت مواد غذایی به وجود می‌آید. به همین منظور خالی کردن هوای داخل کیسه‌های درون فریزر به شما کمک خواهد کرد.

می‌توانید برای تخلیه هوای داخل بسته‌ها از نی کمک بگیرید. بسته‌بندی‌ها باید کاملاً سربسته باشند و کمترین میزان هوا در داخل آن‌ها وجود داشته باشد. محفظه‌های سفت مثل بسته‌های پلاستیکی باید پر باشند و کمترین میزان هوا را داشته باشند، زیرا نمی‌توان هوای آن‌ها را خالی کرد.

هوای داخل بسته ها را خالی کنید
هوای داخل بسته ها را خالی کنید

فریزر خود را پر نگه‌دارید

برای جلوگیری از ایجاد برفک در یخچال خود بهتر است همیشه آن را پر نگه دارید. به همین منظور فضای خالی بین آن ها را کمتر کنید. این موضوع باعث کاهش جریان هوا در فریزر و کاهش برفک تولیدشده توسط فریزر می شود.

پر بودن فریزر
پر بودن فریزر

با توجه به موراد گفته شده و رعایت نکاتی ساده به راحتی می توانید از ایجاد برفک در فریزر جلو گیری کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.