Take a fresh look at your lifestyle.

غذای نونی: چندین مدل مختلف غذای نونی

چند مدل غذای نونی راحت

معمولا برای وعده شام از غذاهای نونی استفاده میشه، گاهی هم برای وعده عصرانه و یا مهمانی های خودمانی غذای نونی می تونه انتخاب خوبی باشه. غذای های نونی تنوع زیادی دارد و در شهرهای مختلف می توان انواع غذاهای نونی خوشمزه ای را یافت که تا حالا امتحان نکرده ایم. سعی کنید حتما این غذاها را در خانه تهیه کنید چراکه معمولا همه افراد بخصوص بچه ها به غذای نونی علاقه دارن.

با دنبال کردن این مطلب می توانید با چندین مدل مختلف غذای نونی، غذای نونی خوشمزه با گوشت، طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت، غذای نونی با مرغ و همچنین غذای ساده نونی و  غذای نونی سریع برای شام آشنا شوید.

چند مدل غذای نونی خوشمزه 

یکی از دلایل مهم چاقی در کشور ما مصرف زیاد برنج می باشد(البته الان دیگر نیست!!) برای همین ما به شما 10 غذای نونی خوشمزه را معرفی می کنیم تا درطول هفته بتوانید در وعده هایی این غذاها را جایگزین برنج کنید، چرا که هم مقوی و سالم و هستند و هم به تناسب اندام شما کمک می کنند.

1- غذای نونی با مرغ: خوراک مرغ و قارچ رژیمی

غذای نونی با مرغ: خوراک مرغ و قارچ رژیمی

 خوراک مرغ و قارچ یه غذای نونی خوشمزه ست و درست کردن این غذای رژیمی خیلی ساده و راحته. همونطور که از اسمش مشخصه مواد اصلی این غذای نونی، مرغ و قارچ هستن و می تونید از روغن برای سرخ کردن موادش استفاده کنید.

خوراک مرغ و قارچ یه غذای نونی رژیمی هستش که بدن شما با مصرف این غذای نونی میتونه پروتئین لازم رو هم دریافت کنه.

2- غذای نونی ساده: خوراک سیب زمینی با سبزیجات

غذای نونی ساده: خوراک سیب زمینی با سبزیجات

در بین انواع مختلف غذای نونی، خوراک سیب زمینی پخته شده با سبزیجات یه غذای نونی ساده و بسیار خوشمزه ست و طرز پخت ساده ای داره. برای پخت این غذای نونی خوشمزه و آسون به سیب زمینی ، قارچ، کمی هویج و سیر و مقداری جعفری نیاز دارید.

3- غذای نونی با بادمجان: کشک بادمجان

غذای نونی با بادمجان: کشک بادمجان

کشک بادمجون، یه غذای نونی و مقویه که در کنار روش پخت ساده ای که داره، میتونه به عنوان پیش غذا برای مهمونی هم استفاده بشه. ترکیبات اصلی این غذای خوشمزه نونی، بادمجون، کشک و گردو هست.

4- غذای نونی خوشمزه: بورانی اسفناج با پیاز و سیر

بورانی اسفناجیکی از غذاهای نونی محبوب در برخی نقاط کشور بورانی اسفناج می باشد که برای تهیه آن ابتدا مقداری پیاز را سرخ میکنیم، سپس یک حبه سیر تازه نیز اضافه میکنیم تا کمی تفت بخورد. در مرحله بعد به مقدار لازم اسفناج نیم پخت شده را به ترکیب پیاز و سیر اضافه می کنیم و دوباره آن را تفت می دهیم و با اضافه کردن نمک و ادویه جات آن را مزه دار میکنیم.

همچنین می توانید پس از آماده شدن یک عدد تخم مرغ هم به آن اضافه کنید که به سلیقه و مزاج شما بستگی دارد.

5- غذای نونی بدون گوشت: فلافل جنوبی

غذای نونی بدون گوشت:  فلافل جنوبی

اگه دنبال یه غذای نونی راحت هستید فلافل جنوبی انتخاب خوبیه. فلافل جنوبی غذای خوشمزه و راحتیه که معمولا با ذائقه اکثر افراد جور درمیاد و اگه گیاه خواد باشید هم میتونید موقع تصمیم گیری برای انتخاب غذای نونی فلافل جنوبی رو درست کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.

