Take a fresh look at your lifestyle.

عوض کردن آب تنگ ماهی

همانطور که می دانید آب تنگ باید حداقل هفته ای یک بار عوض شود . در مواقعی که آب داخل تنگ کدر شود ، باید آب تنگ را عوض کنید .این کار مزایایی دارد از جمله : از بین رفتن بوی بد و سالم ماندن ماهی .

. آبی که برای ظرف موقت استفاده میشود باید حتما از نظر دما و ph خنثی باشد و دقت داشته باشید تا از نظر دما و کلر به حد متعادلی رسیده باشد  .

برای عوض کردن آب تنگ ماهی ، به یک ظرف جایگزین احتیاج دارید تا ماهی را درون آن قرار داده و آب تنگ را عوض کرده و وسایل وجود در آن را شستو شو دهید . .باید دقت کنید که از صابون برای شستو شوی تنگ استفاده نکنید زیرا دارای مقادیر زیادی مواد شیمیایی مضر برای سلامتی ماهی ها می باشد .

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که  نباید. ظرف موقت یا تنگ ماهی را زیر نور مستقیم قرار دهید زیرا این کار باعث بالا رفتن دمای آب و صدمه دیدن ماهی میشود . ظرف ماهی همچنین باید دور از دسترس حیوانات و کودکان باشد . برای جلوگیری از بیرون پریدن ماهی نیز میتوانید روی ظرف را بپوشانید .

عوض کردن آب تنگ ماهی
عوض کردن آب تنگ ماهی

در موقع انتقال دادن ماهی به ظرف موقت نگهداری ، دقت کنید تا فاصله تنگ و ظرف کم باشد تا از به وجود آمدن تنش و استرس در ماهی جلوگیری شود .

انتقال ماهی به ظرف موقت
انتقال ماهی به ظرف موقت

بعد از انتقال ماهی به ظرف موقت باید به حالات و رفتار ماهی دقت کنید . اگر متوجه بیش فعالی ، تغییر رنگ ماهی ، نفس کشیدن از سطح آب و .. شدید ، آب تنگ بیش از اندازه داغ است . همچنین از نشانه های سرد بودن آب می توان به تکان نخوردن ماهی ، گوشه گیری در ته تمگ و عوض شدن رنگ ماهی اشاره کرد .

دقت به حالات و رفتار ماهی
دقت به حالات و رفتار ماهی
استفاده از آب تنگ جهت آبیاری گیاهان
استفاده از آب تنگ جهت آبیاری گیاهان

ز آب داخل تنگ جهت آبیاری گیاهان خود استفاده کنید که برای آنها نیز بسیار مفید میباشد . آب داخل ظرف را کاملا خالی کنید ؛ سپس . تمام دکور و وسایل داخل تنگ را با آب گرم و کمی نمک شستشو دهید ، برای گرفتن نتیجه بهتر همه آنها را داخل یک آبکش قرار داده و با آب گرم در داخل سین شستشو دهید سپس آنها کنار گذاشته تا خشک شوند  .

بعد از شستشو و خشک کردن تنگ آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه رها کنید تا دمای تنگ پایین آمده و خنک شود . بهترین کار این است که تا زمانی که دمای تنگ به دمای اتاق برسد صبر کنید چون بهترین دما برای ماهی قرمز میباشد  .

شستو شوی تنگ
شستو شوی تنگ
شستوشوی تنگ آب
شستوشوی تنگ آب

بعد از خشک شدن تنگ ، سنگ ها ، دکوراسیون و هر چیز دیگری که داخل تنگ داشتید را قبل از ریختن آب در داخل تنگ بگذارید و تنگ را با آب هم دمای اتاق و یک شب مانده پر کنید و ماهی را از ظرف موقت به تنگ منتقل کنید .

 

برگرداندن وسایل به داخل تنگ
برگرداندن وسایل به داخل تنگ
ریختن آب متعادل درون تنگ
ریختن آب متعادل درون تنگ
برگرداندن ماهی به تنگ اصلی
برگرداندن ماهی به تنگ اصلی

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.