Take a fresh look at your lifestyle.

غذای مناسب برای طوطی | بهترین غذاها برای طوطی

غذای مناسب برای طوطی

قطعا سلامت غذایی که به طوطی خود میدهید ، تاثیر بسیاری در سلامت و شادابی طوطی دارد . طوطی که تغذیه مناسبی داشته باشد فعال تر و دارای پرهای سالم میباشد . دانه ها مهمترین بخش غذایی طوطی ها میباشند . باید دقت کنید که اگر از دانه های بسته بندی شده استفاده مینمایید ، دانه ای را انتخاب نمایید که دارای مواد نگه دارنده کمتری باشد .

غذای مناسب طوطی
غذای مناسب طوطی

دقت کنید که بایداز ترکیب چند دانه برای غذا دادن به طوطی استفاده نمایید . مثلا تخمه آفتاب گردان غذای مناسبی برای طوطی می باشد .

در هنگام خرید دانه ها باید دقت کنید که دانه ها تازه و سالم بوده ، قارچ یا حشره نداشته باشند .به یاد داشته باشید که طوطی ها دانه های جوانه زده را ترجیح می دهند ، برای این کار دانه ها را داخل آب گذاشته تا جوانه بزنند . همچنین از دانه های مختلف برای طوطی ها استفاده کنید زیرا دانه ها مزه های مختلفی دارند .

استفاده از دانه های مختلف
استفاده از دانه های مختلف

 آجیل ها ، یکی دیگر از انواع غذاهای مناسب برای طوطی بوده و سرشار از پروتئین و ویتامین میباشند . اما حاوی زیادی چربی نیز هست بنابراین در استفاده از آن اعتدال را رعایت کنید . اگر میخواهید از آجیل ها در رژیم غذایی طوطی استفاده کنید دقت کنید که : از آجیل های بو نداده شده استفاده نمایید و در صورت امکان آجیل را با پوست به طوطی بدهید تا با منقار خود پوست آنها را بکند زیرا اینکار باعث سلامتی فیزیکی و مغزی طوطی میشود .

آجیل غذای مناسبی بای طوطی است
آجیل غذای مناسبی بای طوطی است

حتما از میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی طوطی استفاده کنید ، مثلا سیب و هلو غذای مناسبی می باشند آن ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. البته از حجم کمی استفاده کنید زیرا میوه ها قند زیادی دارند .

استفاده از میوه و سبزیجات
استفاده از میوه و سبزیجات

طوطی ها حیوانات همه چیز خواری هستند بنابراین شما میتوانید از گوشت نیز در رژیم غذایی آنها استفاده نمایید . مرغ پخته شده گوشت مناسبی برای طوطی میباشد . البته مصرف گوشت زیاد به کلیه های طوطی ضرر میرساند بنابراین کم از آن استفاده نمایید .

گوشت
گوشت

غلات و حبوبات
غلات و حبوبات

به یاد داشته باشید ک طوطی ها بی دقت غذا میخورند و اینکار باعث میشود مقداری از غذا در دهان پرنده مانده و آن را به ظرف آب منتقل میکنند و باعث کثیف شدن آب میشود بنابراین همیشه روزی ۲ بار تعویض کنید .

آب تازه
آب تازه

قابل ذکر است که آووکادو ، شکلات ، الکل و کافئین برای طوطی سمی میباشد همچنین بادام زمینی در صورت نگه داری غیر اصولی در محیطهای گرم ، تاریک و مرطوب باعث بوجود آمدن آفلاتوکسین و در نهایت باعث تولید قارچ میشود و برای طوطی مرگبار میباشد بنابراین بهترین راه این است که بادام زمینی به طوطی ندهید .

غذای های ممنوعه
غذای های ممنوعه

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.