6- غذای نونی مجلسی:  کباب ترکی خانگی

غذای نونی مجلسی:  کباب ترکی خانگی

اگه مهمون دارید و تصمیم دارید یه غذای نونی مجلسی برای شام آماده کنید، کباب ترکی خانگی رو امتحان کنید. درست کردن کباب ترکی راحته و مواد زیادی هم لازم نداره. گوشت، پنیر ورقه ای در کنار سیب زمینی سرخ کرده مواد اصلی این غذای نونی مجلسی رو تشکیل میدن.

7- غذای نونی ساده: کوکو سویا و سیب زمینی

غذای نونی ساده: کوکو سویا و سیب زمینی

کوکو سویا وسیب زمینی یه غذای نونی فوری محسوب میشه که مواد اصلیش سویا، سیب زمینی و کمی سیر هستش که همه این مواد رو میکس می کنید  و به شکل های مختلفی که دوس دارید سرخ می کنید.

استفاده از پودر آویشن تو این غذای خوشمزه نونی اونو لذیذتر خواهد کرد.

8- غذای نونی با مرغ: کتلت مرغ

غذای نونی با مرغ:  کتلت مرغ

کتلت مرغ یه غذای خوشمزه نونی با مرغ هستش که نحوه آماده کردنش شیبه کتلت گوشته و فقط مواد اصلی این غذای نونی، سینه مرغ، پیاز و سیب زمینی هستن که بعد از مخلوط کردن این مواد، مرحله آخر کمی پور سوخاری بهشون میزنیم و سرخ می کنیم.

9- غذای نونی دریایی:  میگو پفکی

غذای نونی دریایی:  میگو پفکیمیگو پفکی هم یه غذای مناسب واسه شام هستش که میتونه به همراه نون هم مصرف بشه. برای پفکی شدن میگو، اونهارو به ماء الشعیر آغشته می کنیم و در آرد و بیکینگ پودر می غلتانیم و بعد سرخ می کنیم.

از سیر برای طعم دار کردن میگو پفکی استفاده میشه.

10- غذای نونی خوشمزه: بورانی سیب زمینی با چیاز و جعفری

بورانی سیب زمینی با پیاز و جعفریدهمین غذای نونی برای آنها که به دنبال یک غذای مقوی و سالم نونی هستند، سیب زمینی بورانی است. این غذای خوشمزه و مفید از ترکیب سیب زمینی، پیاز سرخ کرده، تخم مرغ و ادویه جات تشکیل شده که همراه با جعفری تازه سرو می شود. برای تهیه آن پیاز را سرخ کرده و سیب زمینی پخته شده را به آن اضافه میکنیم و پس از چند دقیقه یک عد تخم مرغ به آن اضافه میکنیم و سپس ادویه جات و نمک

دارچین از ادویه هایی است که آن را طعم دار می کند ولی اضافه کردن آن به مزاج شما بستگی دارد.

همچنین بخوانید»»روش پخت املت سیب زمینی

11 – غذای نونی بدون گوشت: املت هندی

اگر به فکر آماده کردن یک غذای نونی سریع و ساده هستید که مواد زیادی هم لازم نداشته باشد، املت هندی را امتحان کنید. املت هندی از ترکیب تخم مرغ، گوجه فرنگی، رب، قارچ، ادویه کاری، رنجبیل،سیر، پیاز، رنجبیل، فلفل و زیره سیاه تهیه می شود و می توانید آنرا بهمراه نان بربری نوش جان کنید.

غذای نونی بدون گوشت

12 – غذای نونی با گوشت: تاس کباب

برای اینکه غذای نونی شما مقوی باشد، می توانید برای تهیه آن از گوشت گوسفندی استفاده کنید. تاس کباب یک غذای نونی خوشمزه و مقوی با گوشت است. سیب زمینی، هویج، آلو و به از دیگر ترکیبات تاس کباب هستند. می توانید از گوجه یا رب برای خوش رنگ و لعاب شدن تاس کباب استفاده کنید.

غذای نونی با گوشت تاس کباب

امیدوارم بتوانید این 10 غذای نونی خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه و میل کنید. اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتید در قسمت نظرات برای ما بنویسید ویا اگر غذای نونی خوشمزه ای را میشناسید که ما در این مطلب قرار نداده ایم به ما بگویید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.